Jump to content
Annons

min pop-dänga!

betyg!  

5 röster

1. 1. betyg!

• 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      2
    • 4
      1
    • 5
      0

Recommended Posts

mellis (oregistrerad)
Postat

# LÅTNAMN: locker 101

# ARTIST/GRUPP: me baby, me.

# GENRE: pajka-pop!

# LÅTLÄNGD: 3:15

# KOMPOSITÖR: simpa

# PRODUCENT: jag!

# EV. MEDVERKANDE: jag!

# INSPELNINGSÅR: 06

# FORMAT: mp3

# STORLEK: 4.8 MB

# STATUS: klart!

# LÅTLÄNK:

OK!

lyssna om ni vill!

spelade in den i replokalen för ett tag sedan!

sitter och väntar på tips & kontruktiv kritik!

Annons
mjaco0 (oregistrerad)
Postat

Jag tycker:

( 😄 )

Trevlig indiepopslagdänga!

bas, sång och elguror helt ok ljud.

Bra spelat

Ok dynamik i låten

( 😕 )

Fastnar inte i mitt huvud

Akustiska guror ligger för långt fram i refrängen och pingpongpanoreringen av dylika blir snabbt jobbig. Dock kul en lite stund.

Virvelljudet och resten av trummorna är inte så bra.

Helt ok låt!

Postat

känns lite som kent i början. Jag tycker om låten. Men mixen känns tunn och lite ojämn. Jobba vidare på den 😕 det är en bra låt.

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Det blir fint som fan det här men det måste mixas till ordentligt men det kanske är för mycket läck mellan instrumenten så det inte går jag menar om det är inspelat live? Trummorna låter som om dom står långt bak eller i ett annat rum. Jobba mer med nivåer på instrumenten och panoreringar. Låten är riktigt bra tycker jag. Lycka till

Göran

Postat

Ja, det hörs att det är inspelat i "repan". Därför kanske man inte ska säga så mycket om inspelningen?

Låten: Bra vers! Men jag tycker inte att refrängen hook:ar lika bra. Men det är ju min smak mer. Sticket är gött som fän. Känns lite Soundtrack of our lives.

mellis (oregistrerad)
Postat

oj! tack för alla svar! kul att någon lyssnat på den! 🙂

jag spelade som sagt in den i replokalen för ett tag sedan i cubase!

la trummorna först, en kond mick framför trummorna + två överhäng. hade inte möjlighet att micka upp varken virvel eller kagge, därav kvaliten på trumljudet 😉

la sedan aukustiska gitarrer, plinkplonk på elgitarren, bas och sen sång!

för att vara första låten jag spelar in själv och mixar, så måste jag säga att jag är väldigt nöjd!

- simon

Postat

Det brukar vibrera i skrivbordet när jag drar på lite volym. Det gjorde det inte nu. Alltså måste det vara för lite bas! Måste kunna feta till basen en hel del!

Cheers!

Postat

Låter nice detta ljudet är vell helt ok med tanke på att du inte kunnat micka trummor ordentligt! Men ner med ak-hurorna i refrängen bara. Dom plobbar fram väldigt funkar inte när det är en rätt tunt men hyffsat skön ljudbild i övrigt!

Låten är riktigt bra!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.