Oakmeal Postat 29 juni 2006 Postat 29 juni 2006 (redigerat) LÅTNAMN: The Lion Tamer ARTIST/GRUPP: Oakmeal GENRE: Metal LÅTLÄNGD: 2,26 KOMPOSITÖR: Andreas Hallenberg INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 5,58mb STATUS: Skiss Tar gärna emot förslag på förbättringar ljudmässigt samt hur ni tycker sången ska vara sen. Funderade på growl i versen och rensång i refr. Vad tycker ni? The_Lion_Tamer_test_05.mp3 Redigerat 2 juli 2006 av Oakmeal
Oakmeal Postat 2 juli 2006 Trådstartare Postat 2 juli 2006 (redigerat) Har nu spelat in lite sång också. Hade varit kul att höra lite synpunkter. Här är låten med sång: Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 2 juli 2006 av Oakmeal
Moberg Postat 2 juli 2006 Postat 2 juli 2006 Jag gillar riffet! tight o gött:D Passande Intro 🙂 .Däremot har jag svårt för growl...men det är klart att du ska ha det så, passar ju in bra här! ...jag hör ingen bas!? Volymen på sången är nog bra..känns lite ojämn, mer kompressor? m.v.h Moberg
Oakmeal Postat 2 juli 2006 Trådstartare Postat 2 juli 2006 Tack så mycket 😄 Ska ta och höja upp basen lite. Nej sången är svår att få till tycker jag. Få ta och pilla med det ett tag. Tålamod, tålamod 🙁 Fler synpunkter?
ierker Postat 2 juli 2006 Postat 2 juli 2006 Inte min påse popcorn direkt. men iaf... Tycker sången blir lite väl dominant (iofs så klarar jag inte av sådan growl heller) och trummorna låter väldigt mycket missbrukad DFH Tror att låten har väldigt mycket att vinna på en genomarbetning av både programmering och mixning av trummorna...
Guitarslinger Postat 2 juli 2006 Postat 2 juli 2006 Låten var fet den:) Jeg liker metall. Lyden synes jeg var litt for lite fokusert for å være metall. Frekvensspekteret var også ganske snevert. Hørtes ut som det meste var samlet i mellomtonen. Jeg ville komprimert trommene litt og kjørt de mer fram i lydbildet. Du burde kanskje kuttet litt i bassen/lav mellomtone og økt litt mellom 2-4 kHz på gitarene. Da vill de ikke kranglet med bassgitaren om plassen. Vokalen burde også fått en liten boost i høy mellomtone, 5-7 kHz? og litt i toppen for luft 10-12kHz? Burde også hatt litt kompressor på vokalen. Om du ikke har en kompressor på hver stemme så kan du samle de i en sub gruppe og kjøre en kompressor på alle der. Da ville du fått "samlet" vokalen bedre. Til slutt kanskje kjørt litt kompressor på masteren... Vidar
Oakmeal Postat 3 juli 2006 Trådstartare Postat 3 juli 2006 (redigerat) Tack så mycket "ierker" och "Guitarslinger" 😏 . Det uppskattas som fan. Nu ska jag hem och ratta och testa tipsen ni har gett mig 😳 . Redigerat 3 juli 2006 av Oakmeal
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.