musik (oregistrerad) Postat 29 juni 2006 Dela Postat 29 juni 2006 Hej! Hur länge ska man behöva vänta på de musikprylar man beställt? En gång lämnade jag in en cd-spelare för reparation och det tog över ett år om man räknar ihop det. Nu har jag sedan några månader beställt en keyboard. Vad är rimlig väntan? Vad kan jag begära i prutmån? Rabatter i %? Grejer på köpet? 😕 :musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dancedancedance Postat 29 juni 2006 Dela Postat 29 juni 2006 jag köpte en altopreamp som var trasig. sen lämnade jag in den. den var inne två månader. kom tillbaka trasig. har inte handlat på jam sen dess (det var i maj i försig 😕 ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Finito Postat 29 juni 2006 Dela Postat 29 juni 2006 Mina nya prylar kom med posten idag 😕 YEYEYEYEEEE nu har jag lite nya mickar att testa en rör micpreamp TLaudio Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
godhead Postat 29 juni 2006 Dela Postat 29 juni 2006 beror på om dröjsmålet beror på ren slöhet/annat misstag från återförsäljarens sida. då kan man utan tvekan kräva att de kompenserar en på något vis. om dröjsmålet däremot beror på att leverantören har slut på varan så är det ju inget återförsäljaren kan göra åt det utan då får man vackert vänta. försöka pruta eller liknande går ju, men det är mycket sällan de går med på det under de omständigheterna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 29 juni 2006 Dela Postat 29 juni 2006 Oavsett vems felet är, så ska reparation ske inom "skälig tid" enligt Konsumentköplagen. Skälig tid är ju lite flytande och är inte definierat, men ett par månader är definitivt inte skälig tid och kan vara anledning till att få häva köpet eller kunna kräva att få en låneapparat under tiden... Jag antar då att det gäller en garantireparation. Är det utanför garantin, så är det svårare att ställa några krav - annat än att man kan få tillbaks prylen för att lämna in någon annanstans om man tycker att det har tagit för lång tid... När det gäller att vänta på nya prylar man har beställt, så är det lite annorlunda - men om det tar för lång tid, så har man i alla fall alltid rätt att annullera beställningen innan leveransen har skett. Har man blivit lovad en viss leveranstid helt säkert, så kan man prata om "utfästelse" från leverantören - och då kan du eventuellt ha rätt till någon form av kompensation om du har lidit skada av väntetiden (kanske har behövt ställa in planerade projekt för att prylarna inte kom i utlovad tid...). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Otto Postat 29 juni 2006 Dela Postat 29 juni 2006 Nya prylar jag beställt har tagit ca 2 veckor att få hem från musikbörsen. Första beställningen en PODxt tog ca 2 veckor för den va slut just då. Andra: Cubase, ezdrummer, PCR-m50 midi keyboard, 2 veckor och då var keyboarden slut. Jag kanske haft tur ändå men 2 veckor tycker jag e lite lång tid ändå! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.