claan719 Postat 21 mars 2008 Postat 21 mars 2008 Jag tror att Jimmy Lea från Slade tar död på "myten" om att det inte skulle gå att spela snabbt och tungt med plektrum ... 12 bar in A with a lot of extras ...
bettygoesagogo Postat 21 mars 2008 Postat 21 mars 2008 Flera inlägg har tagit upp att det blir mer nyanserat att spela med fingrarna. Personligen har vi i vårt band ett flertal låtar där vi eftersträvar motsatsen. Med plektrum upplever jag då att vår bassists anslag låter "samplade", dvs att alla anslag låter likadana. Lite kallt, Joy Division-aktigt sådär.
funky monk Postat 22 mars 2008 Postat 22 mars 2008 Jag får till mycket bättre grooves när jag använder fingrarna. Det är möjligt att dämpa, tap:a, slappa, picka mm när du spelar med fingrarna. Har provat med plektrum men då blir det pankaka. Ska kanske säga att jag spelar mkt funk och sånt mvh
brumbjorn Postat 27 juli 2008 Postat 27 juli 2008 Som vanligt finns det inga rätt eller fel i detta, Du får helt enkelt gå efter vad som passar dig och ditt sound bäst
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.