Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag tror att Jimmy Lea från Slade tar död på "myten" om att det inte skulle gå att spela snabbt och tungt med plektrum ...

12 bar in A with a lot of extras ...

Annons
  • Svar 63
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat

Flera inlägg har tagit upp att det blir mer nyanserat att spela med fingrarna. Personligen har vi i vårt band ett flertal låtar där vi eftersträvar motsatsen. Med plektrum upplever jag då att vår bassists anslag låter "samplade", dvs att alla anslag låter likadana. Lite kallt, Joy Division-aktigt sådär.

Postat

Jag får till mycket bättre grooves när jag använder fingrarna. Det är möjligt att dämpa, tap:a, slappa, picka mm när du spelar med fingrarna. Har provat med plektrum men då blir det pankaka. Ska kanske säga att jag spelar mkt funk och sånt

mvh

• 4 månader senare...
Postat

Som vanligt finns det inga rätt eller fel i detta, Du får helt enkelt gå efter vad som passar dig och ditt sound bäst

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.