mornel Postat 29 juni 2006 Postat 29 juni 2006 Tjo, Tänkte börja med att tacka för alla fina kommentarer vi fick på förra Flightlåten jag la upp på forumet. Nu börjar vi känna oss klara, och har slängt upp en låt på websidan som ni kan lyssna på medan vi screentrycker omslag och bränner skivor. * LÅTNAMN: Buldings to Contain Us * ARTIST/GRUPP: Flight * GENRE: Indierock * LÅTLÄNGD: 5:54 * KOMPOSITÖR: Tadell * PRODUCENT: Flight * EV. MEDVERKANDE: Leo, Joel, Viktor, Einar * INSPELNINGSÅR: 2005/2006 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 8mb, typ * STATUS: Färdig demo * LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Hoppas det smakar.
Linus Postat 29 juni 2006 Postat 29 juni 2006 Trodde att jag skulle få fler vibbar av Kent och Manic street preachers, men den här låten lutar mer åt Tiger Lou och Jens Lekman. Låtmässigt sett mer en jättebra albumlåt, än en given singel.
mornel Postat 29 juni 2006 Trådstartare Postat 29 juni 2006 Jens Lekman? Det var det konstigaste! Men ok 😆 Kul att du gillar den.
Fidden Postat 14 augusti 2006 Postat 14 augusti 2006 Ni har en väldans bra sångare. Låter lite dinosaur jr om honom. Låten är bra, men inte lika bra som America, saknar det vackra gitarrplockandet från den. Det hade gärna fått ersätta banjon. När kommer skivan?
surikatmamma Postat 14 augusti 2006 Postat 14 augusti 2006 Har lyssnat en gång och det känns som att det är en låt som behöver några genomlyssningar. Tycker att sången dominerar lite väl mycket bara, den hörs skitbra och resten ligger typ och mumlar i bakgrunden.
rainydays Postat 14 augusti 2006 Postat 14 augusti 2006 (redigerat) Ja sången låter som nån blandning mellan J Mascis, Conor Oberst och Håkan Hellström på denna 😳 Intressant blandning. Jag gillar definitivt banjointrot men för min del hade den gärna fått stanna just i introt och som Fidden sa blivit ersatt av en gitarr istället. Kanske inte så spännande, men det hade funkat bättre och mixen hade inte blivit så högertung som den är nu. Kanske att banjon fått återkomma senare i låten, vid 3:54 tex. Men överlag låter det riktigt bra dethär! Inte lika hookig som America men den känns å andra sidan mer fri, inte lika uptight. Och det är en bra livekänsla på inspelningen, blir sugen på att se er live 😆 Bra jobbat! Den hamnar i MP3-spelaren för mera lyssning på tåget imorrn. Redigerat 14 augusti 2006 av rainydays
mornel Postat 14 augusti 2006 Trådstartare Postat 14 augusti 2006 Fan vad roligt att den här letades fram igen. Tackar! Vi är i full färd med att färdigställa själva skivorna. Omslagen är screentryckta och det är bara ett gäng cdr-skivor kvar att bränna. Bumpar när skivan finns att tillgå 😳
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.