Exil Postat 28 juni 2006 Postat 28 juni 2006 (redigerat) Jag har suttit med en låt här nu idag och har fått till en bra grund. Det är inte någon sång lagd än så länge, men det är planerat. Problemet jag har nu är att jag inte har någon bra basplugg som t.ex. trilogy etc. Och därför låter basen riktigt dåligt. Därför söker jag en duktig basist som även har bra inspelningsmöjligheter. Acke-Gura plocket ni hör i låten är från Real Guitar och låter rätt okej tycker jag. Inte toppklass men det funkar iaf i verserna. I refärngen skulle jag dock vilja ha lite vanligt acke-gurakomp. Inget avancerat alls. Så jag söker även en gitarrist som har bra inspelningsmöjligheter. Om någon tycker det verkar intressant så pm:a mig så skickar jag en version utan anitingen bas eller gura. Ni kan lyssna på låten här ------------------------------------------------------------------------------------------ Nu efter några dagars mixning av låten och efter att jag och en nära vän har skrivit text, så har jag märkt att det vore riktigt snygt med någon slags funkig elgitarr. Kanske någon figur som ligger hela låten, små fills eller bara någon lite lätt på refrängen. Så om någon känner sig manad, och har bra inspelningsmöjligheter så får ni också gärna kontakta mig 😉 Ha det gött! Redigerat 30 juni 2006 av Exil
1up Postat 29 juni 2006 Postat 29 juni 2006 hehe Cool låt jue! Gillar soundet och låten som helhet. Trummorna får gärna vara fetare. Gitarren något svagare. El-pianot får gärna vara lättare, dvs. klipp lite nedtill. Nu är ju låten instrumental så den känns som den skulle tjäna på att vara kortare och mer kärnfull. Nu ville du visst ha hjälp med bas och inte kritik på låten, men men. 😉 Hade, 1up Chiptunes www.aurells.com/1up
Exil Postat 29 juni 2006 Trådstartare Postat 29 juni 2006 hehe Cool låt jue! Gillar soundet och låten som helhet. Trummorna får gärna vara fetare. Gitarren något svagare. El-pianot får gärna vara lättare, dvs. klipp lite nedtill. Nu är ju låten instrumental så den känns som den skulle tjäna på att vara kortare och mer kärnfull. Nu ville du visst ha hjälp med bas och inte kritik på låten, men men. 😉 Hade, 1up Chiptunes www.aurells.com/1up Kul att du diggar låten och soundet, det här blir lixom min första låt inom denna genre. Brukar mest sitta och göra pop/r&B-produktioner, så det är kul att göra något annat. Jag håller med om att trummorna gärna får vara lite fetare. Jag har använt DFHS men det här är första produktionen som jag använder dem på riktigt, så vet inte riktigt hur man får fram det bästa resultatet än 😕 El-pianot eller ja Rhodes som det så fint heter, har jag inte tänkt på att det kanske vore snyggt med lite lättare feeling. Ska absolut testa 😠 Text är under produktion nu av mig och en nära vän, så sång kommer läggas så fort texten är klar. Så då blir den inte lika enformig. Jag har fått två som är intresserade av att hjälpa till med att lägga bas, och en som vill lägga ackegura. Men om någon mer tycker det vore kul att hjälpa till så är jag fortfarande tacksam. Jag är även öppen för andra förslag, någon kanske t.ex vill lägga lite soft elgitarr nånstans? T.ex. i sticket, något lite halvsolo/komp-aktigt eller så. Eller någon annan Saxofonsolo? Ja ni fattar vad jag menar 🙂 Bara att testa i så fall. Mvh - John Forkelid
IDF Postat 29 juni 2006 Postat 29 juni 2006 hehe Cool låt jue! 😆 Gillar soundet och låten som helhet. Trummorna får gärna vara fetare. Gitarren något svagare. El-pianot får gärna vara lättare, dvs. klipp lite nedtill. Nu är ju låten instrumental så den känns som den skulle tjäna på att vara kortare och mer kärnfull. Nu ville du visst ha hjälp med bas och inte kritik på låten, men men. 😎 Hade, 1up Chiptunes www.aurells.com/1up Kul att du diggar låten och soundet, det här blir lixom min första låt inom denna genre. Brukar mest sitta och göra pop/r&B-produktioner, så det är kul att göra något annat. Jag håller med om att trummorna gärna får vara lite fetare. Jag har använt DFHS men det här är första produktionen som jag använder dem på riktigt, så vet inte riktigt hur man får fram det bästa resultatet än 😎 El-pianot eller ja Rhodes som det så fint heter, har jag inte tänkt på att det kanske vore snyggt med lite lättare feeling. Ska absolut testa 😆 Text är under produktion nu av mig och en nära vän, så sång kommer läggas så fort texten är klar. Så då blir den inte lika enformig. Jag har fått två som är intresserade av att hjälpa till med att lägga bas, och en som vill lägga ackegura. Men om någon mer tycker det vore kul att hjälpa till så är jag fortfarande tacksam. Jag är även öppen för andra förslag, någon kanske t.ex vill lägga lite soft elgitarr nånstans? T.ex. i sticket, något lite halvsolo/komp-aktigt eller så. Eller någon annan Saxofonsolo? Ja ni fattar vad jag menar 😆 Bara att testa i så fall. Mvh - John Forkelid lyssnade på din låt, där du behövde bas o ackegura! jag är ju gitarrist, så jag lägger gärna ngt slickt med med jazzburk edller strata! Jonas
Exil Postat 29 juni 2006 Trådstartare Postat 29 juni 2006 IDF du har PM Jag la upp en ny mix, har jobbat lite mer med trumkompet.
Exil Postat 4 juli 2006 Trådstartare Postat 4 juli 2006 Jag letar fortfarande efter folk som vill hjälpa mig att utveckla låten. Text och melodi har jag nu skrivit klart med en duktig sångerska. Och sång ska läggas när hon kommer hem från resor hit och dit. Så det vore kul att kunna få låten så färdig som möjligt innan sång ska läggas 😉 Alltså, bas, ackegura och även elgura behövs. Var inte blyga 😏
Hellpig Postat 4 juli 2006 Postat 4 juli 2006 Skall lyssna på låten när jag kommer hem från jobbet... möjligt att jag kan prestera något på el-gura.
Exil Postat 4 juli 2006 Trådstartare Postat 4 juli 2006 Skall lyssna på låten när jag kommer hem från jobbet... möjligt att jag kan prestera något på el-gura. Kul =) Om du fastnar för låten kan jag ge dig kompskiss om du behöver det.
dancedancedance Postat 4 juli 2006 Postat 4 juli 2006 (redigerat) jag är ingen supergitarrist (trombonist igentligen). men jag kan lägga något med min nya Alhambra J2a (yeah). lite akkestålgura sådär skicka ett pm. så kan vi lösa det Redigerat 4 juli 2006 av dancedancedance
Reggaekungen (oregistrerad) Postat 27 juli 2006 Postat 27 juli 2006 skön låt, jag kan lägga lite reggaegura 😄 Jah man
Exil Postat 27 juli 2006 Trådstartare Postat 27 juli 2006 Du får göra vad du vill 😄 Om du känner för det så visst !
hobbex2004 Postat 27 juli 2006 Postat 27 juli 2006 om du vill ha hårdrocksgura så är jag din man..😄 Å andra sidan kanske det inte riktigt passar sig på denna låt, men man vet aldrig 😆
Exil Postat 27 juli 2006 Trådstartare Postat 27 juli 2006 om du vill ha hårdrocksgura så är jag din man..😆Å andra sidan kanske det inte riktigt passar sig på denna låt, men man vet aldrig 😄 hmm där får nog tyvärr gränsen gå 😄 men tack ändå hehe
hobbex2004 Postat 27 juli 2006 Postat 27 juli 2006 om du vill ha hårdrocksgura så är jag din man..😆Å andra sidan kanske det inte riktigt passar sig på denna låt, men man vet aldrig 😄 hmm där får nog tyvärr gränsen gå 😄 men tack ändå hehe jahaja... så du har ngt emot hårdrock?? hatar du alla hårdrockare åxå kanske???? Vänta bara tills mina hårdrockarpolare på forumet får höra om detta..... ajajaj... 😄
Exil Postat 27 juli 2006 Trådstartare Postat 27 juli 2006 om du vill ha hårdrocksgura så är jag din man..😄Å andra sidan kanske det inte riktigt passar sig på denna låt, men man vet aldrig 😄 hmm där får nog tyvärr gränsen gå 😆 men tack ändå hehe jahaja... så du har ngt emot hårdrock?? hatar du alla hårdrockare åxå kanske???? Vänta bara tills mina hårdrockarpolare på forumet får höra om detta..... ajajaj... 😄 😄
sounden Postat 27 juli 2006 Postat 27 juli 2006 Skön låt som fan! =) Lycka till med bas och gitarren.
Hellpig Postat 27 juli 2006 Postat 27 juli 2006 Skall lyssna på låten när jag kommer hem från jobbet... möjligt att jag kan prestera något på el-gura. 😆 Kul =) Om du fastnar för låten kan jag ge dig kompskiss om du behöver det. Sorry inte hunnit med 😉 Barn, jobb och värme har tagit ut sin rätt. Sätt P för värmen nu! 😄
Exil Postat 27 juli 2006 Trådstartare Postat 27 juli 2006 Skön låt som fan! =)Lycka till med bas och gitarren. Tack det värmer. Refrängen som jag har skrivit med en sångerska är också riktigt startk så jag tror det kan bli en riktigt bra låt tillslut.
Exil Postat 27 juli 2006 Trådstartare Postat 27 juli 2006 Skall lyssna på låten när jag kommer hem från jobbet... möjligt att jag kan prestera något på el-gura. 🙂 Kul =) Om du fastnar för låten kan jag ge dig kompskiss om du behöver det. Sorry inte hunnit med 😄 Barn, jobb och värme har tagit ut sin rätt. Sätt P för värmen nu! 🙁 Ingen fara, det är ju fint väder och semester, ja iaf för mig som fortfarande går gymnasiet 🙂 Ta det när du har ork.
Fredrik Karlsson Postat 27 juli 2006 Postat 27 juli 2006 Bra låt! Jag är egentligen inte bassist men brukar lira bas på lite olika inspelningar. Jag har en Fender P-bas med gött ljud o bra preampar oxå. Jag testar gärna att lägga bas. Det enda kruxet är om du skall ha basen som wave, hur skickar jag den då till dig (jag har aldrig gjort sånt här via nätet tidigare så hjälp mig 😄 )? (I värsta fall kan jag ju skicka en cd).
Exil Postat 27 juli 2006 Trådstartare Postat 27 juli 2006 Bra låt! Jag är egentligen inte bassist men brukar lira bas på lite olika inspelningar. Jag har en Fender P-bas med gött ljud o bra preampar oxå. Jag testar gärna att lägga bas. Det enda kruxet är om du skall ha basen som wave, hur skickar jag den då till dig (jag har aldrig gjort sånt här via nätet tidigare så hjälp mig 😄 )? (I värsta fall kan jag ju skicka en cd). Jag tar och skickar ett PM! 🙁
Fredrik Karlsson Postat 27 juli 2006 Postat 27 juli 2006 Bra låt! Jag är egentligen inte bassist men brukar lira bas på lite olika inspelningar. Jag har en Fender P-bas med gött ljud o bra preampar oxå. Jag testar gärna att lägga bas. Det enda kruxet är om du skall ha basen som wave, hur skickar jag den då till dig (jag har aldrig gjort sånt här via nätet tidigare så hjälp mig 😄 )? (I värsta fall kan jag ju skicka en cd). Jag tar och skickar ett PM! 🙁 Gör så 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.