EkenMusiX Postat 28 juni 2006 Dela Postat 28 juni 2006 (redigerat) tjenare! 😉 sitter här och har lite tråkigt i värmen, så därför tänkte jag göra en "speed guitar-tråd" tanken är den att man spelar in en liten snutt gitarrspel, antingen så vackert snabbt som möjligt, eller bestämmer helt själv hur det ska låta 😆 (ursäkta mig om en onödig tråd, men detta skulle vara SÅ kul att få höra olika gitarrspelade individer här på forumet) 😄 snart kommer en liten snutt från mig 😆 Spamma gitarrsnuttar grabbar! 😳 //Eken ni får gärna göra en version med denna bakgrund: Bakdrund till solon, ladda ner denna och gör ett solo till 😆 Redigerat 30 juni 2006 av EkenMusiX Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cantrell Postat 28 juni 2006 Dela Postat 28 juni 2006 Ure on! Let the battle begin! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 28 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 28 juni 2006 Ure on! Let the battle begin! 😉 Yes! jag börjar med att slänga upp ett förstaslag snart 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eternal Postat 28 juni 2006 Dela Postat 28 juni 2006 Jag orkar inte spela in något fräckt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christofer Postat 28 juni 2006 Dela Postat 28 juni 2006 hur långt får de max vara? jag har en grej på ca 3:30 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 28 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 28 juni 2006 hur långt får de max vara? jag har en grej på ca 3:30 går hur bra som helst, allt från 0 till hundra år 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 28 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 28 juni 2006 här har vi inledningsslaget 🙂 eken___solo_1.mp3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Snow Brigade Postat 28 juni 2006 Dela Postat 28 juni 2006 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
steflund Postat 28 juni 2006 Dela Postat 28 juni 2006 😉😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 28 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 28 juni 2006 vafan, tror ni detta är seriöst 😉 SHLÄNG UPP nått bara 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christofer Postat 28 juni 2006 Dela Postat 28 juni 2006 Hmmm.... jag får spela in nått nytt för jag vet inte var låten är 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 28 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 28 juni 2006 Hmmm.... jag får spela in nått nytt för jag vet inte var låten är 😉 jobbigt.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luke Postat 28 juni 2006 Dela Postat 28 juni 2006 Erik jag hört dig spela snabbare men det var ändå grymt 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 28 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 28 juni 2006 Erik jag hört dig spela snabbare men det var ändå grymt 😉 yes, blev misslyckat, var barra en INLEDNING 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 28 juni 2006 Dela Postat 28 juni 2006 jag är på..ska bara hitta min crybaby! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luke Postat 28 juni 2006 Dela Postat 28 juni 2006 Här kommer mitt bidrag. DETTA ÄR INGET SERIÖST , jag gjorde det för nöjes skull 😉 Solo.wav Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luke Postat 28 juni 2006 Dela Postat 28 juni 2006 Inte för att jag tror att detta är snabbt men ändå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
isotone Postat 28 juni 2006 Dela Postat 28 juni 2006 (redigerat) Jamen vilken finfin idé! 🙂 Då har jag ett passande bidrag färdigt redan som bara ligger och samlar damm. Kort historik om filen: Gjorde en demo och skulle visa gitarristen var solot skulle ligga. Då skapade jag denna lilla fil åt honom och mailade. 😆 EDIT: Nu med filen EnemyNew_02_solo.mp3 Redigerat 28 juni 2006 av isotone Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 28 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 28 juni 2006 Jamen vilken finfin idé! 🙂 Då har jag ett passande bidrag färdigt redan som bara ligger och samlar damm. Kort historik om filen: Gjorde en demo och skulle visa gitarristen var solot skulle ligga. Då skapade jag denna lilla fil åt honom och mailade. 🙂 EDIT: Nu med filen Damn va najs!, jag kommer med en LYCKAD snart, håll ut 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Snow Brigade Postat 28 juni 2006 Dela Postat 28 juni 2006 Jamen vilken finfin idé! 🙂 Då har jag ett passande bidrag färdigt redan som bara ligger och samlar damm. Kort historik om filen: Gjorde en demo och skulle visa gitarristen var solot skulle ligga. Då skapade jag denna lilla fil åt honom och mailade. 😆 EDIT: Nu med filen Solot var sådär, men låten verkar bra. Vad är det för några? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
isotone Postat 28 juni 2006 Dela Postat 28 juni 2006 (redigerat) Jamen vilken finfin idé! 🙂 Då har jag ett passande bidrag färdigt redan som bara ligger och samlar damm. Kort historik om filen: Gjorde en demo och skulle visa gitarristen var solot skulle ligga. Då skapade jag denna lilla fil åt honom och mailade. 🙂 EDIT: Nu med filen Solot var sådär, men låten verkar bra. Vad är det för några? 🙂 Tackar! Jag är ingen sologitarrist ALLS (om än gitarrist!) men tycker trots allt att det där solot har den där "känslan" som Yngwie så ofta pratar om! 😆 Låten är en demo för bandet ENEMY IS US som jag spelar bas i. Redigerat 28 juni 2006 av isotone Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 28 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 28 juni 2006 spamma på nu 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 28 juni 2006 Dela Postat 28 juni 2006 spamma på nu 😮 i will om jag hittar pedalerna!! 😄 man måste ha lite grejjer o sånt ju...😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surikatmamma Postat 28 juni 2006 Dela Postat 28 juni 2006 Om det här blir en succé så drar jag igång samma sak för trummisar. Grind Battle! Eller kanske D-beat battle, eller en tävling där man ska spela så snabbt man kan på virveln och bara virveln. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 28 juni 2006 Dela Postat 28 juni 2006 Ska det vara bara gitarrsolo oavsett gengre typ? Ska väl testa också då och om jag inte trasslar in mig i strängarna så kommer det nån gång i kväll natt om det blir nåt vill säga. Göran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 29 juni 2006 Dela Postat 29 juni 2006 Sent blev det o fan om jag inte fastna med tummen i stallet 🙂 skramlar på och lever om som en värsta stenkross inget finlir här inte. Gigsolo.mp3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
easy_dog Postat 29 juni 2006 Dela Postat 29 juni 2006 (redigerat) Låter som en kul tråd att göra bort sig i 😳. Det var ju inte tvunget att vara seriöst så nu ska jag slänga upp ett riktigt kort, riktigt dåligt spelat "solo" 😳. Var en kväll när jag satt och drack lite folkbärs och lyssnade på killing is my business skivan som det här kom till 😕. Skulle blivit mer men stannade av där sedan ^^. edit: Vore det inte kul om ngn kunde haffsa ihop ett "backing track" så kunde de som ville lägga solo över samma sak? Eller blir det för seriöst 😕. hehe.mp3 Redigerat 29 juni 2006 av easy_dog Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 29 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 29 juni 2006 Ska det vara bara gitarrsolo oavsett gengre typ? Ska väl testa också då och om jag inte trasslar in mig i strängarna så kommer det nån gång i kväll natt om det blir nåt vill säga.Göran Yes, detta är en soft tråd, där alla genrer är med Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 29 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 29 juni 2006 kommit halvvägs med min 2:a ! Var inte rädda, bjud på er själva! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 29 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 29 juni 2006 Låter som en kul tråd att göra bort sig i 😠. Det var ju inte tvunget att vara seriöst så nu ska jag slänga upp ett riktigt kort, riktigt dåligt spelat "solo" 🙂. Var en kväll när jag satt och drack lite folkbärs och lyssnade på killing is my business skivan som det här kom till . Skulle blivit mer men stannade av där sedan ^^. edit: Vore det inte kul om ngn kunde haffsa ihop ett "backing track" så kunde de som ville lägga solo över samma sak? Eller blir det för seriöst 😉. nejdå det skulle vara coolt 🙂 jag kan göra en version 😕 EDIT: nice låt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.