Jump to content
Annons

Resmål?


Frekvens

Recommended Posts

Hej! Har börjat fundera på ett trevligt land att resa till i augusti. Antingen åker jag med en vän till London, för att sedan besöka en annan vän i Manchester, och därifrån röra mig lite över hela Storbrittannien.

Såg ett Packat & Klart inslag om Portugal, och har sen dess varit intresserad att åka dit också.

Någon som har varit i Portugal på resande fot och kan tipsa om några trevliga resmål?

Eller kanske någon annan destination?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Algarvekusten var väl en klassiker för tio femton år sedan. Jag var aldrig så förtjust i Portugal. Tyckte det känndes eländigt där med alla tiggare och så. Frankrike och spanien däremot var coolt. Speciellt om man sticker utanför de breda rutterna och hittar några sömniga byar på landsbygden. Bra och billig mat. Roliga människor o s v.

Irland är också kul om du ändå är så nära. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

På Algrave kan jag rekomendera fislebyn Lagos västerut mot Sagres...

Grymt mysiga stränder med sandsten och en bra pub som heter Joes Garage... 😆

Att dra igenom Kroatien ner mot Kotor i Montenegro är oxå en höjdare...

Både Kroatien och Montenegro har mycket mer att erbjuda än stränder... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Har börjat fundera på ett trevligt land att resa till i augusti. Antingen åker jag med en vän till London, för att sedan besöka en annan vän i Manchester, och därifrån röra mig lite över hela Storbrittannien.

Såg ett Packat & Klart inslag om Portugal, och har sen dess varit intresserad att åka dit också.

Någon som har varit i Portugal på resande fot och kan tipsa om några trevliga resmål?

Eller kanske någon annan destination?

Var en långweekend (tors-sön) i Lissabon förra månaden. Klart värt ett besök!

Mycket att se och uppleva. Och dricka och äta och shoppa och röka. 😉 Om man nu är into sånt. Vissa områden verkar vara idylliska för backpackers, vissa för klassiska turister, vissa för lite mer kräsna besökare. Kort sagt, där finns något för alla. Livlig stad dygnet runt.

Portugiserna är mer "internationella" än t.ex spanjorerna. Det är inga som helst problem att prata engelska med dem.

Övriga Portugal har jag ingen erfarenhet av, tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Det börjar luta mer åt England. Har ändå tänkt att åka dit ett längre tag, men planerna har skjutits upp hela tiden. Gratis boende är en av de större anledningarna till att England går före Portugal. Tänkte satsa på en weekend till Lissabon eventuellt. Eller Barcelona senare i höst och kolla på fotboll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...