Jump to content
Annons

De ultimata semesterinstrumenten


Lilleman

Recommended Posts

Annons
den händige kan ju alltid öva på att spela såg.

Jaaa.. Inget går upp mot ett häftigt högvarande motorsågssolo 😄

Näe men skämt å sido.. Munspel är aldrig fel. Men är man nåra stycken musikaliska så kan man sätta ihop en improviserad orkester. Linjal mot bordskant kan bli bas. Spela på kam i stället för kazoo. Diverse byttor och köksatrialjer blir ett trumset etc etc..

Link to comment
Dela på andra sajter

en sälgpipa var ju faktiskt ett bra förslag måste jag säga! Är det nån som har några gamla "Hajk"-avsnitt hemma inspelade? det där goa sommarprogrammet, ni vet? 🙂 Där visade han minsann hur man kunde göa en egen sälgpipa!

Billigt å bra! 😄

Nä, men säckpipan finns i arkivet däremot. 🙂

Skönt att höra nån som behärskar instrumentet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ok, för att göra en kort resumé av förslagen…

En munspelsguide och ett munspel är ett säkert kort.

Samma sak med Ukulele som man kan sommarsmycka i matchande utförande till party-skjortan…

Mungiga, , banjo, kazoo var några andra förslag...

Dragspel är ett underskattat, lätt-att-ta-med-sej-instrument i den övre budgetklassen…

Joddla, vissla, sjunga och skalmeja tillhör sommarens lågbudget variant… 😉

Såg - Kanske ett alternativ för dom som behöver spendera sommaren i vedhögen...

För den som letar efter något kreativt så fungerar det under olika tider på året beroende på var man bor i Svedala att gå ut i skogen och göra sin egen sälgpipa…

Percussion är också upp till den uppfinningsrike att hitta runt omkring sej...

För dom riktiga nördarna som inte klarar sej utan skärm, finns dom mobila systemen, laptop + usb keyboard med inbyggt ljudkort 😛

Strand-gitarren står sej fortfarande stark i konkurrensen runt lägerelden…

Edit: Vi har också kommit fram till att Bengt Alsterlid låter som om han sugit i helt fel pipa när han spelar säckpipa... :rolleyes:

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, för att göra en kort resumé av förslagen…

En munspelsguide och ett munspel är ett säkert kort.

Samma sak med Ukulele som man kan sommarsmycka i matchande utförande till party-skjortan…

Mungiga, , banjo, kazoo var några andra förslag...

Dragspel är ett underskattat, lätt-att-ta-med-sej-instrument i den övre budgetklassen…

Joddla, vissla, sjunga och skalmeja tillhör sommarens lågbudget variant… 😳

Såg - Kanske ett alternativ för dom som behöver spendera sommaren i vedhögen...

För den som letar efter något kreativt så fungerar det under olika tider på året beroende på var man bor i Svedala att gå ut i skogen och göra sin egen sälgpipa…

Percussion är också upp till den uppfinningsrike att hitta runt omkring sej...

För dom riktiga nördarna som inte klarar sej utan skärm, finns dom mobila systemen, laptop + usb keyboard med inbyggt ljudkort 😄

Strand-gitarren står sej fortfarande stark i konkurrensen runt lägerelden…

Edit: Vi har också kommit fram till att Bengt Alsterlid låter som om han sugit i helt fel pipa när han spelar säckpipa... 😉

vilken underbar liten resumé!

Link to comment
Dela på andra sajter

Cloudsurfer tycker alltså skinnbanjo...

Jag kan förstå att du vill köra på ett instrument du verkar känna till väl när du äntrar nya miljöer. Däremot tycker jag inte att det passar runt lägerelden... 😉

Vad gäller bastuba så är ju det ett fantastiskt instrument som dock förutsätter ett visst utrymme... Takräcke och bra väder är ju nästan ett måste... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Äger både en sån här

JG-TR-1-2.jpg

samt en sån här

Martin%20Backpacker%20Guitar.jpg

den sista har jag även en inbygg mick på som låter helt ok faktiskt. Brukar hänga med utanpå ryggsäcken när jag backpackar samt att de får plats inne i stuvfacket på kajaken.

Ett uppblåsbart piano/flygel skulle däremot inte sitta fel för är det något man saknar när man varit hemifrån för länge är just att kunna plinka på pianot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Cloudsurfer tycker alltså skinnbanjo...

Jag kan förstå att du vill köra på ett instrument du verkar känna till väl när du äntrar nya miljöer. Däremot tycker jag inte att det passar runt lägerelden... 😕

Vad gäller bastuba så är ju det ett fantastiskt instrument som dock förutsätter ett visst utrymme... Takräcke och bra väder är ju nästan ett måste... 😳

Jaha, runt lägerelden var det ja...Guran är ju en klassiker, allt för vanlig. Men om man skulle dra till med en Oboe eller nåt, det hade ju vart fränt som satan 😉 silken brudmagnet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Äger både en sån här

JG-TR-1-2.jpg

samt en sån här

Martin%20Backpacker%20Guitar.jpg

den sista har jag även en inbygg mick på som låter helt ok faktiskt. Brukar hänga med utanpå ryggsäcken när jag backpackar samt att de får plats inne i stuvfacket på kajaken. 

Ett uppblåsbart piano/flygel skulle däremot inte sitta fel för är det något man saknar när man varit hemifrån för länge är just att kunna plinka på pianot.

Dom här var ju helgrymma... 😉

Verkligen perfekt instrument i backpack light klassen... 🙂

Var kan man hitta sådana...?

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...