Jump to content
Annons

Flugor


Linus

Recommended Posts

Hah! Tänkte ta tillfället och skapa en tråd i musiks anda. 😆

Flugor. Är de medvetet ute efter att irritera människor? 😉

Exempel:

Det cirkulerar fyra-fem flugor runt datorn, surrar ivrigt och stör mig. De landar på min nacke, på skärmen, på mina händer. De är överallt.

...ända tills jag plockar upp flugsmällan!

Plötsligt är varje fluga i hela rummet utom synhåll! 😄

Efter att ha insett att flugorna försvunnit lägger jag ifrån mig flugsmällan och sätter mig tillrätta igen.

20 sekunder senare är flugorna tillbaka. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ännu ett av universums olösta mysterier. Var tar de vägen? Jag vet precis vad du menar. En annan fluygfråga är varför de tvunget måste sätta sig på en. även om det står mat framme, socker och godsaker så skall de ändå sitta på min arm. Är det värmen? Fryser de om fötterna? Är det saltet i svetten som lockar? Vill de lägga ägg i mina kroppsöppningar, eller är de bara gosiga av sig? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

jag hade en gigantisk skalbagge ovanför min soffa när jag gick upp i morse!

När jag försökte ta bort den med hjälp av en tidning så började den fräsa åt mig 🙂

det är faktiskt sant! Den började fräsa, och grymta åt mig.. Den hade stora tentakler på huvudet.. Jag har aldrig sett nånting liknande..

det var en hemsk upplevelse!

Men konstigt nog så har jag inte så mycket flugor hos mig.. har faktiskt inte en enda inne i lägenheten..

men som sagt, får ju massa andra konstigheter istället!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni provat att dammsuga upp levande flugor? Det funkar rätt bra faktiskt. Speciellt om de satt sig för att vila lite, då är det ofta lite mer oaktsamma...

Kanske lite grymt öde om man är flugälskare dock.. 😏

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska erkänna att jag har svårt för att döda t.o.m små äcklig kryp som spindlar. Fångar dom levande och släpper ut dom. Flugor har nästan blivit en sport att fånga levande med handen, har blivit riktigt brinndj-vlig på det faktiskt. Sällan de hinner undan, och inte ovanligt att jag fånger en i varje hand. 😄

Fast har flugdj-veln varit sådär extremt annoying och surrat runt i ansiktet på mig, då hämnas jag. Fångar den fortfarande levande med handen, men slänger fanskapet i tegelväggen utanför så den blir rejält groggy. Gissningsvis en gnutta skadad också, men inte dödad.

Märker ni hur våra inlägg blir mer och mer :musik: men mindre musik? 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

:musik: i våra hjärtan!

.. jag ska erkänna att jag har också svårt att skada småkryp, precis som Hackeman. Däremot så är jag inte så främmande för att döda flugor om jag hade tänkt att sova en lugn och skön natt 😏 .. Finns det något mer irriterande än flugor som tar en spacewalk på ens panna när man sover?

Link to comment
Dela på andra sajter

Flugor dras till skit... 😉
Dras flugorna till dig? Du, som är en glad skit. 😄

Jou bätt! 😄

Prova och stänga munnen Linus... 😄

Om flugorna försvinner då, så föreslår jag Dental Sanering...

Om inte det hjälper kan jag berätta att jag var på Jula och inhandlade en "lysande" insektsfångare för endast 49kr... Fungerar klockrent... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

jag hade en gigantisk skalbagge ovanför min soffa när jag gick upp i morse!

När jag försökte ta bort den med hjälp av en tidning så började den fräsa åt mig 😉

det är faktiskt sant! Den började fräsa, och grymta åt mig.. Den hade stora tentakler på huvudet.. Jag har aldrig sett nånting liknande..

Om den var hårig och tentaklerna såg ut som öron, och grymtandet lät som Mjauu, mjauu mjaau så var det nog ingen skalbagge!

Det kan ha varit grannens barn som lekte i din lägenhet. Barn säger ofta mjauu mjaauu mjaauu när de leker har jag hört.

Hoppas du inte var för hårdhänt :rolleyes:

/R

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Soundgarden: Det var ingen skalbagge utan en ekoxe!!

Hackeman & D Vibe: Skönt att det finns fler som mig, som tänker på sin karma, menar jag. Varför döda något som inte innebär ett egentligt dödshot för en själv?

Djur som förföljer mig: Igelkottar faktiskt. Mötte en på trottoaren på fina gatan nu ikväll under kvällspromenaden hem. Den stack under någon bil så fort den mötte någon annan på trottoaren, men skulle till mig istället, när jag dök upp. Sedan upprepades det ett par gånger tills jag hade fullt sjå att visa den bort och peka på vägen tillbaka till Slottsskogen nu vid midnatt. Vilken syn!!

Något liknande hände för en och annan månad sedan. Återigen var det en igelkott som var livrädd för alla andra människor och gömde sig eller kurade ihop sig (de brukar ju göra så). Men när jag dök upp skulle den med hem till morsan & brorsan, ställde sig på bakbenen och la huvet på sned. Fick prata med den på 2 dm avstånd att den inte kunde hänga på. Himla fina!!

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Djur som förföljer mig: Igelkottar faktiskt. Mötte en på trottoaren på fina gatan nu ikväll under kvällspromenaden hem. Den stack under någon bil så fort den mötte någon annan på trottoaren, men skulle till mig istället, när jag dök upp. Sedan upprepades det ett par gånger tills jag hade fullt sjå att visa den bort och peka på vägen tillbaka till Slottsskogen nu vid midnatt.
Fantastiskt! 😉

Du kanske skulle skaffa en tamigelkott?

Link to comment
Dela på andra sajter

jag hade en gigantisk skalbagge ovanför min soffa när jag gick upp i morse!

När jag försökte ta bort den med hjälp av en tidning så började den fräsa åt mig 😉

det är faktiskt sant! Den började fräsa, och grymta åt mig.. Den hade stora tentakler på huvudet.. Jag har aldrig sett nånting liknande..

det var en hemsk upplevelse!

Men konstigt nog så har jag inte så mycket flugor hos mig.. har faktiskt inte en enda inne i lägenheten..

men som sagt, får ju massa andra konstigheter istället!

Du har itne läst Kafkas förvandlingen? Det kanske var din bror eller morbror eller nån annan släkting.... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det nu skulle vara någon av mina släktingar så är dom bara dumma! Dom vet att jag inte tycker om kryp... usch.. 😆

om jag hade krossat den så hade det låtit ah som,, ni vet.. Man krossar skal 😆

tycker det är så äckligt att krossa något så stort..

Link to comment
Dela på andra sajter

Den började fräsa, och grymta åt mig.. Den hade stora tentakler på huvudet.. Jag har aldrig sett nånting liknande..

Det låter som du råkat ut för en timmeroxe (Myskbock kallas dom visst för i södra Sverige) en gråsvart sak som faktiskt kan bitas som tusan om dom blir arga..😄 Tyvärr så är dom vegetarianer och äter inte flugor.

myskbock.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja den såg nästan ut som en sån Hegobald!

Fast den var mycket fetare, alltså rundare.. Och så var den kol svart!

Kanske var en tjock timmeroxe? 😄

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

lucanus_hane.jpg

Men vafan!! Ser du inte vad jag skrev Soundgarden?

Det var ju en ekoxe, säger jag ju!! 😄

Lucanus Cervus

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...