DjViss Postat 27 juni 2006 Postat 27 juni 2006 (redigerat) LÅTNAMN: ARTIST/GRUPP: GENRE: LÅTLÄNGD: KOMPOSITÖR: PRODUCENT: EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv) STORLEK: (ex. 5.3 megabyte) STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen) ( LÅTLÄNK:)http://hem.passagen.se/hs3/djvlfl2005.zip Hej hej alla! Letat efter ett sånt här forum ett tag nu men hittade detta av en slump via flashback. Hur som helst. Nu sitter jag på jobbet å har inte tillgång till alla mina låtar men då jag är lite av en ljudbög ser jag detta som ett utmärkt tillfälle att få lite objektiv feedback. Musiken: -------- Gullig, lättsam melodiös italo-, amigademo-, insprierad eurodisco typ.. Utrustning: --------- AMD Athlon 2800XP, 1 GB RAM etc Reason 3.0 å lite gamla samples från trackertiden Även nån datarösttjänst jag hitta på nätet där man skriver in vad den säger. Sennheiser HD570 och SONY MDR700 lurar. Inga högtalare alls..:/ Kända fel: --------- Den distade rösten e lite väl högt inmixad Lite muller i basen. Kommentera gärna vad som är bra respektive dåligt i mixningen. Har du något att säga om musiken i sig så vore det oxå roligt 😛 Dj Viss Redigerat 2 juli 2006 av Lundin
Linus Postat 27 juni 2006 Postat 27 juni 2006 Det är "hängmatta" på mastern. Mycket subbas och lite midrange. Eq:a upp diskanten i oktavarpeggiot, trummorna, och leadsynten.
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 27 juni 2006 Postat 27 juni 2006 Efter en rivig intro faller det liksom ihop till vanlig eurodisco? Lite för snällt för att vara i min smak.
DjViss Postat 27 juni 2006 Trådstartare Postat 27 juni 2006 Hängmatta? Dvs att d är mkt bas och diskant men lite därimellan? El Nu har jag inget sjysst system att höra på men ska nog in å mixa lite med den igen innan jag sparar ut den till mp3. hehe, ja förstår om folk tycker d för snällt för det är verkligen pluttinuttigt. Typ Aqua, Caramell å sånna grupper e väl närmsta motsvarighet
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.