Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej Hallå!!

Är det någon här som har nån aning om hur man får till det bas ljudet som In Flames har på sitt senaste album Come Clarity. Spelar själv bas och är högst imponerad på detta sound

Bara en ren allmän fråga 😕😲🙂 !!

Annons
Postat

Finns det ingen som ens har en tanke om hur man får till det bas ljudet?? 😉

Alla tankar är välkommna!! 😛 Har någon hört albumet Come Clarity??

Ha det bra 🙂

Postat (redigerat)
Finns det ingen som ens har en tanke om hur man får till det bas ljudet?? 😉

Alla tankar är välkommna!! 😛  Har någon hört albumet Come Clarity??

Ha det bra 😄

En vild gissning är att dom har mickat upp en basstärkare!

Skämtåsido så kan du börja med att stämma ner, är det till Aiss? Det gör att de blir så där dovt. Sen får du pröva med att välja rätt bas. Peter Iwers kör med Ibanes, Washburn och ESP vad jag vet iaf. Läser nu på deras hemsida att han också använder sig utav Peavey och spector, och en(säkert flera) Ampeg förstärkare.

Där kan du börja 😄

EDIT: Kan tillägga att jag också är fascinerad av basljudet på den plattan, eller framförallt låten Come Clarity (enda låten då basen hörs typ 🙂). Om du hittar nåt snartlikt får du gärna posta en guide! 😄

Redigerat av pirateKING
Postat

Heej!!

Kul att någon hade nått att skriva 😆 . För att minimera dina förslag så kan man se på bilder på deras hemsida att Peter spelar på sin ESP, men det syns inte till någon förstärkare. :rolleyes: . Sen vet jag att de stämmer ner, men det är också en lite skum grej. När jag stämmer ner så får jag bara en dov ludigg ton vilket jag inte tycker att det låter som om Peter har. 🙂

// 😳😆😆

Postat
Heej!!

Kul att någon hade nått att skriva 😆 . För att minimera dina förslag så kan man se på bilder på deras hemsida att Peter spelar på sin ESP, men det syns inte till någon förstärkare. :rolleyes: . Sen vet jag att de stämmer ner, men det är också en lite skum grej. När jag stämmer ner så får jag bara en dov ludigg ton vilket jag inte tycker att det låter som om Peter har. 🙂

// 😳😆😆

När man stämmer ner krävs ofta tjockare strängar för att få samma attack i ljudet, strängarna sitter för löst annars om du förstår va ja menar.

MrPhil (oregistrerad)
Postat
När jag stämmer ner så får jag bara en dov ludigg ton vilket jag inte tycker att det låter som om Peter har. 🥰

// 🥰😲😛

Tjockare strängar! Spänn hårdare. om man bara stämmer ner med vanliga strängar kan det lätt bli fladder bara.

• 2 veckor senare...
Postat

Hej!

pirateKING sa att jag skulle åtekomma när jag hade hittat något snarlikt. Så här är jag. Jag lekte lite med Guitar rig, när vi skulle spela in en demo och när fick jag det att låta rätt likt. Men jag kommer inte ihåg vad jag gjorde det var ett tag sedan.

Men men det är vad jag har att komma med än så länge.

Hejsves 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.