Jump to content
Annons

En Gabbly-chatt för studios forum kanske?


tbruce

Recommended Posts

Tjosan, det har ju vart lite pÄ gÄng med en IRC-kanal för forumet och sÄnt, men det har inte vart mycket folk dÀr. Jag upptÀckte just en annorlunda onlinechatt som Àr lite kul.

GÄ in pÄ http://www.gabbly.com/forum.studio.se.

Du kommer komma in pÄ vanliga forum-sidan, men med ett chattfönster över. AlltsÄ en chatt för alla som Àr inne pÄ forumet just nu, kan man sÀga.

Detta kan man göra med precis vilken sida som helst, bara att skriva in URL:en efter www.gabbly.com/.

Lite kul! Ses dĂ€r? 😛

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Precis sÄ ska det se ut! Precis sÄ jag har menat hela tiden (Ànda sedan jag föreslog en forum-chat för nÄgra Är sedan)!

Enda nackdelen Ă€r att man inte kan flytta chatfönstret utanför browsern. Är i vĂ€gen var man Ă€n lĂ€gger den. Finns den inte i ActiveX eller Java-version?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ingen aning, kolla pĂ„ gabbly.com, verkar vara rĂ€tt nystartat det hĂ€r... testade att gĂ„ in pĂ„ google och jag var typ ensam. 😛

Men vi behöver mer folk nu! Kom igen gubbar!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Chatten funkar bÀst integrerat om man trycker pÄ tredje knappen lÀngst upp till höger, dÄ lÀgger den sig som en högerkolumn. Coolt.

Man ska visst Àven kunna embedda den pÄ sidan i sin egen kod. Ska testa pÄ min egen sajt.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Chatten funkar bÀst integrerat om man trycker pÄ tredje knappen lÀngst upp till höger, dÄ lÀgger den sig som en högerkolumn. Coolt.

Ja, nĂ€r man hade den i högerkolumn fungerade den skitbra! 😛

Bra tips tbruce!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Riktigt najs ju! 😕

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag vet inte hur mycket energi det snor frÄn datorn men om det hÀr skulle kunna integreras fint med forumet sÄ skulle det ju kunna bli en hit.

Det kanske skulle bespara oss en hel del onödiga trÄdar.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

SuperspaB

Mozilla 1.7.12:

"Alert! This browser/version is not supported. Please upgrade to one of the following:

Mozilla/Firefox 1.5"

Jee.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Om du med forumet menar chatten: nej.

Om du med forumet menar forumet, kört genom Gabby-proxyn (det Àr ju vad det effektiv Àr frÄgan om), sÄ ser jag nog en hel del saker som kan gÄ tokigt under motorhuven, med bl.a sessioner (för att nu nÀmna nÄnting). SÄ du Àr sÀkert inte ensam om den saken.

Men fungerar det för nÄn, sÄ Àr det ju för vÀl!

Redigerat av tsmalmbe
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det kanske skulle bespara oss en hel del onödiga trÄdar.

Absolut! 😏

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Lite buggigt Àr det dock. Scrollen lÀgger av, namn i listan Àr sÀllan korrekt, etc.

Fast det dÀr kan man ta. Det jag inte kan ta Àr att man loggas ut frÄn forumet hela tiden nÀr man kör genom gabbly.com.

Borde testa via annat forum som snurrar pÄ samma platform som detta... tips, nÄgon?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

kallemio: hÀr va det dött

Grahn: ja

kallemio: nÀ nu ska jag nog ta o korka upp en flaska... hej

Grahn: nice

hej

trallalla

ehum..

hmm

men knulla en get...

Aldrig nÄn online nÀr jag Àr det. Nu styr vi upp det hÀr!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

men knulla en get...

Que?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...