Jump to content
Annons

Aktiva studiomonitorer ca: 4000:-

adama

Recommended Posts

tjena. Jag ska köpa aktiva monitorer för ca: 4000 kr. Jag har lyssnat mycket i musikaffärer. Har några egna uppfattningar, men vill gärna höra med er ifall ni har några förslag.

Jag sysslar med pop/rock.

tack på förhand / adama

Dela på andra sajter

Annons

jo, jag vet. har kollat, men inte hittat en tråd som handlar om just denna prisklass. Antingen handlar det om 4000 kronorsmonitorer som MÅSTE vara små. Eller så är det fel prisklass. Ett tips här och var i just den prisklassen har man snappat upp, men tänkte att det skulle bli lättare att få tips i en tråd som handlar om just dennna prisklass.

tack ändå / adama

Dela på andra sajter

Under ca 10kKr är det enligt mig bäst att köpa ett par bättre beggagnade, då får du monitorer ur en högre klass. Typ event 20/20, brukar finnas runt 4-6k Kr, eller Yamaha MS serien, mfl...

Dela på andra sajter

Jag är väldigt nöjd med mina Tapco S5 iaf.

då ärvi två!!

däremot är dem inte helt tillfredsställande med mitt stora kontrollrum!!!

Dela på andra sajter

Meeen hallå.. Allt under 8" kräver en subwoofer.. Annars blir det inte ärlig lyssning ju.. Du vill höra ner mot 20 HZ eller hur? Med andra ord.. Kolla att det finns en matchad sub till dina monitorer också.. 😲

Dela på andra sajter

Nånstans i sökningen finns både Event TR5 och KRK RP5 med. Båda är hyfsade, prisvärda monitorer i den prisklass du anger.

Om du kan tänka dig att gå upp bara litet i pris (till cirka 6000) så får du riktigt bra monitorer, Genelec 8020, som du sedan kan komplettera med en sub när du får råd. Och då blir paketet en riktig höjdare...

Dela på andra sajter

Meeen hallå.. Allt under 8" kräver en subwoofer.. Annars blir det inte ärlig lyssning ju.. Du vill höra ner mot 20 HZ eller hur? Med andra ord.. Kolla att det finns en matchad sub till dina monitorer också.. 😉

hehe.. kanske inte det första man tänker på när man skaffar sina första monitorer!!

det är väl bättre att lyssna in sej på ett par tex. 5,25" monitorer, och sen när man känner att dom inte klarar ändå ner skaffa ett par större eller en söt liten subba under bordet!!

edit: ingen bitch altså!

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.