tbruce Postat 24 juni 2006 Postat 24 juni 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Vi träffades på en weekend ARTIST/GRUPP: Nån GENRE: Schlagerbuskis LÅTLÄNGD: 2.36 KOMPOSITÖR: Tovr Brvuce PRODUCENT: Tvor Brucve FORMAT: mp3 STORLEK: 3,7 mb STATUS: Skiss En liten låt jag skrev idag. Har skrivit ett par liknande låtar tidigare, mest för att genren är så himla kul att pilla med. Tror det är en väldigt bra övning på textskriveri också. I brist på "riktig" sångare fick jag kraxa in lite själv i min SM-57 (allt utom tjejrösten på en tagning), begår sångdebut här på forumet i och med detta... Nå? Är detta kul och smart eller bara korkat och trist? 😎 träffades på en weekend du var det bästa som hänt mej i mitt liv fast jag blev lite besviken för plötsligt skulle du dra, åh hur kunde jag va så naiv? försökte hitta ditt nummer men jag kom inte ihåg ditt efternamn jag kände mej som en dummer men glömde bort alltihop när jag börja' ge upp efterhand häller flingor i filen jag äter frukost helt ensam, utan dej men plötsligt ringer mobilen åh gud vilken tröst att få höra din röst säga "hej du jo jag bara undra är du killen jag träffa' utomlands?" min puls gick snabbt upp till hundra kunde detta va' starten på nåt underbart, en romans? du-du-du-dao bo bao... weekend lovers weekend lovers... vi träffades på en weekend, vi träffades... EDIT: Borttaget. Redigerat 4 september 2006 av tbruce
boudo Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 Den var rolig och trallig, inget mästerverk direkt, men den fungerar för stunden 😉 Snyggt flöjtsolo.
tbruce Postat 26 juni 2006 Trådstartare Postat 26 juni 2006 Tack. 😉 Kände mej lite som Basshunter när jag programmerade flöjtsolot, klick klick klick så var det klart, "jag har aldrig gjort den här melodin förut, det gick väldigt fort men..." Humms. Kan tillägga att detta är lite inspirerat av Nic and the Family. 😛
hackeman Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 Ja, fick ju höra via http://www.gabbly.com/forum.studio.se vad jag tyckte. 😉 Ser fram emot de andra 2,5 truddelutterna du har på gång oxå. 😛
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.