musik (oregistrerad) Postat 10 augusti 2006 Dela Postat 10 augusti 2006 (redigerat) "Även om jag inte tycker att de är bra så kan jag ju förstå varför de är ett av sveriges största band. Om man inte på nåt sätt kan förstå varför hela sverige gillar dem så har man ju ett problem. Varför är de ett av Sveriges största band? :För att de gör musik som många gillar, inte så svårt att räkna ut. Varför är det många som gillar den? :Men snälla du, du måste väl förstå att folk kan gilla kent? Vadå? Jag skrev ju att jag själv har lyssnat på dem. Jag tyckte att de gjorde bra musik, vilket många tycker! Musiken är dock inte så tilltalande för mig längre, men jag är ju inte så naiv och vägrar se varför man kan tycka att det är bra." Josie87, detta var dina svar på varför folk gillar Kent. Jag får nöja mig med dem. 😳 Redigerat 10 augusti 2006 av musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
josie87 Postat 10 augusti 2006 Dela Postat 10 augusti 2006 nu slutar vi bråka... ok? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 10 augusti 2006 Dela Postat 10 augusti 2006 Hej Josef! Har vi bråkat? Tycker inte om division... 😄 Det jag lärt mig av tråden är att jag ska lyssna in mig riktigt ordentligt, även på Kent. Vad är Yoda för något? 😎 :musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 10 augusti 2006 Dela Postat 10 augusti 2006 (redigerat) Musik: Ta och lyssna du! 😏 Du har inget att förlora på det, förutom lite tid möjligtvis. Antingen så gillar du det och du har då hittat en ny musikalisk väg.. .. eller så hatar du det, och då behöver du inte fundera mer på det 🙂 Redigerat 10 augusti 2006 av D Vibe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 10 augusti 2006 Dela Postat 10 augusti 2006 Det här måste vara en av de mest informativa trådar jag läst här. Jag har bl a fått veta att jag kör Volvo, bara lyssnar på svensk musik och t o m att jag har dålig musiksmak. Fräsigt! Snygg avatar 😏 /Daniel hehe... vågar knappt skriva i den här tråden p g a den... 😎 Hehe, akta så inte Jocke Berg himself kommer hit och nyper dig i örat 🙂.. Han brukar finnas på kent.nu-forumet, så han är ju inte helt datorfientlig menar jag 😄 /Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
floaty Postat 10 augusti 2006 Dela Postat 10 augusti 2006 Jag är här med, och ser allt... 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 10 augusti 2006 Dela Postat 10 augusti 2006 Jag är här med, och ser allt... 😎 King! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 10 augusti 2006 Dela Postat 10 augusti 2006 Hej! Alltså, såhär är det: Jag hatar inte Kent på något vis. F.ö. tycker jag inte om att hata. Det är så destruktivt. Lite synd kanske att det var fler svarsalternativ i denna Gallup med "negativ" klang - jag ångrar det. Men som alla älskare av Kent ser så leder ju alternativet "de som har bra musiksmak", där 20 pers lagt sin röst. Själv skulle jag kanske bli lite sur om många sa illa saker om grupper jag gillar, så visst kan jag förstå vissas frustration. Syftet med Gallup:en var egentligen bara att skapa en debatt om vad det är i Kents musik som är tilltalande för så många människor. Den debatten kan fortsätta för dem som vill. 😎 :musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
josie87 Postat 10 augusti 2006 Dela Postat 10 augusti 2006 (redigerat) Vad är Yoda för något? yoda pop? mitt band... edit. (sångare + det mesta) Redigerat 10 augusti 2006 av josie87 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jonnie Postat 7 april 2012 Dela Postat 7 april 2012 Kom ni fram till någonting? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 10 april 2012 Dela Postat 10 april 2012 Atchoo.. Årets avdamning? 🤪 Kom ni fram till någonting? Antagligen inte 🙂 . Jag gillar fortfarande kent dock. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 10 april 2012 Dela Postat 10 april 2012 Jag har aldrig riktigt lyssnat på Kent, kanske är på tiden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jonnie Postat 16 april 2012 Dela Postat 16 april 2012 Personligen anser jag att Kent är Sveriges genom tidernas bästa rockband. Geniala och låtar av världsklass. Låtarna är så bra att det inte ens är kul som influenstagande musiker att lyssna på de för man vet att de kommer ta 20 år av övning att hamna på samma nivå. Jävla skit. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BurninSven (oregistrerad) Postat 17 maj 2012 Dela Postat 17 maj 2012 Dom kommer från gnällbältet tror jag för det låter så och vi har så mycket bättre tycker jag i alla fall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DaCriLL Postat 18 maj 2012 Dela Postat 18 maj 2012 kan man verkligen va lycklig i själen om man lyssnar på kent?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 18 maj 2012 Dela Postat 18 maj 2012 Personligen anser jag att Kent är Sveriges genom tidernas bästa popband. Geniala och låtar av världsklass. Låtarna är så bra att det inte ens är kul som influenstagande musiker att lyssna på de för man vet att de kommer ta 20 år av övning att hamna på samma nivå. Jävla skit. Har inget emot Kent och vill (kanske) inte provocera men var tvungen att rätta din post lite grand. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mietek Postat 18 maj 2012 Dela Postat 18 maj 2012 Vad tycks om senaste plattan? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 18 maj 2012 Dela Postat 18 maj 2012 kan man verkligen va lycklig i själen om man lyssnar på kent?? Själen är komplicerad. Ingen människa kan väl säga att hen alltid är lycklig? Jag tror dock att de flesta som lyssnar på kent är känslosamma människor; vilket INTE måste betyda att: 1. alla skär sig i armarna. 2. alla som inte lyssnar på kent är okänsliga. INTE alltså. Vad tycks om senaste plattan? Jag gillar den. Men jag håller fortfarande Röd och Hagnesta Hill som favoritskivor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mietek Postat 18 maj 2012 Dela Postat 18 maj 2012 Känns så jävla sent 90-tal att slänga ur sig sån skit. Själv hatar jag glad musik, musik ska fan INTE byggas utav glädje. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 18 maj 2012 Dela Postat 18 maj 2012 Känns så jävla sent 90-tal att slänga ur sig sån skit. Själv hatar jag glad musik, musik ska fan INTE byggas utav glädje. Menar du att Kent bygger sin musik av glädje? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mietek Postat 18 maj 2012 Dela Postat 18 maj 2012 Menar du att Kent bygger sin musik av glädje? Mitt inlägg var svar på kan man verkligen va lycklig i själen om man lyssnar på kent?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drake Postat 18 maj 2012 Dela Postat 18 maj 2012 "Beredd på allt" är fantastisk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pikzel Postat 18 maj 2012 Dela Postat 18 maj 2012 Har inte lyssnat på nya skivan, men jag gillar Kent. Den döda vinkeln, Mannen i den vita hatten, hela Hagnesta Hill, ja. Det är bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DaCriLL Postat 23 maj 2012 Dela Postat 23 maj 2012 hen använd inte det där jävla ordet är du snäll. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mietek Postat 23 maj 2012 Dela Postat 23 maj 2012 använd inte det där jävla ordet är du snäll. Kränkt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DaCriLL Postat 23 maj 2012 Dela Postat 23 maj 2012 Kränkt? förskräkt över att den skiten lockat sig in i samhället, ännu mer förskräkt att vi betalar 4 miljoner i skattepengar till dom puckona. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zakyath Postat 23 maj 2012 Dela Postat 23 maj 2012 det finns ju trots allt redan ett ord som fyller samma funktion som hen. Ordet är "den". 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BluesBoy Postat 24 maj 2012 Dela Postat 24 maj 2012 förskräkt över att den skiten lockat sig in i samhället, ännu mer förskräkt att vi betalar 4 miljoner i skattepengar till dom puckona. +1 Mycket j-a puckat att hitta på något så urbota dumt....... 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 24 maj 2012 Dela Postat 24 maj 2012 det finns ju trots allt redan ett ord som fyller samma funktion som hen. Ordet är "den". Vad är det för fel på "vederbörande"? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mietek Postat 24 maj 2012 Dela Postat 24 maj 2012 det finns ju trots allt redan ett ord som fyller samma funktion som hen. Ordet är "den". Fattar inte hur ett ord kan vara så fruktansvärt provocerande. För vissa uppenbarligen likställt med att få penis avskärd. Den/det känns ganska uvhumaniserande. Gött med ett neutralt pronomen som faktiskt låter som en hänvisning till en människa? förskräkt över att den skiten lockat sig in i samhället, ännu mer förskräkt att vi betalar 4 miljoner i skattepengar till dom puckona. Vilka puckon? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.