Jump to content
Annons

hur var detta ?  

9 röster

1. 1. hur var detta ?

• Bra
      4
    • Anuz
      2

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Ciao! här kommer man me lite dynga igen, vill inte måla in mig i nåt hörn, alltså så ger jag mig på olika slags musikstilar! 😱

Danabacken Här kommer Nästa Trance!

LÅTNAMN: Mister Deejay

ARTIST/GRUPP: Jag

GENRE: Trance

LÅTLÄNGD: 4,29 Min

KOMPOSITÖR: Jag

PRODUCENT: Jag

EV. MEDVERKANDE: Bara Jag

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 7,327

STATUS: skiss, snart klar

-=Låtlänk=-

tacksam för svar //Eken

Redigerat av EkenMusiX
Annons
Postat
Ciao! här komemr man me lite dynga igen, vill inte måla in mig i nåt hörn, alltså så ger jag mig på olika slags musikstilar! 😎

Danabacken Här kommer Nästa Trance!

LÅTNAMN: Mister Deejay

ARTIST/GRUPP: Jag

GENRE: Trance

LÅTLÄNGD: 4,29 Min

KOMPOSITÖR: Jag

PRODUCENT: Jag

EV. MEDVERKANDE: Bara Jag

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 7,327

STATUS: Färdig demo

-=Låtlänk=-

tacksam för svar //Eken

Eftersom jag gör sån här musik på fyllan när jag vill vara rolig har jag svårt för att ta denna seriöst. 😱

Jag lyssnar genom ganska klena datorhögtalare men det behövs mycket mer tryck och flås i låten.

Det är för mkt avbrott och olika partier i låten, du bör nog arra om lite och kanske göra något annat parti för att få mer spänning i låten. kanske rent utav blanda in triol-partiet någon gång mitt i låten i stället för det andra som börjar 2:45.

Gällande den där rösten... den låter lite för tuff(pinsam).

Du kommer inte att få till samma röst som han på amerikanska filmtrailers hur mycket du än försöker. 🙁

testa att pitcha ner den ordentligt och skär bort med eq runt 500 hz. på så sätt låter det inte lika tillgjort plus att det "knarriga" i din röst i slutet av varje fras blir coolare då 🙂

Nu orkar jag inte skriva mer.

Resten får ni andra tillföra.

Postat
för seg server... orkar inte vänta 8 min för att lyssna på en demolåt..

servern kommer igång snart, asmånga som tankar tror jag

Postat

Själva låten känns lite; Det här har jag hört förrut. Själva soundet är i början väldigt mycket brooklyn bounce. Din melodi är samma typiska melodi som ALLA med ett trackerprogram gör. G, D, A, C eller något liknanade.

Njae... tyvärr är det så otroligt inte orginellt.

Produktionen i sig har jag inte så mycket att kommentera på förrutom att rösten är extremt tacky

😱

Mvh

Postat (redigerat)
Själva låten känns lite; Det här har jag hört förrut. Själva soundet är i början väldigt mycket brooklyn bounce. Din melodi är samma typiska melodi som ALLA med ett trackerprogram gör. G, D, A, C eller något liknanade.

Njae... tyvärr är det så otroligt inte orginellt.

Produktionen i sig har jag inte så mycket att kommentera på förrutom att rösten är extremt tacky

😄

Mvh

haha shit.. "jo det var verkligen meningen att detta skulle låta Helt egendomligt, ojojoj" 😱 vill du att jag ska komma på en egen musikstil 😛?

Redigerat av EkenMusiX
Postat

Tjo

Är riktigt dålig på sån här musik, så lägg inte så stor vikt vid mina kommentarer.

Den nerpitchade rösten låter sådär lite loj och uttråkad. Han säger att partyt startar, men det låter som om han ligger däst hemma på soffan efter att ha tryckt i sig för många påsar chips.

Sen tror jag rent mixmässigt att det måste vara mer tryck i den här sortens låtar. Testa att experimentera med en baskompressor eller en "dynamics shaper". Rösten ligger proportionellt högt i mixen.

Huruvida den är nyskapande eller ej kan jag inte uttala mig om.

Joel

Postat
Tjo

Är riktigt dålig på sån här musik, så lägg inte så stor vikt vid mina kommentarer.

Den nerpitchade rösten låter sådär lite loj och uttråkad. Han säger att partyt startar, men det låter som om han ligger däst hemma på soffan efter att ha tryckt i sig för många påsar chips.

Sen tror jag rent mixmässigt att det måste vara mer tryck i den här sortens låtar. Testa att experimentera med en baskompressor eller en "dynamics shaper". Rösten ligger proportionellt högt i mixen.

Huruvida den är nyskapande eller ej kan jag inte uttala mig om.

Joel

Tack Joel B fortsätt kommentera allesammans!

Postat

Tja, mitt första inlägg här då :rolleyes:

Jag gillar den här sortens musik en hel del faktiskt 😏 Tycker det låter rätt bra, men som sagt kanske lite mer tryck o bas i den. Sen vad gäller rörsten så låter den kanske lite löjlig eller nått, passar inte riktigt in med musiken tycker ja, men annars en rätt skön låt 😕

Postat (redigerat)
Tja, mitt första inlägg här då 😳

Jag gillar den här sortens musik en hel del faktiskt 🙂 Tycker det låter rätt bra, men som sagt kanske lite mer tryck o bas i den. Sen vad gäller rörsten så låter den kanske lite löjlig eller nått, passar inte riktigt in med musiken tycker ja, men annars en rätt skön låt 🙂

haha tack sandgren 🙂 påverkats av andra svar 😠 ? nedå 😕

Redigerat av EkenMusiX
  • 4 veckor senare...
Dj Squash (oregistrerad)
Postat

Tjena Eken!

Jag tycker denna låten e skitbra o jag hörde den först på NERadio.

Men jag kan inte tanka hem den, den finns inte helt enkelt.

Kan inte du ladda upp den istället som bifogad-fil?

Mvh//Dj Squash

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.