EkenMusiX Postat 24 juni 2006 Postat 24 juni 2006 (redigerat) Ciao! här kommer man me lite dynga igen, vill inte måla in mig i nåt hörn, alltså så ger jag mig på olika slags musikstilar! 😱 Danabacken Här kommer Nästa Trance! LÅTNAMN: Mister Deejay ARTIST/GRUPP: Jag GENRE: Trance LÅTLÄNGD: 4,29 Min KOMPOSITÖR: Jag PRODUCENT: Jag EV. MEDVERKANDE: Bara Jag INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 7,327 STATUS: skiss, snart klar -=Låtlänk=- Your browser does not support the HTML5 audio tag tacksam för svar //Eken Redigerat 24 juni 2006 av EkenMusiX
Sonnert Postat 24 juni 2006 Postat 24 juni 2006 Ciao! här komemr man me lite dynga igen, vill inte måla in mig i nåt hörn, alltså så ger jag mig på olika slags musikstilar! 😎 Danabacken Här kommer Nästa Trance! LÅTNAMN: Mister Deejay ARTIST/GRUPP: Jag GENRE: Trance LÅTLÄNGD: 4,29 Min KOMPOSITÖR: Jag PRODUCENT: Jag EV. MEDVERKANDE: Bara Jag INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 7,327 STATUS: Färdig demo -=Låtlänk=- Your browser does not support the HTML5 audio tag tacksam för svar //Eken Eftersom jag gör sån här musik på fyllan när jag vill vara rolig har jag svårt för att ta denna seriöst. 😱 Jag lyssnar genom ganska klena datorhögtalare men det behövs mycket mer tryck och flås i låten. Det är för mkt avbrott och olika partier i låten, du bör nog arra om lite och kanske göra något annat parti för att få mer spänning i låten. kanske rent utav blanda in triol-partiet någon gång mitt i låten i stället för det andra som börjar 2:45. Gällande den där rösten... den låter lite för tuff(pinsam). Du kommer inte att få till samma röst som han på amerikanska filmtrailers hur mycket du än försöker. 🙁 testa att pitcha ner den ordentligt och skär bort med eq runt 500 hz. på så sätt låter det inte lika tillgjort plus att det "knarriga" i din röst i slutet av varje fras blir coolare då 🙂 Nu orkar jag inte skriva mer. Resten får ni andra tillföra.
EkenMusiX Postat 24 juni 2006 Trådstartare Postat 24 juni 2006 Omgjord, kolla nu sonnert Your browser does not support the HTML5 audio tag
Joel B Postat 24 juni 2006 Postat 24 juni 2006 för seg server... orkar inte vänta 8 min för att lyssna på en demolåt..
EkenMusiX Postat 24 juni 2006 Trådstartare Postat 24 juni 2006 för seg server... orkar inte vänta 8 min för att lyssna på en demolåt.. servern kommer igång snart, asmånga som tankar tror jag
EkenMusiX Postat 24 juni 2006 Trådstartare Postat 24 juni 2006 Var sugen på att lyssna men tar för lång tid! 😱 hm.. snart borde det funka
EkenMusiX Postat 24 juni 2006 Trådstartare Postat 24 juni 2006 nej, nu är ni lite tråkiga tycker jag allt 😱
JimmyN Postat 24 juni 2006 Postat 24 juni 2006 Själva låten känns lite; Det här har jag hört förrut. Själva soundet är i början väldigt mycket brooklyn bounce. Din melodi är samma typiska melodi som ALLA med ett trackerprogram gör. G, D, A, C eller något liknanade. Njae... tyvärr är det så otroligt inte orginellt. Produktionen i sig har jag inte så mycket att kommentera på förrutom att rösten är extremt tacky 😱 Mvh
EkenMusiX Postat 24 juni 2006 Trådstartare Postat 24 juni 2006 (redigerat) Själva låten känns lite; Det här har jag hört förrut. Själva soundet är i början väldigt mycket brooklyn bounce. Din melodi är samma typiska melodi som ALLA med ett trackerprogram gör. G, D, A, C eller något liknanade. Njae... tyvärr är det så otroligt inte orginellt. Produktionen i sig har jag inte så mycket att kommentera på förrutom att rösten är extremt tacky 😄 Mvh haha shit.. "jo det var verkligen meningen att detta skulle låta Helt egendomligt, ojojoj" 😱 vill du att jag ska komma på en egen musikstil 😛? Redigerat 24 juni 2006 av EkenMusiX
Joel B Postat 25 juni 2006 Postat 25 juni 2006 Tjo Är riktigt dålig på sån här musik, så lägg inte så stor vikt vid mina kommentarer. Den nerpitchade rösten låter sådär lite loj och uttråkad. Han säger att partyt startar, men det låter som om han ligger däst hemma på soffan efter att ha tryckt i sig för många påsar chips. Sen tror jag rent mixmässigt att det måste vara mer tryck i den här sortens låtar. Testa att experimentera med en baskompressor eller en "dynamics shaper". Rösten ligger proportionellt högt i mixen. Huruvida den är nyskapande eller ej kan jag inte uttala mig om. Joel
EkenMusiX Postat 25 juni 2006 Trådstartare Postat 25 juni 2006 Tjo Är riktigt dålig på sån här musik, så lägg inte så stor vikt vid mina kommentarer. Den nerpitchade rösten låter sådär lite loj och uttråkad. Han säger att partyt startar, men det låter som om han ligger däst hemma på soffan efter att ha tryckt i sig för många påsar chips. Sen tror jag rent mixmässigt att det måste vara mer tryck i den här sortens låtar. Testa att experimentera med en baskompressor eller en "dynamics shaper". Rösten ligger proportionellt högt i mixen. Huruvida den är nyskapande eller ej kan jag inte uttala mig om. Joel Tack Joel B fortsätt kommentera allesammans!
Sandgren Postat 25 juni 2006 Postat 25 juni 2006 Tja, mitt första inlägg här då Jag gillar den här sortens musik en hel del faktiskt 😏 Tycker det låter rätt bra, men som sagt kanske lite mer tryck o bas i den. Sen vad gäller rörsten så låter den kanske lite löjlig eller nått, passar inte riktigt in med musiken tycker ja, men annars en rätt skön låt 😕
EkenMusiX Postat 25 juni 2006 Trådstartare Postat 25 juni 2006 (redigerat) Tja, mitt första inlägg här då 😳 Jag gillar den här sortens musik en hel del faktiskt 🙂 Tycker det låter rätt bra, men som sagt kanske lite mer tryck o bas i den. Sen vad gäller rörsten så låter den kanske lite löjlig eller nått, passar inte riktigt in med musiken tycker ja, men annars en rätt skön låt 🙂 haha tack sandgren 🙂 påverkats av andra svar 😠 ? nedå 😕 Redigerat 25 juni 2006 av EkenMusiX
EkenMusiX Postat 1 juli 2006 Trådstartare Postat 1 juli 2006 liiite kommentarer i alla fall nu grabbar!! 😆
stajo Postat 2 juli 2006 Postat 2 juli 2006 jepp kass server... kan ju knappast vara så många som laddar nu va ...
Dj Squash (oregistrerad) Postat 27 juli 2006 Postat 27 juli 2006 Tjena Eken! Jag tycker denna låten e skitbra o jag hörde den först på NERadio. Men jag kan inte tanka hem den, den finns inte helt enkelt. Kan inte du ladda upp den istället som bifogad-fil? Mvh//Dj Squash
ThomasJ Postat 28 juli 2006 Postat 28 juli 2006 jahap. blidde ingen lyssning här inte.. ingen kontakt med servern
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.