pirateKING Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 Kan vi inte slå ihop alla förslagen och göra en:... ...lättsinnig popdänga med hjälp av endast munnen, låten får vara max 1 minut lång, och en färdigskriven text finns. D:
tbruce Postat 24 augusti 2006 Trådstartare Postat 24 augusti 2006 Om ingen har nåt emot det så sätter jag upp en ny studiofestivalstråd i helgen med det temat, lite regler & deadline. 2 veckor är väl lagom ? En månad kanske? Vad sägs om deadline typ 1a oktober?
Linus Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 Kort låt, max 1 minut verkar ju vara överlägset populärast.Jag tycker vi kör så, inte behöver vi väl rösta om det ? Om ingen har nåt emot det så sätter jag upp en ny studiofestivalstråd i helgen med det temat, lite regler & deadline. 2 veckor är väl lagom ? Fler regler än max 1 minut? Annars kan folk börja plita redan idag. 😕
Danny Cort (oregistrerad) Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 Kort låt, max 1 minut verkar ju vara överlägset populärast.Jag tycker vi kör så, inte behöver vi väl rösta om det ? Om ingen har nåt emot det så sätter jag upp en ny studiofestivalstråd i helgen med det temat, lite regler & deadline. 2 veckor är väl lagom ? Fler regler än max 1 minut? Annars kan folk börja plita redan idag. 😕 Låten kan ju vara exakt en minut, blir lite tuffare då. Risken är ju annars att vissa deltar med 4-sekunders låtar bara för att jävlas.
tbruce Postat 24 augusti 2006 Trådstartare Postat 24 augusti 2006 (redigerat) Fler regler förstör bara ju... 😕 de flesta andra typer av begränsningar gör att vissa inte kan vara med. EDIT: Iofs, det med en över och undre gräns kan ju funka. Men den får nog vara på lite mer än en sekund, kanske tio, annars blir det för meckigt. Redigerat 24 augusti 2006 av tbruce
Emil Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 Den borde inte få vara en hundradel ÖVER en minut iaf.
Danny Cort (oregistrerad) Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 Den borde inte få vara en hundradel ÖVER en minut iaf. Absolut inte. Jag tycker att den största utmaningen skulle vara att låten ska vara exakt en minut, och som någon föreslog att den ska var i låtform och alltså innehålla minst två verser och två refränger.
Linus Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 Är det en minut inkl. "utklingning"? 🙁 Dvs. kan jag ta ett sista ackord på 1:00 och låta det klinga ut? Eller slår jag slutackordet runt 0:55 och låter det klinga ut tills 1:00 då det ska bli dödtyst?
Emil Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 Är det en minut inkl. "utklingning"? 😉Dvs. kan jag ta ett sista ackord på 1:00 och låta det klinga ut? Eller slår jag slutackordet runt 0:55 och låter det klinga ut tills 1:00 då det ska bli dödtyst? Filen får vara max 1 minut lång tycker jag.
Fidden Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 fasen också, min låt blev ju precis 1 minut, men då måste jag ju klippa i reverbet... Oh well, jag är klar nu iallafall. 😉
stajo Postat 25 augusti 2006 Postat 25 augusti 2006 fasen också, min låt blev ju precis 1 minut, men då måste jag ju klippa i reverbet... Oh well, jag är klar nu iallafall. 😛 har vi börjat 😄🙁
tbruce Postat 25 augusti 2006 Trådstartare Postat 25 augusti 2006 Kan man inte säga 1 minut plusminus två sekunder? Så ska man sträva efter en minut, men slipper vara sådär löjligt noggrann.
Fidden Postat 25 augusti 2006 Postat 25 augusti 2006 fasen också, min låt blev ju precis 1 minut, men då måste jag ju klippa i reverbet... Oh well, jag är klar nu iallafall. 😄 har vi börjat 😄🙁 ja, visste du inte det? 🙂😛
Emil Postat 25 augusti 2006 Postat 25 augusti 2006 Kan man inte säga 1 minut plusminus två sekunder? Så ska man sträva efter en minut, men slipper vara sådär löjligt noggrann. Poängen är väl att eftersom enda regeln är att den ska va under en minut så kan man va stenhård med den regeln.
Umemagnus Postat 28 augusti 2006 Postat 28 augusti 2006 Hupp, sätt upp mig på listan också... blev klar för två minuter sen med mitt bidrag... 😕
william.nixon Postat 2 september 2006 Postat 2 september 2006 Mors! Ny här på forumet. Det där med festival låter roligt, och det temat ni spånar på nu är helsjysst! Hur... gör man för att få va' me'? 😕
tbruce Postat 2 september 2006 Trådstartare Postat 2 september 2006 Mors! Ny här på forumet. Det där med festival låter roligt, och det temat ni spånar på nu är helsjysst! Hur... gör man för att få va' me'? 😕 Välkommen hit! 😉 Festivalen har satt igång, alla detaljer finns i den här tråden: https://www.studio.se/index.php?showtopic=29789
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.