Shadows Postat 24 juni 2006 Postat 24 juni 2006 Det här händer mig och säkert er andra också ibland. Inatt gick jag och la mig klockan tre ungefär och tänkte sova ut ordentligt såhär på lördagmorgonen. Tji fick dock jag för somna det kunde jag inte oavsett hur jag försökte. Nåja, någonstans måste jag klaga och ingen är vaken på msn så....
musik (oregistrerad) Postat 24 juni 2006 Postat 24 juni 2006 Så blir det alltid om jag ätit något sött eller druckit alkåhool. Då är kroppen igång. 😉
rainydays Postat 24 juni 2006 Postat 24 juni 2006 Ett hett tips är att inte jobba med något timmarna innan du går och lägger dig. Sitt inte framför datorn utan gör något där inte hjärnan behöver jobba så mycket. För det tar ett tag att varva ner. Och som Musik var inne på, undvik stimulanter 😱 Men jag är själv usel på detdär. Sitter och jobbar fram tills jag ska sova och pimplar kaffe som en galning. Det i kombination med panikångestattacker brukar leda till en usel sömn. Men jag har bättrat mig lite det senaste året iaf. Oftast lyckas jag somna innan fem på morgonen 😛
Eternal Postat 24 juni 2006 Postat 24 juni 2006 Förra sommaren var katastrofal för mig. Blev många nätter där det inte gick att sova. Och detta var inte under festliga tillfällen. Vet inte hur många dagar som jag var helt död på jobbet. Var trött i ögonen men kroppen var pigg och energin pulserade i blodådrorna. Svårt att förklara. Denna sommaren har det inte varit några problem än så länge. Vi får se vad som händer.
hackeman Postat 24 juni 2006 Postat 24 juni 2006 Insomnia har jag haft till och från sedan jag var tre år gammal och trampade runt på en trehjuling i lägenheten nätterna i ända. Mina föräldrar hade det f-n inte lätt. Men insomnian går i vågor. De första månaderna i år var det rätt dj-vligt. Somnade nångång mellan 5 och 8 varje morgon. Och i de fall det var den senare tiden ringde väckarklockan i samma minut som man somnade. Skitknäckande. Läget är lite bättre just nu. Bättre kost, mer motion och mindre psykisk press is da shit mot sömnproblem för mig. Testar faktiskt dessutom basal kroppskännedomsträning just nu som också sägs göra gott på olika sätt. Påminner lite om Thai Chi och QiGong. Ett par glas rött gör också under mot sömnproblemen. 😎
hackeman Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 Jag brukar lyssna på ljudbok när jag inte kan somna. Hmm. Det var kanske en bra idé... måste testa. 😎
Sonnert Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 Jag brukar lyssna på ljudbok när jag inte kan somna. Hmm. Det var kanske en bra idé... måste testa. 🙂 särkskilt bra att ligga i mörkret och bara stirra och lyssna. 😆
Twilight_Zound Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 Sätt på en skittråkig film och somna på soffan...Då får du åtminstone sova ut, även om det kanske inte är så bekvämt 😳
hackeman Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 Sätt på en skittråkig film och somna på soffan...Då får du åtminstone sovaut, även om det kanske inte är så bekvämt 😱 Joo, i soffan framför TVn är det ju aldrig svårt att somna. Snarare tvärtom. 😱
Egghuvud Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 Jag brukar lyssna på ljudbok när jag inte kan somna. Har testat det också. Man måste välja noga så att man inte hittar något som stör en. Jag lånade Roland Schutts (osäker stavning) kådisbellan inläst av honom själv. Problemet var att gubbens tandproteser smackade och klickade och åstadkom ett så irriterande ljud att jag vart vaken i tredagar i sträck efter det. Sjövall/wahlöö bövker är ett hett tips. kommer inte ihåg vad killen som läser in dem heter, men han har en beghagfull röst 😱
Sonnert Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 Jag lyssnar på "änglar och demoner" inläst av Johan Rabaeus. Han har behaglig röst, förutom när han gör rösten för Maximilian Caller 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.