Carl_B Postat 20 juni 2004 Dela Postat 20 juni 2004 (redigerat) vissa söndagar är tråkigare än andra... tur att jag hade sån flyt idag så ja fick ihop nåt hyffsat iaf... dbd... klaga inte på stereobredden.. jag vet redan vad du tycker om den... hett!_3.mp3 - 1'03'' - 1023581 bytes - 128kbps - 44khz Klicka på länken o sedan ta save ass på länken på sidan... resultatet efter 2 timmar i studion... 😄 tack lycos för att ja inte kan direktlänka längre... jävla pundare... 😄 Redigerat 20 juni 2004 av Carl_B Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 20 juni 2004 Dela Postat 20 juni 2004 Låten funkar ju inte att ladda ner... Bjeff. Love. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 20 juni 2004 Trådstartare Dela Postat 20 juni 2004 save link as... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 20 juni 2004 Dela Postat 20 juni 2004 Funkar inte heller... får bara hem en fil på 12kb. Inte mycket ljud i det... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 20 juni 2004 Trådstartare Dela Postat 20 juni 2004 Funkar inte heller... får bara hem en fil på 12kb. Inte mycket ljud i det... fan va f*ttigt... inget går rätt idag asså... provar o uploadar igen.. annars får de vara... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 20 juni 2004 Dela Postat 20 juni 2004 Nopes.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
eckan Postat 20 juni 2004 Dela Postat 20 juni 2004 länken funkade finfint för mig 😛 Helt ok 😉 Trummorna är lite tama bara... Hitta en lite agressivare bastrumma... Eller nått 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 20 juni 2004 Trådstartare Dela Postat 20 juni 2004 Nopes.... nu funkar de.. du måste gå in på sidan o sedan högerklicka på länkfan.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 20 juni 2004 Dela Postat 20 juni 2004 Juuhuu... Nu funka det ju 😕 Cool låt, inte alls min musik. Men jag tyckte ändå att det lät bra. Får hålla med om att trummorna var något tama... men annars tror jag att allt var i sin ordning. Bra gjort på bara två timmar tycker jag! 😉 Love. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 20 juni 2004 Trådstartare Dela Postat 20 juni 2004 Juuhuu... Nu funka det ju 😕 Cool låt, inte alls min musik. Men jag tyckte ändå att det lät bra. Får hålla med om att trummorna var något tama... men annars tror jag att allt var i sin ordning. Bra gjort på bara två timmar tycker jag! 😉 Love. Tack för feedbacken eckan och osiris! hmm kanske eqat lite väl vågat då... lr så e de basen som stöter bort dem... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 20 juni 2004 Dela Postat 20 juni 2004 wtf, kallar du det här ljudet för MUSIK ? JAa ! bra då är vi överens ! 😕 härligt mustigt ljud, en Virre C förmodar jag 😉 varken 0 eller -1 funkar, så det får bli ETT ! 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 20 juni 2004 Trådstartare Dela Postat 20 juni 2004 (redigerat) wtf, kallar du det här ljudet för MUSIK ? [en jävla massa <br>] JAa ! bra då är vi överens ! 😕 härligt mustigt ljud, en Virre C förmodar jag 😉 varken 0 eller -1 funkar, så det får bli ETT ! 😛 hehe tack rocky 😎 japp virus mustiga ljud ja... de e min stora kärlek 🙂 Redigerat 20 juni 2004 av Carl_B Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 21 juni 2004 Dela Postat 21 juni 2004 Calle menar du maskinkod? av eller på..typ... 😕 Ska lyssna ikväll o se hur ljudbilden ser ut... jag har lite svårt att tro att trummorna är speciellt veka... Ni som tycker detta: Vad har ni för lyssning? Sub? monitorer? vore intressant o veta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Reason Postat 21 juni 2004 Dela Postat 21 juni 2004 Bra driv, skall bli intressant att höra låten när den är färdig 😕 /Reason Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 21 juni 2004 Trådstartare Dela Postat 21 juni 2004 (redigerat) Tack demon o reason! 😎 demon: fattar inte riktigt va du menar me maskinkod? 😉 EDIT: Aha du menar 0 eller -1 ? 😕😛 trummorna e inte särskilt veka varken i mina hifihögtalare, hörlurar eller öronsnäckor... så ja vet inte vad det beror på... Redigerat 21 juni 2004 av Carl_B Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 21 juni 2004 Dela Postat 21 juni 2004 det låter som default-trance för mig. varken bättre eller sämre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 21 juni 2004 Trådstartare Dela Postat 21 juni 2004 det låter som default-trance för mig. varken bättre eller sämre. Okay... tack för lyssningen... lust o speca lite mer vad du tycker skulle behövas? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 21 juni 2004 Dela Postat 21 juni 2004 😲 Skönt drag det va här... Synd bara att jag inte har hunnit inventera några hyggliga speakers än, ska gå och kolla på ett par imorgon tror jag. 😄 Men det va bra Carl 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 21 juni 2004 Dela Postat 21 juni 2004 Föresten, går det inte att göra sisåhär? Your browser does not support the HTML5 audio tag Spara mål som (Save ass) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 21 juni 2004 Trådstartare Dela Postat 21 juni 2004 😲 Skönt drag det va här... Synd bara att jag inte har hunnit inventera några hyggliga speakers än, ska gå och kolla på ett par imorgon tror jag. 😄 Men det va bra Carl 😮 tack viktor! nää ja provade att direktlänka men lycos e ghey... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fudgesson Postat 21 juni 2004 Dela Postat 21 juni 2004 Ah härligt att höra en Virus arbeta. Väldens bästa/skönaste synth tycker jag. Har själv en Virus kb som jag är grymt nöjd med. Enda synthen jag använder faktiskt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 21 juni 2004 Dela Postat 21 juni 2004 Här var det bra drag!! 😎 Attans härligt o fett ljud i dendärade virusen... håller med att Vanguard VST inte når samma höjder.. 😆 Ser fram emot resten av låten! Betyg: TRUE 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chriskooh Postat 21 juni 2004 Dela Postat 21 juni 2004 Ja detta måste man absolut kalla musik. Bra driv gillar den trimmade HH (eller vad det nu är) som kommer in på slutet, nyfiken på resten 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 21 juni 2004 Trådstartare Dela Postat 21 juni 2004 fudgesson: Hehe samma här 😆 älskar min virus! hackeman: Kul att du gillade klippet.. fastän det inte e din stil 😎 Chriskooh: Tack! 🙂 Jaa den lilla hhn som kommer 1/4 beat... blev rätt nöjd me den 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 21 juni 2004 Dela Postat 21 juni 2004 (redigerat) Jaha..då har stockholmsjuryn lyssnat..jaovla bra driv och fetaste intro-kicken idag...mina monitorer höll på att ramla av sina podier.. 🙁 angående kicken i själva låten..det känns som den är urgrävd mellan 60 - 120hz..? alternativt har mycket boost runt 120 - 160hz + runt 2khz... fet botten oxå..under 40hz tror jag 😏 är det här det nya trancesoundet? Jag är nog lite mer oldschool när det gäller kicken..den får gärna var mullig runt midjan och inte så mycket topp.. Tyvärr känns låten lite avslagen på något vis..ungefär som om du inte hade rätt energi att utforma den ordentligt? söndagsmix sa du... tror att du myntat ett nytt uttryck.. " öhhj..börje..vafaen är det här för söndagsmix? gå o drick en kopp kaffe och kom tillbaka senare.." tror du kan slipa till den här att skimra lite bättre i sin slutliga form... edit: var ju tvungen att fixa en smiley som inte kom igång Redigerat 21 juni 2004 av demoniqus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 21 juni 2004 Dela Postat 21 juni 2004 hackeman: Kul att du gillade klippet.. fastän det inte e din stil 🙂 Que? 🙁 Visst är det min stil! Bara för att jag inte producerar techno/trance etc så betyder det ju inte att jag inte lyssnar på det... det är bara lite väl gott om producenter i den här genren, så jag har valt en annan.. 😏 min egen musik är väl det jag lyssnar minst på. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 21 juni 2004 Trådstartare Dela Postat 21 juni 2004 (redigerat) Jaha..då har stockholmsjuryn lyssnat..jaovla bra driv och fetaste intro-kicken idag...mina monitorer höll på att ramla av sina podier.. 🙁 angående kicken i själva låten..det känns som den är urgrävd mellan 60 - 120hz..? alternativt har mycket boost runt 120 - 160hz + runt 2khz... fet botten oxå..under 40hz tror jag 😏 är det här det nya trancesoundet? Jag är nog lite mer oldschool när det gäller kicken..den får gärna var mullig runt midjan och inte så mycket topp.. Tyvärr känns låten lite avslagen på något vis..ungefär som om du inte hade rätt energi att utforma den ordentligt? söndagsmix sa du... tror att du myntat ett nytt uttryck.. " öhhj..börje..vafaen är det här för söndagsmix? gå o drick en kopp kaffe och kom tillbaka senare.." tror du kan slipa till den här att skimra lite bättre i sin slutliga form... edit: var ju tvungen att fixa en smiley som inte kom igång japp.. har me märkt nu efter ett par lyssningar att kicken är skum... håller på att svarvar till den.... det nya trancesoundet vet ja inte riktigt om det är... fick väl influenser av både gammal och ny trance... ang. kicken igen så ville ja ha en lite psy-trance-aktig kick... den känndes rätt till basen.. hehe söndagsmix lät bra bara... va ju söndag igår o ja gjorde en lite mix för att slå dö på lite tid... 😉 Redigerat 21 juni 2004 av Carl_B Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 22 juni 2004 Dela Postat 22 juni 2004 Coolt. Vad händer sedan? Kändes lite kort? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 22 juni 2004 Trådstartare Dela Postat 22 juni 2004 hackeman: Kul att du gillade klippet.. fastän det inte e din stil 🙂 Que? 🙁 Visst är det min stil! Bara för att jag inte producerar techno/trance etc så betyder det ju inte att jag inte lyssnar på det... det är bara lite väl gott om producenter i den här genren, så jag har valt en annan.. 😏 min egen musik är väl det jag lyssnar minst på. 😉 Hehe de va nytt för mej 🙂 visste ja inte 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peppemannen Postat 22 juni 2004 Dela Postat 22 juni 2004 Skönt driv i synthen. Håller med föregående talare. Vill höra en färdig version! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.