Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Perfekt pazo! Så ska man bara köpa sig en leksakssynth, leksaksgitarr och en plastig karaokemaskin! Sen kan man ut och turnera 😱, kanske skulle bli den nya trenden i musikbranschen!

Som fan!

Så triggar man allting! Och cirquitbendar till max!

Nya heta modet! 😱

Annons
Postat (redigerat)

Jag har haft en leksaksbutik, och där sålde vi keyboards från ca 249 pengar, och upp till c:a 1200 spänn.Finns i vilken toystore som helst.

edit: stavfel, som vanligt

Redigerat av Pelle Rylander
mi_dach (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Har finns min leksakssamling!

Redigerat av mi_dach
musik (oregistrerad)
Postat

Easy Dog: Det trumset jag pratar om hade bastrumma, virveltrumma och cymbal. Jag kommer inte ihåg om det var något ytterligare. Jag minns att bastrumpedalen var redigt stor (nästan som en riktig) och bastrumman likaså beträffande diametern men inte beträffande sargdjupet. Det skulle funnits leksakstrumset med tom tom - finns det det?

Annars så är jag mycket inne på riktiga timpanis - orkesterpukor alltså, i hamrad koppar. De kostar 75000 SEK dock. Men då såg jag mindre varianter, riktigt små. Det kanske var leksaks? Priset stod inte heller... Får väl bli en ny sökning i Hasta la Vista!!

😕

:musik

Postat
Easy Dog: Det trumset jag pratar om hade bastrumma, virveltrumma och cymbal. Jag kommer inte ihåg om det var något ytterligare. Jag minns att bastrumpedalen var redigt stor (nästan som en riktig) och bastrumman likaså beträffande diametern men inte beträffande sargdjupet. Det skulle funnits leksakstrumset med tom tom - finns det det?

Annars så är jag mycket inne på riktiga timpanis - orkesterpukor alltså, i hamrad koppar. De kostar 75000 SEK dock. Men då såg jag mindre varianter, riktigt små. Det kanske var leksaks? Priset stod inte heller... Får väl bli en ny sökning i Hasta la Vista!!

:musik

eller så lånar man från skolan. 😕

musik (oregistrerad)
Postat

Ja, just det, ddd.. Har ju haft uppe en timpanitråd tidigare, som bekant.

😉

Postat
Jag har haft en leksaksbutik, och där sålde vi keyboards från ca 249 pengar, och upp till c:a 1200 spänn.Finns i vilken toystore som helst.

gah! 😉 varför gjorde du dig av med den`?

🙁

Vi kursade, dessvärre, pga dålig lönsamhet.

• 2 år senare...
Postat (redigerat)
Tbruce! är det från något spel eller en dator där det också finns ord some "revoltution" "attack" "pleassure" med mer ? Samt dom där siffrorna :rolleyes:

Nej alltså det var som en leksakskeyboard/budgetkeyboard som kanske hade t ex tio olika ljud, och man tryckte flera ggr på samma knapp för att växla mellan dem, och en röst läste upp vilket nr det var istället för att visa det på en display eller så. Så kunde man se på ett klistermärke på sidan vilket nummer som var vilket ljud. 🙂

Köpte en sån i en second hand-affär.. samt en lillebror till den 🙂

Samt! En riktigt fräsch Casio VL-Tone ..

Ja, leksaksinstrument är kul! 🙂

Edit: Finns förresten en mic-ingång på den också, har inte riktigt lurat ut vad man gör med den dock 🙂

Redigerat av D Vibe
drloop (oregistrerad)
Postat
Köpte en vattenfågel i somras. Inget instrument kanske, men det låter som en fågel. 😆 Ser ut som en lergök fast man häller i vatten.

Med din nya bild trodde jag först att du skulle käka fågeln... 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.