Jump to content
Annons

Cigarettrök


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag har senaste tiden mätt hur långt avstånd jag klarar att uppfatta cigarettrök på. Jag fixar 44,5 meter. Där går gränsen för en Marlboro Light. Inomhus i ett hangarliknande förråd hos en bekant och utomhus vid vindstilla väder ger nästan samma resultat.

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)

Har bilen framför mig fönstre öppet och jag takluckn öppen klarar jag av ungefär 10 meter i 80km/h.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag har varit allergisk och haft problem med astma tidigare, är jag superkänslig för cigarettrök. Vid minsta antydan får jag svårt att andas, trots att jag inte längre lider av varken astma eller någon form av allergi. Det har sagts mig att detta är psykiskt, att jag tror att jag kommer få svårt att andas när jag känner cigarettlukt och därför gör jag just det. Hur detta kan fortgå, trots att jag är medveten om det, fattar jag inte själv bara... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig gjort några mätningar, men jag brukar reagera på ganska långt håll eftersom det stinker så dj-t.

Det är otroligt bra att de införde rökförbud på restauranger (varför gjordes inte det tidigare...?), så att man kan våga sig ut utan att behöva trycka i sig akutmedicin stup i kvarten och stinka som värsta pyromanen bara man går ut och äter en bit mat. Det är svårt att fatta hur folk frivilligt kan gå och suga på de där giftpinnarna... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig gjort några mätningar, men jag brukar reagera på ganska långt håll eftersom det stinker så dj-t.

Det är otroligt bra att de införde rökförbud på restauranger (varför gjordes inte det tidigare...?), så att man kan våga sig ut utan att behöva trycka i sig akutmedicin stup i kvarten och stinka som värsta pyromanen bara man går ut och äter en bit mat. Det är svårt att fatta hur folk frivilligt kan gå och suga på de där giftpinnarna... 😆

Speciellt glad är jag, för annars skulle jag knappt ha kunnat vistats ute... 😱

I övrigt håller jag helt med dig! Och detta trots (eller kanske på grund av) att båda min föräldrar är storrökare. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Det är värre på sommar'n då...eftersom alla bolmar på uteserveringarna och man inte vill svettas inomhus på den nedsläckta restaurangen.

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Något som stör mig enormt mycket i sammanhanget, är att alla stora butiker/köpcentrum, har stora askfat placerade precis utanför ingången. Det innebär ju att alla rökare flockas och sprider sin stank precis där man måste passera. Fruktansvärt dåligt genomtänkt... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Trodde jag var ensam om dessa problemen... Håller med om det med affärers ingångar t.ex. Tänk om vi införde rökförbud överhuvudtaget. Kriminalisera rökning helt enkelt. Det vore bra. Var det inte så att det i någon delstat i USA klassades som narkotika att använda nikotin? Eller så var det bara ett (bra) förslag, jag hörde om...

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...