matte85 Postat 21 juni 2006 Dela Postat 21 juni 2006 Tjena. jag har precie börjat spela in lita musik hemma i mitt sovrum. jag undrar hur vikigt är de med ett " bra " ljudkort? blir ljudet MYCKET bättre om man har ett bra kort? eller är man ute efter alla ut o ingångar på kortet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 21 juni 2006 Dela Postat 21 juni 2006 Ehh... Ett ljudkort för 1000kr nytt eller 500beg är en livsviktig investering för de är konstruerade för ändamålet. Och kortare latency (fördröjning). kolla upp 2496 eller emu0404, två bra nybörjare kort... Har hört mycket negativt och komplatibilitetsproblem med Juli@men har inte provat det själv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jonte Postat 21 juni 2006 Dela Postat 21 juni 2006 Som någon annan (kommer inte ihåg vem) sa här på forumet en gång (inte ordagrant): Sitter du hemma, dator som brummar, motorljud från gatan osv. Då kanske det inte är så viktigt med ett bättre ljudkort, då du ändå får med lite brus i bakgrunden pga miljön du spelar in i. Så om du inte upplever några problem, och inte har problem med latency, så kanske du kan vänta lite tills behovet uppstår och köpa något nytt ljudkort då, när du förmodligen bättre vet vad det är du själv vill ha. Personligen upplevde jag ingen större skillnad när jag bytte upp mig, förutom fler in- och utgångar (vilket jag använder). Samtidigt så inbillar jag mig att jag har utvecklats en del sedan dess, så det är fullt möjligt att jag märker skillnad om jag växlar tillbaka 🙂 Latencyn har också blivit viktigare för mig nu än den var innan så.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 21 juni 2006 Dela Postat 21 juni 2006 Beror på vad du har för ljudkort idag och hur du använder det. Hur du jobbar osv Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.