Jump to content
Annons

Riemanns hypotes


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Självklart sitter ni väl och jobbar med Riemanns hypotes för det vilda, så egentligen ska jag inte störa, men...

...gäller det där erbjudandet om pengar till den som löser den fortfarande?

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Självklart sitter ni väl och jobbar med Riemanns hypotes för det vilda, så egentligen ska jag inte störa, men...

...gäller det där erbjudandet om pengar till den som löser den fortfarande?

😉

:musik

Hmmm jag fattar ingenting, är det något som liknar Fermats gåta eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Självklart sitter ni väl och jobbar med Riemanns hypotes för det vilda, så egentligen ska jag inte störa, men...

...gäller det där erbjudandet om pengar till den som löser den fortfarande?

😕

:musik

Hmmm jag fattar ingenting, är det något som liknar Fermats gåta eller?

Fermats gåta är ingen gåta längre, för den är löst 😛

Kanske Musik kan berätta lite mer om sina frågeställningar?

Redigerat av MusicGene
Link to comment
Dela på andra sajter

I have to explain it in english, because my finnish is so bad:

Riemann Hypothesis

--------------------------------------------------------------------------------

Some numbers have the special property that they cannot be expressed as the product of two smaller numbers, e.g., 2, 3, 5, 7, etc. Such numbers are called prime numbers, and they play an important role, both in pure mathematics and its applications. The distribution of such prime numbers among all natural numbers does not follow any regular pattern, however the German mathematician G.F.B. Riemann (1826 - 1866) observed that the frequency of prime numbers is very closely related to the behavior of an elaborate function

ζ(s) = 1 + 1/2s + 1/3s + 1/4s + ...

called the Riemann Zeta function. The Riemann hypothesis asserts that all interesting solutions of the equation

ζ(s) = 0

lie on a certain vertical straight line. This has been checked for the first 1,500,000,000 solutions. A proof that it is true for every interesting solution would shed light on many of the mysteries surrounding the distribution of prime numbers.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Bye the way så har jag löst det, och det ligger en fet check och väntar men vad tusan ska jag med mera pengar till?

Jag köper bara flera bilar som ska servas och besiktigas, och jag hinner inte med det, eftersom jag bara sitter här och läser meningslösa inlägg i forumet. Skulle förmodligen också köpa ännu flera kapitalvaror med instruktionsböcker som telefonkataloger som jag aldrig kan lära mig funktionerna i vilket gör mig hyperfrustrerad! Det leder förmodligen till riktigt dåligt humör så att jag plötsligt börja göra aggressiva utfall mot hyggliga killar (jo det är ju mest såna här) som skriver obegripliga inlägg...och det vill jag ju inte. Alltså, som han sa i en berömd scen:

- Fuck the bonus!

Vänligen

Rolf

Link to comment
Dela på andra sajter

Bye the way så har jag löst det, och det ligger en fet check och väntar men vad tusan ska jag med mera pengar till?

Du kan ju shoppa mer av den där aktien du tipsade om, fast som inte var ett tips (fegis). 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Detta vara bara ett uttryck jag hörde i en engelsktalande film i förrgår på TV när jag vaknade till, i en scen från en gammal skola med s.k. underbarn i sju-tio-årsldern nånting. De satt med ett matteproblem när någon tyckte det var konstigt att så små barn satt med något sådant och försökte lösa det. Vet inte kanalen, programmet eller filmtiteln, utan bara att det fanns en belöning på $1000.000 till den som löste det. Läste sedan lite på Nätet om det, efter att ha googlat.

Ville mest veta om det fanns "på riktigt" eller bara var ett påhitt i filmens värld.

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Självklart sitter ni väl och jobbar med Riemanns hypotes för det vilda, så egentligen ska jag inte störa, men...

...gäller det där erbjudandet om pengar till den som löser den fortfarande?

😳

:musik

Hmmm jag fattar ingenting, är det något som liknar Fermats gåta eller?

Fermats gåta är ingen gåta längre, för den är löst 🙂

Kanske Musik kan berätta lite mer om sina frågeställningar?

Jag vet det, men jag undrade om denna hypotes var av liknande slag och om det var samma "mystifiering" kring den.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Vet inte om den är lika mystisk som fermats Gåta, men svårverkar den av det man kan läsa om den i artiklar.

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...