Tormentor Postat 21 juni 2006 Dela Postat 21 juni 2006 Jag har laddat hem mp3 encoder från avids hemsida. filen är på 4 kb i zippat format. jag lyckaas inte zippa den. är degt winxip det är fel på eler har jag inte fått hela filen? tacksam för hjälp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 21 juni 2006 Dela Postat 21 juni 2006 4 kB? Då är det med största sannolikhet inte din zip-fil. Förmodligen blev det "404 error" och html-filen som Avids server skickade tillbaka sparades ner med zip-filens namn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tormentor Postat 21 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 21 juni 2006 den heter mp3 option och är en zipfil och inte html. enligt avidshemsida ska den vara 37 kb (zippad kanske?) så den verkar inte så stor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 21 juni 2006 Dela Postat 21 juni 2006 Filen har fått filändelsen zip, och ser därför ut som en zipfil. Men det betyder inte att det praktiskt sett är en zipfil. Nåt måste vara fel på hemsidan eftersom du inte får hem den egentliga zip-filen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tormentor Postat 23 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 23 juni 2006 Jag fick svar av avids suppot att jag bara behövde serial numret för att auktorisera min gamla try out version av MP3 encoder. Ok, serial har jag men... Då kommer sidan upp med chalange, copy/paste, read challange och jag får det INTE att funka. Någon som har gjort denna procedur?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 23 juni 2006 Dela Postat 23 juni 2006 Jag fick svar av avids suppot att jag bara behövde serial numret för att auktorisera min gamla try out version av MP3 encoder.Ok, serial har jag men... Då kommer sidan upp med chalange, copy/paste, read challange och jag får det INTE att funka. Någon som har gjort denna procedur?? windows? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tormentor Postat 23 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 23 juni 2006 japp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 24 juni 2006 Dela Postat 24 juni 2006 ok.. kör PT på macen..😎 men...kan va ja som är trött, men kan duinte bara skriva upp ditt serial på ett papper iannat fall?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tormentor Postat 24 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 24 juni 2006 Jo, fan det är inte problemet. Hur går jag tillväga med själva instalationen? Challange/response copy/paste serial osv... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aolsson Postat 24 juni 2006 Dela Postat 24 juni 2006 (redigerat) Jo, fan det är inte problemet.Hur går jag tillväga med själva instalationen? Challange/response copy/paste serial osv... Inte helt med på vad som händer för dig.. men jag har sett tillfällen då det har har varit lurigt att auktorisera en en redan utgången demo... Hittade detta i answersbase, dock för Mac.. men det kanske ger något.. Q When I try to authorise MP3 option I still get the MP3 demo window saying it has expired. A Quit Pro Tools and drag the MP3 Codec folder (found in Digidesign > Pro Tools) to the trash. Run the Pro Tools installer and select just the MP3 Codec Updater in the Custom install window. Next time MP3 option is selected in Pro Tools you will be prompted to use your authorization code. Redigerat 24 juni 2006 av aolsson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tormentor Postat 24 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 24 juni 2006 Tjena aolsson! Jag hade faktiskt en gratis update på 7.0 som jag installerade och då va det så enkelt att min mor inte kunna gjort fel ! :-) Men 6.x va rena mardrömmen!! Så besvärligt får det inte va bara.. Nu funkar mp3 coder klockrent! 😎 Summa summarum: Jag hade gärna betalat en hundring extra från början när jag köpte mitt system istället för att krångla så mycket med en download från avid. En annan fråga nu när jag uppdaterat. Jag har en 002:a och en Mbox 2. Kan/får jag använda den på båda mina system? (gäller även mp3 codec) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tormentor Postat 24 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 24 juni 2006 Updaten på 7.0 alltså... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.