MrPhil (oregistrerad) Postat 15 juli 2005 Postat 15 juli 2005 Hade ju varit schysst med möjligheten till flerval... och separat bas o gitarr.... men, men... bas & klaviatur i första hand, o trummor hjälpligt.
Valdez Postat 15 juli 2005 Postat 15 juli 2005 Sång såklart...lätt att bära med sig!... 😱 ..ja och sen lite gitarr oxå...öhhhhh
Thimmie Postat 16 juli 2005 Postat 16 juli 2005 Första hand: Sång(?), gitarr och trummor Andra hand: Piano
hegobald Postat 21 juli 2005 Postat 21 juli 2005 Jag spelar på allt jag kommer åt. Men huvudinstrument må vara Keyboard och munspel då.
Antevante Postat 21 juli 2005 Postat 21 juli 2005 Får väl vara Piano som huvudinstrument, har precis börjat spela bongos vilket är lite kul.....för dom som inte lyssnar dvs.
Gote Postat 21 juli 2005 Postat 21 juli 2005 Huvudsak gitarr. Försöker sjunga när ingen lyssnar... Spelade piano i musikskolan men det är inget som sitter i. Har dock en synth i en hörna för diverse pålägg. Däremot är jag djävligt sugen på att lära mig spela trummor, men jag har ingen aning om hur jag ska få med mig frugan på det. 😠 /Gote
Fnykis Postat 17 augusti 2005 Postat 17 augusti 2005 (redigerat) Kör hårt på trummor och tvärflöjt. (Trummor lite mer men..) Annars spelar jag gura, piano och sjunger. Tänkte börja försöka spela lite bas också.. .:Fnykis EDIT: OOJJ!!!! FÖRLÅT!! Jag bläddrade lite bland några sidor o hittade den här.. glömmde att den var så gammal... sorry 😆 Redigerat 17 augusti 2005 av Fnykis
Eternal Postat 8 oktober 2005 Postat 8 oktober 2005 Jag spelar gitarr bra. Bas hyggligt. Sjunger sådär. Piano spelar jag riktigt illa, kan väl några ackord bara i princip!
Mopar Man Postat 20 november 2005 Postat 20 november 2005 (redigerat) Jag spelar gitarr, cittra, ukelele, piano, orgel, blockflöjt, trumpet, klarinett, saxofon och munspel. Spela dum behöver jag inte, det går så bra så utan att spela... Och så sjunger jag... Redigerat 20 november 2005 av Mopar Man
FredrikMikaelsson Postat 20 november 2005 Postat 20 november 2005 Fuskar på alla instrument osjunger förjävligt 😳. Men man får göra så gött man kan
DåligtGehör Postat 20 november 2005 Postat 20 november 2005 Var en ok gitarrist (skall bli det igen). Var hyfsad på bas (Skall bli bättre). Var skitkass på keyboard (Skall bli ok nog att spela in det mesta jag behöver). Kunde lite trummor & perc. (Oj va jag har tappat att banka rytmer på ett bord). Sjöng så fult att folk skrattade (Kommer aldrig att kunna sjunga. Varför är det så?).
Christofer Postat 16 november 2006 Postat 16 november 2006 jag spelar gitarr, bas, trummor, keybord (inte så bra men jag lär mig) och jag sjunger eller growlar kanske man kan kalla de... 😉
Christofer Postat 16 november 2006 Postat 16 november 2006 Äggskivare (aeggs;kivar:.) Litet instrument i metall som med lite god vilja och vaselin kan jämföras med en djävulskt hårt stämd harpa som i vanliga fall används till att konvertera äggen till ett smörgåsvänligt format. 😉 AHAHAHA!!!!! 😱😎😎😎
Christofer Postat 17 november 2006 Postat 17 november 2006 Trummor är mitt huvudinstrument. Jag visste inte att man kunde lira trummor med huvet... 🙂
AXL THE ROCKER Postat 17 november 2006 Postat 17 november 2006 Jag har lirat skinnbanjo som huvudinstrument i ca 18 år nu. Så det är jag nog ganska bra på!! så det så...
JahCrab Postat 17 november 2006 Postat 17 november 2006 Det jag spelar på oftast är myten om min egen förträfflighet. Annars är det pianot, gitarrer och sången som gäller. Jag kör min egna mer eller mindre självlärda stil på alla tre och det är jag numera rätt så glad över att jag gör. En gång i tiden hade jag tillgång till ett trumset som jag kunde spela på dygnet runt utan någon som störde sig på det. Jag blev faktiskt rätt bra på trummor då. Eller äh, jag var en rätt hygglo enmanstrumorkester som antagligen hade varit rolig att lyssna på i säkert en hel minut. Nu har det gått några år och det har fallit i glömska, lite synd. Något hyfsat bra digitalt trumset hade varit skoj att skaffa sig som kontrast till alla jävla gitarrer man har liggandes, hittar jag några tusen till våren så kanske, kanske...
Christofer Postat 17 november 2006 Postat 17 november 2006 Det jag spelar på oftast är myten om min egen förträfflighet. Annars är det pianot, gitarrer och sången som gäller. Jag kör min egna mer eller mindre självlärda stil på alla tre och det är jag numera rätt så glad över att jag gör. En gång i tiden hade jag tillgång till ett trumset som jag kunde spela på dygnet runt utan någon som störde sig på det. Jag blev faktiskt rätt bra på trummor då. Eller äh, jag var en rätt hygglo enmanstrumorkester som antagligen hade varit rolig att lyssna på i säkert en hel minut. Nu har det gått några år och det har fallit i glömska, lite synd. Något hyfsat bra digitalt trumset hade varit skoj att skaffa sig som kontrast till alla jävla gitarrer man har liggandes, hittar jag några tusen till våren så kanske, kanske... Roland TD-6 är att rekomendera, har ett sånt set själv och jag är riktit nöjd med de. 🙂
JahCrab Postat 17 november 2006 Postat 17 november 2006 Roland TD-6 är att rekomendera, har ett sånt set själv och jag är riktit nöjd med de. 🙂 Jag brukar gilla Yamahas produkter bättre än Rolands, men när det gäller Digitala Trumset gillar jag Roland bättre. Det är nog den gedigna känslan helt enkelt. Jodå, TD-6 verkar vara trevligt. Den har jag provspelat lite i någon musikaffär. Nu finns ju dessutom TD-6KX, med nätskinnspads... suck, priset rasar i höjden dock... som alltid 😮 När pengarna tillåter så slår jag nog till. Dock så står det en hel del andra saker före i inköpslistan.
Scherzo Postat 22 juni 2007 Postat 22 juni 2007 violin , viola lite piano och gitarr i skolan , men gillar ej gitarr
berra_- Postat 22 juni 2007 Postat 22 juni 2007 Ja, varenda jävel spelar ju gitarr i någon mån (borde starta en "Kan du något Metallica- eller Nirvana-riff på gitarr"-gallup 😛). Dessutom är det min fasta övertygelse att alla gitarrister (med få undantag) är wannabemodeller. Basister, å sin sida, är (än en gång med få undantag) "riktiga" musiker. (Om det inte gick fram så är ovanstående ett skämt. Hur var det nu igen, är det basisten eller gitarristen/erna som får flest tjejer?) Jag kryssade bara för klaviatur, eftersom det är det enda instrument jag har någon utbildning i (även om jag i praktiken är självlärd). Spelar lite bas, lite gitarr, sjunger ytterst lite, kan slå på saker med ett visst mått av struktur vad gäller rytm, så egentligen kunde jag väl ha kryssat i "Allt!" och hållit tummarna... 😉 jag valde allt. 😉
ynot Postat 22 juni 2007 Postat 22 juni 2007 sjuger .....o spelar gura o bas huvudinstrument o lite keyboard ...suger på trummor men vill spela ända ... kryssa i sång för det kan behövas några pinnar där...
Save Postat 11 november 2008 Postat 11 november 2008 DRUMS IS THE SHIT!!!!! högst, coolast, BÄST!!! 🙂
blew Postat 13 december 2008 Postat 13 december 2008 Är riktigt bra på: Gitarr, klarar avancerade solon. Munspel, är rena rama Bob Dylan! Bas, har spelat det i flera år i olika band. Trummor, har jag också lirat i flera olika band. Är OK på: Mandolin, har fuskat lite med internetvideos, så nu går det rätt bra. Är sämst på: Sång, har aldrig varit med om att någon ens kallat min sångröst uthärdlig. 🙂
Keev1 Postat 18 februari 2009 Postat 18 februari 2009 BAS! Störst, tungst, manligast! hihi 😆 men fan!
Bjerknes Postat 19 februari 2009 Postat 19 februari 2009 Ja för min del är de mest gitarr 🙁 Lirar även en del dobro, så om nån behöver studiopålägg så hör av er 😄
maart (oregistrerad) Postat 19 februari 2009 Postat 19 februari 2009 (redigerat) jag räknar mig bara som saxofonist även om min nivå på piano/klaviatur är ganska hög (om man ser det som biinsturment). Vänsterhandsackord och improvisation jobbar jag ganska mycket med. Frågan är lite lurigt ställd, ska man utgå ifrån vilket instrument man övar mest på, vilka man kan improvisera någorlunda utan alltför lång förberedelse, vilka man fått lektioner på, vilka man äger eller vilka man får ljud i? Dessa instrument skulle jag kunna hoppan in i en ensemble och spela utan att göra bort mig totalt: saxofon (sopran, alt och tenor) piano/klaviatur gitarr (både el och ak) tvärflöjt sång klarinett (vanlig Bb och Eb-sopran) elbas lite väldigt enkla trumkomp Redigerat 19 februari 2009 av maart
pxm Postat 23 maj 2011 Postat 23 maj 2011 (redigerat) Jag försöker spela elgitarr och ibland nylonstängad akustisk. Kan inte sjunga-det låter för djävligt och jag kan inte hålla ton. Redigerat 23 maj 2011 av pxm
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.