Jump to content
Annons

Låt mig få rekomendera en pryl!

DrHans

Recommended Posts

En tranzport kostar 2795:- på börsen. ( DYRT ) 😉

tranzport.jpg

Jag hittade den här på Kjell & co. 😄

pad.jpg

19 knappar där ett flertal ger möjlighet till fler funktioner via att aktivera numlock.

Muspekare med två knappar. Radiosändare. Uppladdningsbar via USB.

Kostade 399:- ink uppladdningsbara batterier.

Köpte den igår och återkommer med en recenssion efter test.

Men den verkar väldigt bra, har stora förväntningar.

Verkar helt enkelt för bra för att inte dela med mig till mina Studiovänner. 😛

Redigerat av DrHans
Dela på andra sajter

Annons
går den att använda genom ett par väggar?

Skall dra till studion och testa den idag. Återkommer med test. Bra fråga föresten 🙂

För isf är den definitivt intressant, det är ju liksom lite av poängen med Tranzport.

Dela på andra sajter

Jag har varit sugen på Tranzport ett tag nu. Går det att använda den för att markera flera spår för inspelning (för flerkanalsinspelning)?

När kommer recensionen av Numpaden? Väntar med spänning!

Dela på andra sajter

Jag har sagt det förr och säger det igen. Fjärrstyrning av datorn från mobilen via Bluetooth. 🙂

10 meters räckvidd med min BT-adapter och går lätt igenom en studiovägg/fönster.

Dela på andra sajter

Jag har sagt det förr och säger det igen. Fjärrstyrning av datorn från mobilen via Bluetooth. 😕

10 meters räckvidd med min BT-adapter och går lätt igenom en studiovägg/fönster.

...Mac?

Dela på andra sajter

Jag har sagt det förr och säger det igen. Fjärrstyrning av datorn från mobilen via Bluetooth. 

Låter intressant! Hur går man tillväga? Någon speciell mjukvara som behövs?

// Klas

Dela på andra sajter

Jo jag fattade att det var en sådan 😆

men jag visste inte va den gjorde...

Aha, I see..

Varför inte styra med tangentbordet för?

För att du kan stå i en annan ände av huset och styra genom väggar och allt möjligt

Dela på andra sajter

Jag har sagt det förr och säger det igen. Fjärrstyrning av datorn från mobilen via Bluetooth. 😛

Jag läste om detta för nåt år sedan, min fråga: Hur går man till väga då för att få detta till att funka eller rättare sagt är det svårt?

Dela på andra sajter

Jag har sagt det förr och säger det igen. Fjärrstyrning av datorn från mobilen via Bluetooth. 😛

...Mac?

Jodå, såväl PC som Mac upplever telefonen som ett vanligt Bluetooth-tangentbord och mus... Standard-HID typ

Och så gör man en .hid-fil till telefonen som innehåller utvalda tangentbordskombinationer. T.ex. att knapp 1 ska vara numpad 1, att knapp 4 ska vara * eller vad du vill. 🙂

Dela på andra sajter

Aha, I see..

Ifall ingen sitter i kontrollrummet, och man vill slippa springa iväg och trycka på inspelning och stop medan man lirar i studiorummet. 😛

Dela på andra sajter

Det enda felet är att blåtand drar så j*vla mycket batteri, iaf på sonyericsson t630. Efter 5 min är batterit nere på halv laddning om dset var fullt innan

Dela på andra sajter

Här kommer den efterlängtade recensionen 😛

Den funkar bra om man håller sig i närheten av datorn. Inget för er som spelar in i ett annan rumm alltså.

Den funkade precis utanför en stängd trädörr men någon meter bort inte alls.

Skall testa att hänga upp sändaren lite bättre så kanske den tar längre.

Grymmt smidig istället för mitt trådlösa tangentbord jag körde med förut ( + att den har mus också )

Dela på andra sajter

Aha, I see..

Ifall ingen sitter i kontrollrummet, och man vill slippa springa iväg och trycka på inspelning och stop medan man lirar i studiorummet. 😛

Jo jag förstod det efter mycket om och men! 🙂

Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Angående BT har det mycket att göra med hur mycket data som överförs. Under en kvälls lopp med lite tryck nu och tryck då, så räcker den långt. Men med intensivare dataöverföring (kopierandet av videor och foton) tar juicen ganska snabbt slut.

Så definitivt YMMV på det här med BT och batteri.

Har testat med en gammal och trött T68 och en ny och fräsch N70. Samma effekt, men i lite olika skala (6 års skillnad på batteriet).

Dela på andra sajter

Tranzport går att köpa på ebay för betydligt mindre än 2900:-, vilket jag gjorde och den är verkligen oumbärlig och oöverträffad om man springer på lite ytor i en större studio eller behöver sitta med musikerna/lira själv utan att behöva kuta in och ut till kontrollrummet vilket enbart måste anses irriterande och onödiga uppbrott etc...

Vill man ha en fullgod fjärr finns inget alternativ!

:rolleyes:

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.