Linus Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 (redigerat) Logic är ett bra program som fungerar alldeles utmärkt i PC miljö. Än en gång, Logic 5 (anno 2002) är ett program som fungerar alldeles utmärkt i PC-miljö. Logic 7 (anno 2006) är ett mycket förbättrat program, som är knutet till OS X. Gillade du Logic 5? Vill du ha vidareutvecklad PC-version? Då får du släppa blicken på titeln Logic och leta upp Magix Music Studio. Den gamla PC-koden av Logic "lever kvar" än idag. Numera heter den Magix midi studio och Magix har vidareutvecklat musikprogrammet åt ett annat och eget håll, medan Logic gick till Apple. Magix-tråden Redigerat 25 juni 2006 av Linus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 OK tackar Linus ska kolla ser knöligt ut med tyskan bara. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 Låt mig upprepa mig en aning: Tror du att Emagic bedriver välgörenhet eller? Om du menar att ansvar mot kunderna är välgörenhet ja då tycker jag nog att det minsta man kan begära det är just det. Kan heller inte tänka mig att Logic utvecklades för att bli en kassa ko är helt övertygad om att det fanns nån eller ett gäng musikfreaks med lite koll på programering som drog igång det hela. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 (redigerat) OK tackar Linus ska kolla ser knöligt ut med tyskan bara. Oroa dig inte över tyskan.. Och ha inte så bråttom! Vår modertidning.. Studio alltså, kommer att ganska snart sätta tänderna i den.. En recension är på G. 😠 Under tiden kan du läsa lite på http://site.magix.net/scandinavian/home/mu...udio-11-deluxe/ EDIT: PSI Linus! 😳 (Se Linus inlägg här under ) Redigerat 25 juni 2006 av hegobald Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 (redigerat) Music Studio 11 deluxe @ magix.net EDIT: We think alike Robban 😠 Redigerat 25 juni 2006 av Linus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 (redigerat) Precis, dessutom så läs mitt inlägg igen! Det är iaf vad apple själva säger. Tycker det är en vettig anledning till att inte köra på pc. Just för att det tar för mycket energi av företaget. Dessutom så var det många pcanvändare som kör/körde crackat. Till skillnad mot macanvändare som kör professionellt och köper licens. Å där finns det inga $ för apple att hämta. Ja, det här låter vettigt. Jag blir gång på gång förvånad över hur oerhört kasst windows är när jag sätter mig ner vid en PC. Den datorn jag sitter vid idag har crashat ungefär 5 gånger och allt jag har gjort är att surfat. Jag blir så trött. Och crackhärvan är också tröttsam. Nä, skönt att något program får vara macexklusivt och inte utsättas för den förnedrande våltäkten som heter windows. ( Oj, jag kanske håller på att bli en sådan där apple-galning 😠 ) Redigerat 25 juni 2006 av Pluffo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 (redigerat) Låt mig upprepa mig en aning: Tror du att Emagic bedriver välgörenhet eller? Om du menar att ansvar mot kunderna är välgörenhet ja då tycker jag nog att det minsta man kan begära det är just det. Kan heller inte tänka mig att Logic utvecklades för att bli en kassa ko är helt övertygad om att det fanns nån eller ett gäng musikfreaks med lite koll på programering som drog igång det hela. Tror inte att det hela är så enkelt. Måste ju finnas en och annan bra anledning till att de lät sig köpas upp av Apple ( eller lät sig och lät sig...Jag vet inte vem som satt på aktiemajoriteten innan ). Jag tycker dock att det är helt ok att flytta det hela till Mac eftersom en windowsmiljö är ett hån mot den tid och det engagemang som dessa entusiaster har lagt ner på sitt program ( haha, usch...Jag börjar bli bitter 😠 ) Redigerat 25 juni 2006 av Pluffo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 Ser inget i magix som jag behöver kör inget midi bara audio utom EZ drummer, tror nog att det blir pro tools om det blir byte. Tackar för länkarna ändå Linus. Vet inte vad folk gör med sina PC mina kraschar inte men dom kanske våltäktar (hmm 😳 ) på dom. Underligt oxå att studio bryr sig om att bygga just en PC 😠 ? Nä nu lägger jag ner i den här tråden mac är kass, emagic ena jäkla svikers och synd och skam är det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 And thats that 🙂 För övrigt är Logic fett med king. Men ha det så bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 Jag blir gång på gång förvånad över hur oerhört kasst windows är när jag sätter mig ner vid en PC. Den datorn jag sitter vid idag har crashat ungefär 5 gånger och allt jag har gjort är att surfat. Jag blir så trött. Och crackhärvan är också tröttsam. Hallå.. wake up! "Schlapp shlapp".. Jag har varit datorgubbe sen tidigt 80-tal.. PC verus MAC.. Inte fanken har jag varit med om att en PC med Windows skulle krascha alls. Så till vida man inte söker upp alla XXX eller pedo, eller va fanken du nu gör med din PC??? MAC versus PC.. Faktum är att MAC är osäkrare.. Men på grund av att MAC är mindre populärt så angrips inte MAC lika mycket.. Sug på den du!!! (eller va du nu suger på).. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 Jag blir gång på gång förvånad över hur oerhört kasst windows är när jag sätter mig ner vid en PC. Den datorn jag sitter vid idag har crashat ungefär 5 gånger och allt jag har gjort är att surfat. Jag blir så trött. Och crackhärvan är också tröttsam. Hallå.. wake up! "Schlapp shlapp".. Jag har varit datorgubbe sen tidigt 80-tal.. PC verus MAC.. Inte fanken har jag varit med om att en PC med Windows skulle krascha alls. Så till vida man inte söker upp alla XXX eller pedo, eller va fanken du nu gör med din PC??? MAC versus PC.. Faktum är att MAC är osäkrare.. Men på grund av att MAC är mindre populärt så angrips inte MAC lika mycket.. Sug på den du!!! (eller va du nu suger på).. 🙂 Vi behöver nog inte en ny PC vs. Mac tråd. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 Vi behöver nog inte en ny PC vs. Mac tråd. Det har du rätt i.. Jag använder dagligen båda operativsystemen och ser fördelar och nackdelar med båda.. Det som upprör mig är när någon med mest erfarenhet av det ena operativet utalar sig om att det ska vara det bästa och slår ner på det andra.. Windows är bra.. OK?!.. och OSX är bra.. OK?!.. Sen jobbar jag vääääldigt mycket med Linux oxå..OK.. Om vi tar det här med säkerhet nu då.. MAC OSX är inte ett dugg säkrare än Windows.. Och det är fakta.. Windows är populärare än OSX.. Det är fakta! Tror tusan att virusmakarna skapar mer win32 virus.. Mac är bättre än Windows på low latency audio manging (hm stavningen):. Så är det.. MAC OSX är bättre än XP på att hantera Audio och Video. Etc etc.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 Hegobald, hörredu, hörredu 😲 För det första så har jag mycket mer erfarenhet av Windows än av OS X. Har kört windows sedan barnsben men har bara använt OS X i lite mer än ett år. Jag vet inte hur det är med dig, men när en dator som inte ens är kopplad till internet gång på gång lyckas krasha direkt efter en total omformatering, så tror jag inte att några XXX-sidor har någonting med saken att göra. FLAMEWAR! WEEE!! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 Tji fick ni jag finta lite tillbaka i leken igen 😲. Ja ja ja jag ska väl fundera på att köpa en sån där jävla mac då 😆 men fan ta er om den inte är bra då blir det till att leta brevlådor 🙁 . Vad kostar en såndärn rackarbajsarns kardullermaskin då en 20 000 tusen eller? I så fall så måste den ju för hundan vara dubbelt så bra man får ju en skaplig PC för under tio, hmm det löver gött. Men hur är det med os:et måntro svårt som fan att dyka in i? Minns jag pratade med en mac tekniker en gång och han tyckte att det va svårt att få till det med skärmsläckarna till och med? Jo så va det ärligt alltså, det var en snubbe från Linköpings universitet från data avdelningen där som skulle hjälpa till att fixa en mac på Steam Engine studion i Norrping som krånglade. Inget skönmålande av mac svammel nu säg ärligt blir det en jäkla djupdykning eller, nån som har bytt över från pc till mac? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 Tji fick ni jag finta lite tillbaka i leken igen 😲. Ja ja ja jag ska väl fundera på att köpa en sån där jävla mac då 😆 men fan ta er om den inte är bra då blir det till att leta brevlådor 🙁 . Vad kostar en såndärn rackarbajsarns kardullermaskin då en 20 000 tusen eller? I så fall så måste den ju för hundan vara dubbelt så bra man får ju en skaplig PC för under tio, hmm det löver gött. Men hur är det med os:et måntro svårt som fan att dyka in i? Minns jag pratade med en mac tekniker en gång och han tyckte att det va svårt att få till det med skärmsläckarna till och med? Jo så va det ärligt alltså, det var en snubbe från Linköpings universitet från data avdelningen där som skulle hjälpa till att fixa en mac på Steam Engine studion i Norrping som krånglade. Inget skönmålande av mac svammel nu säg ärligt blir det en jäkla djupdykning eller, nån som har bytt över från pc till mac? OSX är sjukt mycket mer intuitivt än Windows enligt mig, måste ha varit en väldigt dålig tekniker du pratade med för att ändra skärmsläckare är ju hur lätt som helst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 Nä det var att hålla rätt på dom typ i vilka katalogerna finns dom olika grejerna och sånt om jag inte minns fel, det var kanske 10 år sen. Intuitivt säger ju inte mycket frågan var ju blir det ett stort hopp, det lilla jag minns från skoltiden på Valla folkhögskola det var att logiskt tänkande och mac inte riktigt hängde ihop med det som jag kallar logik. Har det blivit bättre? Så vitt jag minns så fick man dumpa en diskett (fanns på den tiden) i papperskorgen för att få ut den, helskumt det var där det gick snett mellan mig och mac. Fan va mycket strul och data som försvann på vårt specialarbete öj vilket jobb vi åkte på för att fixa till det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 Nä det var att hålla rätt på dom typ i vilka katalogerna finns dom olika grejerna och sånt om jag inte minns fel, det var kanske 10 år sen. Intuitivt säger ju inte mycket frågan var ju blir det ett stort hopp, det lilla jag minns från skoltiden på Valla folkhögskola det var att logiskt tänkande och mac inte riktigt hängde ihop med det som jag kallar logik. Har det blivit bättre? Så vitt jag minns så fick man dumpa en diskett (fanns på den tiden) i papperskorgen för att få ut den, helskumt det var där det gick snett mellan mig och mac. Fan va mycket strul och data som försvann på vårt specialarbete öj vilket jobb vi åkte på för att fixa till det. På den tiden när en Windows dator vid fel sa: "ett fel av typ k45r34 har inträffat" medans en Mac sa: "RAM-minnet är inte kompatibelt"? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 Still no answer bara frågor 😲 kommer inte ihåg faktiskt det bara strula helt enkelt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 Still no answer bara frågor 😲 kommer inte ihåg faktiskt det bara strula helt enkelt. Jag har då aldrig haft några problem med mina macar (har kört mac sen -94), hade däremot en hel del problem med en bärbar PC som fick alla möjliga virus innan jag stoppade undan den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 Virus ? en musikdator kan man inte låta komma i direktkontakt med internet det är inte att rekomendera förr eller senare ballar det ur oavsett plattform. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 Virus ? en musikdator kan man inte låta komma i direktkontakt med internet det är inte att rekomendera förr eller senare ballar det ur oavsett plattform. Jag har alltid MSN igång på min Powermac (även när jag spelar in) och har då aldrig haft några problem med det. Det finns ju knappt inga virus alls till OSX (jag har aldrig hört talas om ett endaste ett iaf). Har aldrig fått tillstymmelse till virus på någon av mina macar. Jag har förövrigt inte tweakat mitt system ett dugg utan allt (ja allt) har funkat klockrent från start. Logic har under ett drygt års användning på den här maskinen aldrig krashat eller betett sig konstigt. Inte en endaste gång, sjukt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
J.Westling Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 Ok det skulle inte bli en Mac vs Pc tråd men jag måste bara säga en sak!! Började jobba med Mac för tre månader sen ungefär... Efter allt bra man hör om dom måste jag säga att jag blev besviken på prestandan och stabiliteten. Kör Protools på en ny Mac G5 dual 2.0ghz med 2,5 gb ram. På en session på ca 4 tim så har den crachat 4 gånger och prestandan är mycket vek... och är usb bussen slö eller vad.... har en liten fin usb disk som jag flyttar runt filer med. dubbla överförings tiden än vad jag är van vid.. och försöker man köra med en Mbox så kan man inte ens välja 128mb buffersize för låg latency.. varför? Ska inte säga att apple gör dåliga datorer men min lilla IBM Laptop har nästan samma prestanda och den har aldrig crachat... dock är den mycket optimerad och har inte internet. Kan man optimera en mac som man kan med Windows?? Nåja Macen är snygg iaf... synd att den inte hjälper dock!! 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lasse Mongo (oregistrerad) Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 för att citera mig själv i tidigare trådar så är det så med datorer och människor att de flesta problem till 99,9 procent är orsakade av användaren själv oavsett OS, en dator kan inte göra fel den gör bara som den blir tillsagd och blir den tillsagd att göra fel så gör den ju det i tron att den gjort rätt eftersom användaren/programeraren/tillverkaren sagt åt den att göra det inget annat, allt annat är bara människor desperata inställning till att det är nån annans/något annat fel! Så vad ni än ältar så kommer den bara att göra vad den blivit tillsagd att göra oavsett rätt eller fel för datorn/programmet är det bara rätt hur dumt det än är utfört! Mac/Windows/linux/Unix det är oftast ert eget fel om den gör fel! nu över till flaskan! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 Ok det skulle inte bli en Mac vs Pc tråd men jag måste bara säga en sak!!Började jobba med Mac för tre månader sen ungefär... Efter allt bra man hör om dom måste jag säga att jag blev besviken på prestandan och stabiliteten. Kör Protools på en ny Mac G5 dual 2.0ghz med 2,5 gb ram. På en session på ca 4 tim så har den crachat 4 gånger och prestandan är mycket vek... och är usb bussen slö eller vad.... har en liten fin usb disk som jag flyttar runt filer med. dubbla överförings tiden än vad jag är van vid.. och försöker man köra med en Mbox så kan man inte ens välja 128mb buffersize för låg latency.. varför? Ska inte säga att apple gör dåliga datorer men min lilla IBM Laptop har nästan samma prestanda och den har aldrig crachat... dock är den mycket optimerad och har inte internet. Kan man optimera en mac som man kan med Windows?? Nåja Macen är snygg iaf... synd att den inte hjälper dock!! 😲 Trist för dig 😆 Har inte kört Pro Tools på min Powermac så jag vet inte hur det funkar men både Prestanda och stabilitet har varit i topp med min maskin. Har faktiskt inte lyckats maxa processorbelastningen med nåt projekt. Brukar ligga runt 15 % på mina tyngsta projekt och då har jag kört med runt 5-6 mjukvaruinstrument, 30 audiokanaler och 80-90 effektpluggar. Buffer på 256. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
J.Westling Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 för att citera mig själv i tidigare trådar så är det så med datorer och människor att de flesta problem till 99,9 procent är orsakade av användaren själv oavsett OS, en dator kan inte göra fel den gör bara som den blir tillsagd och blir den tillsagd att göra fel så gör den ju det i tron att den gjort rätt eftersom användaren/programeraren/tillverkaren sagt åt den att göra det inget annat, allt annat är bara människor desperata inställning till att det är nån annans/något annat fel! Så vad ni än ältar så kommer den bara att göra vad den blivit tillsagd att göra oavsett rätt eller fel för datorn/programmet är det bara rätt hur dumt det än är utfört! Mac/Windows/linux/Unix det är oftast ert eget fel om den gör fel! nu över till flaskan! Visst är det så!! 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
J.Westling Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 Ok det skulle inte bli en Mac vs Pc tråd men jag måste bara säga en sak!!Började jobba med Mac för tre månader sen ungefär... Efter allt bra man hör om dom måste jag säga att jag blev besviken på prestandan och stabiliteten. Kör Protools på en ny Mac G5 dual 2.0ghz med 2,5 gb ram. På en session på ca 4 tim så har den crachat 4 gånger och prestandan är mycket vek... och är usb bussen slö eller vad.... har en liten fin usb disk som jag flyttar runt filer med. dubbla överförings tiden än vad jag är van vid.. och försöker man köra med en Mbox så kan man inte ens välja 128mb buffersize för låg latency.. varför? Ska inte säga att apple gör dåliga datorer men min lilla IBM Laptop har nästan samma prestanda och den har aldrig crachat... dock är den mycket optimerad och har inte internet. Kan man optimera en mac som man kan med Windows?? Nåja Macen är snygg iaf... synd att den inte hjälper dock!! 😲 Trist för dig 🙁 Har inte kört Pro Tools på min Powermac så jag vet inte hur det funkar men både Prestanda och stabilitet har varit i topp med min maskin. Har faktiskt inte lyckats maxa processorbelastningen med nåt projekt. Brukar ligga runt 15 % på mina tyngsta projekt och då har jag kört med runt 5-6 mjukvaruinstrument, 30 audiokanaler och 80-90 effektpluggar. Buffer på 256. Nja visst är det trist... men det är inte min dator... hehe Går en skola där vi har ca 30 nya Gfemmor och imac.. Jag håller mig till PC hemma.... 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 Jag har alltid MSN igång på min Powermac (även när jag spelar in) och har då aldrig haft några problem med det. Det finns ju knappt inga virus alls till OSX (jag har aldrig hört talas om ett endaste ett iaf). Har aldrig fått tillstymmelse till virus på någon av mina macar. Jag har förövrigt inte tweakat mitt system ett dugg utan allt (ja allt) har funkat klockrent från start. Logic har under ett drygt års användning på den här maskinen aldrig krashat eller betett sig konstigt. Inte en endaste gång, sjukt. Hmm det låter lovande och bra tål verkligen att tänka på men vet inte om jag skulle släppa ut min på nätet ändå, nä aldrig vid närmare eftertanke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 Ok det skulle inte bli en Mac vs Pc tråd men jag måste bara säga en sak!!Började jobba med Mac för tre månader sen ungefär... Efter allt bra man hör om dom måste jag säga att jag blev besviken på prestandan och stabiliteten. Kör Protools på en ny Mac G5 dual 2.0ghz med 2,5 gb ram. På en session på ca 4 tim så har den crachat 4 gånger och prestandan är mycket vek... och är usb bussen slö eller vad.... har en liten fin usb disk som jag flyttar runt filer med. dubbla överförings tiden än vad jag är van vid.. och försöker man köra med en Mbox så kan man inte ens välja 128mb buffersize för låg latency.. varför? Ska inte säga att apple gör dåliga datorer men min lilla IBM Laptop har nästan samma prestanda och den har aldrig crachat... dock är den mycket optimerad och har inte internet. Kan man optimera en mac som man kan med Windows?? Nåja Macen är snygg iaf... synd att den inte hjälper dock!! 😲 Trist för dig 😎 Har inte kört Pro Tools på min Powermac så jag vet inte hur det funkar men både Prestanda och stabilitet har varit i topp med min maskin. Har faktiskt inte lyckats maxa processorbelastningen med nåt projekt. Brukar ligga runt 15 % på mina tyngsta projekt och då har jag kört med runt 5-6 mjukvaruinstrument, 30 audiokanaler och 80-90 effektpluggar. Buffer på 256. Nja visst är det trist... men det är inte min dator... hehe Går en skola där vi har ca 30 nya Gfemmor och imac.. Jag håller mig till PC hemma.... 😆 Ok, datorer i skolor krånglar nästan alltid enligt mina erfarenheter. Precis som skolors elgitarrer. För många användare men ingen som älskar 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 Jag har alltid MSN igång på min Powermac (även när jag spelar in) och har då aldrig haft några problem med det. Det finns ju knappt inga virus alls till OSX (jag har aldrig hört talas om ett endaste ett iaf). Har aldrig fått tillstymmelse till virus på någon av mina macar. Jag har förövrigt inte tweakat mitt system ett dugg utan allt (ja allt) har funkat klockrent från start. Logic har under ett drygt års användning på den här maskinen aldrig krashat eller betett sig konstigt. Inte en endaste gång, sjukt. Hmm det låter lovande och bra tål verkligen att tänka på men vet inte om jag skulle släppa ut min på nätet ändå, nä aldrig vid närmare eftertanke. Inga problem med en mac. En windowsburk kan säkert bli precis lika stabil och bra som musikdator men den har två nackdelar, virus och avsaknaden av Logic 7. En Frost är dessutom inte billigare än en Powermac. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
J.Westling Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 (redigerat) Ok det skulle inte bli en Mac vs Pc tråd men jag måste bara säga en sak!!Började jobba med Mac för tre månader sen ungefär... Efter allt bra man hör om dom måste jag säga att jag blev besviken på prestandan och stabiliteten. Kör Protools på en ny Mac G5 dual 2.0ghz med 2,5 gb ram. På en session på ca 4 tim så har den crachat 4 gånger och prestandan är mycket vek... och är usb bussen slö eller vad.... har en liten fin usb disk som jag flyttar runt filer med. dubbla överförings tiden än vad jag är van vid.. och försöker man köra med en Mbox så kan man inte ens välja 128mb buffersize för låg latency.. varför? Ska inte säga att apple gör dåliga datorer men min lilla IBM Laptop har nästan samma prestanda och den har aldrig crachat... dock är den mycket optimerad och har inte internet. Kan man optimera en mac som man kan med Windows?? Nåja Macen är snygg iaf... synd att den inte hjälper dock!! 😲 Trist för dig 🙁 Har inte kört Pro Tools på min Powermac så jag vet inte hur det funkar men både Prestanda och stabilitet har varit i topp med min maskin. Har faktiskt inte lyckats maxa processorbelastningen med nåt projekt. Brukar ligga runt 15 % på mina tyngsta projekt och då har jag kört med runt 5-6 mjukvaruinstrument, 30 audiokanaler och 80-90 effektpluggar. Buffer på 256. Nja visst är det trist... men det är inte min dator... hehe Går en skola där vi har ca 30 nya Gfemmor och imac.. Jag håller mig till PC hemma.... 😆 Ok, datorer i skolor krånglar nästan alltid enligt mina erfarenheter. Precis som skolors elgitarrer. För många användare men ingen som älskar 😎 Jo så är det nog!! Dock är vi bara drygt 40 elever som alla vet vad dom sysslar med... Men visst har du rätt 🙁alchemea Redigerat 25 juni 2006 av Bobogura Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.