Learn_Cubase (oregistrerad) Postat 20 juni 2006 Dela Postat 20 juni 2006 Tja jag tycker att Logic pro är ett fantastiskt prog. och igentligen vill jag ha det på PC men det går la nog, inte..... även om jag skulle ha programmet skulle det inte fungera på PC eller? om det skulle finnas ntt hack som gör att det skulle funka på PC skulle det vara fantastikt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 20 juni 2006 Dela Postat 20 juni 2006 (redigerat) Det är bara att ändra filändelsen från .app till .exe serru! EDIT: Ovanstående är på skoj! Det går inte att köra Logic Pro 7.0 på annat än Macintosh! Sorry! Redigerat 20 juni 2006 av tbruce Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Learn_Cubase (oregistrerad) Postat 20 juni 2006 Dela Postat 20 juni 2006 åå jävlar!!!! jag skall fan köpa det för det var det bästa programmet jag har testat!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 20 juni 2006 Dela Postat 20 juni 2006 (redigerat) Alltså jag skojade bara! 🙂 EDIT: Ditt enda hopp är en macemulator, men jag skulle inte sätta några pengar på det... köp en mac. 😉 Redigerat 20 juni 2006 av tbruce Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 20 juni 2006 Dela Postat 20 juni 2006 Alltså jag skojade bara! 😏 EDIT: Ditt enda hopp är en macemulator, men jag skulle inte sätta några pengar på det... köp en mac. 😉 vafan.... jag som just beställt Logic 7 Pro, från apple!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 20 juni 2006 Dela Postat 20 juni 2006 😉 Vad har jag gjort! 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 20 juni 2006 Dela Postat 20 juni 2006 😉 Vad har jag gjort! 😏 Startat en våg av sarkastiska skämt? 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 20 juni 2006 Dela Postat 20 juni 2006 Sounden gav en lösning förra gången detta diskuterades... 😏😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
steflund Postat 20 juni 2006 Dela Postat 20 juni 2006 åå jävlar!!!! jag skall fan köpa det för det var det bästa programmet jag har testat!!! Jag förstår din fascination. Det är ett fint och bra program! =) Sätt dig och försök fundera på ungefär vad du vill kunna få ut av din musikdator så får du väl köpa en mac därefter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 20 juni 2006 Dela Postat 20 juni 2006 (redigerat) skämta ba..momahahahahaaaaa... EDIT: ja.. nu har man tråkigt.. 😏 Redigerat 20 juni 2006 av Umemagnus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 20 juni 2006 Dela Postat 20 juni 2006 Jag med, faktiskt. Mwihihihi. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Learn_Cubase (oregistrerad) Postat 20 juni 2006 Dela Postat 20 juni 2006 fan då.... vad är det för någon macemulator och vad kostar det m.m. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
engineer Postat 20 juni 2006 Dela Postat 20 juni 2006 Skippa allt vad macemulator heter och köp en Mac istället. De kostar inte så mycket. Fast vad är det du gillar så mycket med Logic? Cubase är inte så dåligt program det heller, fast det beror ju på vad du har för krav.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 20 juni 2006 Dela Postat 20 juni 2006 Du kommer inte att få ett smärtfritt OSX med en virtuell maskin, så då ska vi inte snacka om att ens spela upp ett enda ljudspår i Logic. 🙂 Den enkla lösningen är, som de andra sagt, att du köper en mac. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hans Postat 20 juni 2006 Dela Postat 20 juni 2006 (redigerat) Köp en begagnad miniMac eller maxad G4 för billig penning. Logic´s (och Mac´s) gränsnitt är helt klart bäst! Annars går allt att göra lika bra i Cubase på en PC också! Redigerat 20 juni 2006 av Hans Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
engineer Postat 21 juni 2006 Dela Postat 21 juni 2006 Annars går allt att göra lika bra i Cubase på en PC också! Skulle inte säga att det är samma sak. Klart, är du hemmapulare/nybörjare så tror jag det kvittar men har du jobbat en del med inspelningar så är det många viktiga skillnader. T bara exemplet tycke, smak och vana. Det var inte helt enkelt att byta från Cubase till Logic. Men det blev så mycket bättre efter ett tag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 21 juni 2006 Dela Postat 21 juni 2006 Du kan ju köpa en av de nya Intelmacarna och göra en Windowspartition också. Windows går ju att installera på dom, då kan du fortsätta köra med de program du inte vill överge. Sen kör du Logic genom OSX-partitionen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 21 juni 2006 Dela Postat 21 juni 2006 Du kan ju köpa en av de nya Intelmacarna och göra en Windowspartition också. Windows går ju att installera på dom, då kan du fortsätta köra med de program du inte vill överge. Sen kör du Logic genom OSX-partitionen. Klokt! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L.C Postat 21 juni 2006 Dela Postat 21 juni 2006 De kostar inte så mycket. Är det mac mini du tänker på? Den skulle jag aldrig köra Logic pro på. Express möjligen. Fast det beror no iofs vad man gör. Mjukvarusyntar käkar prestanda. *är sculpture beroende* 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 21 juni 2006 Dela Postat 21 juni 2006 De kostar inte så mycket. Är det mac mini du tänker på? Den skulle jag aldrig köra Logic pro på. Express möjligen. Fast det beror no iofs vad man gör. Mjukvarusyntar käkar prestanda. *är sculpture beroende* 😠 Sculpture är en rätt brutal synt. Har fortfarande svårt att begripa hur man beter sig för att få fram riktigt de ljud man vill ha. Den är en aning kryptisk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 24 juni 2006 Dela Postat 24 juni 2006 Ska det va så jäkla svårt för dom att kläcka en PC version fan ska man behöva lägga ut ytterligare en 10 papp eller nåt bara för att få göra lite musik. Verkar minst sagt jäkligt löjligt och småaktigt det fanns ju till PC en gång i tiden vill dom inte ha våra pengar eller. Riktigt smart tänkt att begränsa marknaden och möjligheten till att omsätta stålar på det sättet. Heja Apple jo du tjena vilka masterminds skrattretande. Göran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 24 juni 2006 Dela Postat 24 juni 2006 Ska det va så jäkla svårt för dom att kläcka en PC version fan ska man behöva lägga ut ytterligare en 10 papp eller nåt bara för att få göra lite musik. Verkar minst sagt jäkligt löjligt och småaktigt det fanns ju till PC en gång i tiden vill dom inte ha våra pengar eller. Riktigt smart tänkt att begränsa marknaden och möjligheten till att omsätta stålar på det sättet. Heja Apple jo du tjena vilka masterminds skrattretande.Göran Tror du att Apple bedriver välgörenhet eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 Va är det för snack Pluffo, välgörenhet skulle inte mina pengar duga eller 😎. Va menar du skulle en hel värld full av PC folk inte va en stor nog marknad åt dom, det verkar ju jättegenomtänkt ekonomi i högre skolan. Jag tror att dom på nåt konstigt enfaldigt sett fått för sig att bara dom håller ut så ska vi nog se att pc:n dör ut, jo tjena. Men det är klart resonerar man som du så lär ju läget bli bestående och sen krymper mac till en fingertutt, till en dammig liten sak på nåt bortglömt dator museum. Göran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 (redigerat) skulle en hel värld full av PC folk inte va en stor nog marknad åt domGlada Macägare genererar mer pengar åt Apple, än vad en halvnöjd Mac- och en halvnöjd Windows-ägare gör tillsammans. Apple vill göra ett bra musikprogram till sin Mac. Det var just därför de köpte upp Emagic. Ifall man ska skriva ett program för både PC och Mac måste de göra samma saker, med samma funktioner och vara kompatibla. Efter att Apple/Emagic la ner PC-versionen växte Logic fort. Man "släppte på bromsen" och kunde koncentrera sig på att utveckla programmet. Idag drar Logic nytta av Mac OSX och funktionerna som PC inte hade, och funktioner som Windows fortfarande inte har. Jag tror att dom på nåt konstigt enfaldigt sett fått för sig att bara dom håller ut så ska vi nog se att pc:n dör ut, jo tjena.Nä, det är inte svårare än att Apple fick ett musikprogram som är specialanpassat för Mac och bara Mac. En gång till, det är specialanpassat för den plattformen och OS X. Apple skulle inte bygga nåt så litet som CoreAudio i Windowsmiljö. Det skulle vara tom. vara enklare för Apple att göra en PC-kompatibel version av sitt operativsystem. Apple har gjort Quicktime och iTunes för PC, men de är inte beroende av operativsystemet. Likväl har Microsoft gjort Office för Mac, men det är inte heller OS-beroende. Microsoft skulle inte skriva Macversioner av sina Windowsoptimerade serververktyg. Redigerat 25 juni 2006 av Linus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 Ja det är ju ett sett att se på det men jag vidhåller nog min ståndpunkt det är kort sagt idiotiskt och förbannat irriterande för Logic är ett bra program som fungerar alldeles utmärkt i PC miljö. Göran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 Det finns ju faktiskt en anledning till att apple köpte emagic och sen gjorde det bara till mac. När det fanns till pc så var det 30% i försäljning och 70% support. Till mac blev det tvärtom. 70% försäljning och 30% support. I tid och ekonomi. Så där har ni svaret till varför det inte finns till pc. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 Nja, jag ser det såhär. Om man bara ska se till den ekonomiska för försäljningen av Logic isolerat så tror jag absolut att Apple skulle tjäna på att släppa programmet både till PC och MAC. Dock är ju saken den att när Logic blir exklusivt för Mac så går även också försäljningen av dessa datorer upp. Jämför med tv-spelsbranshen. Nintendo släpper inte Super Mario eller Zelda till Xbox eller Playstation. Naturligtvis skulle de kunna tjäna grova pengar om de gjorde det men i slutändan skulle det betyda att Nintendos hårdvara skulle bli mindre attraktivt att äga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 Ja här sitter vi och gissar men faktum kvarstår är det rimligt att man ska behöva investera i en ny dator lära sig ett nytt os köpa nytt program eller uppdatera (förmodligen 1000 lappar bara det) om det nu går från PC 5,2 bara för nån fix idé att sälja fler macar fan det fanns ju till PC förr. Och hur mycket bättre musik gör man då i den senaste logicversion för mac kan man ju oxå undra. Jag är nog av den åsikten att det är ganska svagt och ansvarslöst av Emagic att lämna alla pc användare därhän och skicka skiten till apple och säga tack och hej och kul att du ville pröjsa oss feta pengar förut men nu kan du dra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 Ja här sitter vi och gissar men faktum kvarstår är det rimligt att man ska behöva investera i en ny dator lära sig ett nytt os köpa nytt program eller uppdatera (förmodligen 1000 lappar bara det) om det nu går från PC 5,2 bara för nån fix idé att sälja fler macar fan det fanns ju till PC förr. Och hur mycket bättre musik gör man då i den senaste logicversion för mac kan man ju oxå undra. Jag är nog av den åsikten att det är ganska svagt och ansvarslöst av Emagic att lämna alla pc användare därhän och skicka skiten till apple och säga tack och hej och kul att du ville pröjsa oss feta pengar förut men nu kan du dra. Låt mig upprepa mig en aning: Tror du att Emagic bedriver välgörenhet eller? 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 25 juni 2006 Dela Postat 25 juni 2006 Ja här sitter vi och gissar men faktum kvarstår är det rimligt att man ska behöva investera i en ny dator lära sig ett nytt os köpa nytt program eller uppdatera (förmodligen 1000 lappar bara det) om det nu går från PC 5,2 bara för nån fix idé att sälja fler macar fan det fanns ju till PC förr. Och hur mycket bättre musik gör man då i den senaste logicversion för mac kan man ju oxå undra. Jag är nog av den åsikten att det är ganska svagt och ansvarslöst av Emagic att lämna alla pc användare därhän och skicka skiten till apple och säga tack och hej och kul att du ville pröjsa oss feta pengar förut men nu kan du dra. Låt mig upprepa mig en aning: Tror du att Emagic bedriver välgörenhet eller? Precis, dessutom så läs mitt inlägg igen! Det är iaf vad apple själva säger. Tycker det är en vettig anledning till att inte köra på pc. Just för att det tar för mycket energi av företaget. Dessutom så var det många pcanvändare som kör/körde crackat. Till skillnad mot macanvändare som kör professionellt och köper licens. Å där finns det inga $ för apple att hämta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.