Jump to content
Annons

Roland JP-8080


Sjodahl

Recommended Posts

Tjenare, jag har nyss inhandlat mig en Roland JP-8080, och jag har ingen midi in eller game-port in i min burk, vilket gör att jag inte kan koppla ihop synthen med datorn, hur ska jag göra ?

Hade alla! tja!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Köp ett midiinterface. Ett enkelt M-Audio Midisport 2x2 fungerar helstabilt 😛

Grattis till synten förresten!

(och android var några sekunder snabbare) 😛

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare, jag har nyss inhandlat mig en Roland JP-8080, och jag har ingen midi in eller game-port in i min burk, vilket gör att jag inte kan koppla ihop synthen med datorn, hur ska jag göra ?

Hade alla! tja!

gå till närmsta musikaffär och köpa ett midi-interface? =)

Link to comment
Dela på andra sajter

MIDI-interface är det som gäller, M-Audio har billiga sådana. Kolla i din musikaffär.

Hur många kan skriva samma sak? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, jag var först!! 😛

2x2 som Linus pratar om är ju lite overkill till en början om man bara har en synth... Men självklart bra lite senare när man köpt lite mer (för inte kan man väl klara sig med bara en synth?!?)... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att alla medlemmar borde svara på frågan. 😛

Då får vi en jätte-jätte-jättelång tråd som egentligen bara behövt vara två inlägg lång.

Link to comment
Dela på andra sajter

2x2 som Linus pratar om är ju lite overkill till en början om man bara har en synth... Men självklart bra lite senare när man köpt lite mer

Precis, 1x1 räcker visserligen. Men 2x2 kostar inte mycket mer så den är mest prisvärd. Och jag misstänker också att han kommer skaffa nån mer synt så småningom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att alla medlemmar borde svara på frågan. 😄

Då får vi en jätte-jätte-jättelång tråd som egentligen bara behövt vara två inlägg lång.

Ett midiinterfäce kan vara en god sak

Annars skulle nog ett midiinterface vara en bra idé. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att alla medlemmar borde svara på frågan. 😄

Då får vi en jätte-jätte-jättelång tråd som egentligen bara behövt vara två inlägg lång.

Ett midiinterfäce kan vara en god sak

Annars skulle nog ett midiinterface vara en bra idé. :rolleyes:

jag hade en fundering, du kunde väl skaffa ett m-audio midi interface, kanske 2x2 ifall duvill köra med mer än en synth sen!?

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Till skillnad från alla andra så skulle nog jag ha skaffat ett midi interface i din situation. Eller varför inte ett kombinerat ljudkort/midi interface? Det finns ju även med 2x2 portar om du skulle vilja köra fler synthar.

Redigerat av Norbert
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kom just på en briljant idé. Känns så skönt att vara lite innovativ ibland. Köp ett midiinterface. Helst ett med två ingångar otvå ut. lämpligtvis från m-audio då de är mest prisvärda...

Så jäkla skönt att vara först med en del idéer.

/Filip

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att alla medlemmar borde svara på frågan. 😉

Då får vi en jätte-jätte-jättelång tråd som egentligen bara behövt vara två inlägg lång.

Om jag inte tar helt fel så är det ett midiinterface som du behöver. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
Tjenare, jag har nyss inhandlat mig en Roland JP-8080, och jag har ingen midi in eller game-port in i min burk, vilket gör att jag inte kan koppla ihop synthen med datorn, hur ska jag göra ?

Hade alla! tja!

Tror nog det är ett midiintreface du behöver! Kanske nån annan som vet?! 😏

Lycka till med din JP-8080, jag vill också ha en. Säg till när du blir trött på den!!! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)

Köp ett midi interface.. det kommer lösa dina problem!! kanske ett M-Audio 2x2... fast 1x1 räcker också

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Jag tycker inte du skall lyssna på dom andra här.. jag skulle köpt ett Midi- interface istället! 😄😄 Kul att du köpt en JP-8080 annars! hoppas du blir nöjd med den! 😄

Redigerat av Wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...