tordA Postat 19 juni 2004 Postat 19 juni 2004 (vet inte var jag skall posta denna fråga, så det får bli här) som jag har fattat det hela, så med ett "Rack" och ett MiDitangentbord så slipper man PC och sån't, bara att plugga i en mixer och från den till "vad som helst" har jag snappad det rätt eller är det som vanligt ? 🙂
unbornichen Postat 19 juni 2004 Postat 19 juni 2004 (redigerat) precis. Midikeyboard kopplas till racket och säger åt racket vilken ton som ska spelas osv så beter sig racket precis som en vanlig synth och skickar ut ljud som du kan koppla vart du vill. Redigerat 19 juni 2004 av unbornichen
tordA Postat 19 juni 2004 Trådstartare Postat 19 juni 2004 Tack ! sen får man välja racktyp efter tycke och smak (förmodar jag) (jag gör nästan vad som helst för att slippa en data i inspelningsledet)
Lundin Postat 19 juni 2004 Postat 19 juni 2004 alltså en Racksynt är bara en burk utan tangentdelen... lite billigare om du redan har ett klaviatur och inte har plats för ett till... Jag vet inte om jag fattade det där med PC'n? ska du ha en rackmonterad Hårddiskporta elle?? 🙂
Carl_B Postat 19 juni 2004 Postat 19 juni 2004 (redigerat) Tack ! sen får man välja racktyp efter tycke och smak (förmodar jag) (jag gör nästan vad som helst för att slippa en data i inspelningsledet) Rack Desktop rack Alla de är mer eller mindre samma synth... Redigerat 19 juni 2004 av Carl_B
Lundin Postat 19 juni 2004 Postat 19 juni 2004 Calle..har du ingen bild på den nya svarta sockerbiten oxå 🙂 Rockfart: Här är en bild på 3st DA88 hårddisk"portor" i rackformat.. Rackare
tordA Postat 19 juni 2004 Trådstartare Postat 19 juni 2004 inspelning på denna den där Virus rack ligger himmlans bra till var hittar jag en sån i stockholm ?
Lundin Postat 19 juni 2004 Postat 19 juni 2004 (redigerat) Ny eller beg? kolla Estrad - folkungagatan 54 ( mitt emot Kelly's ) Redigerat 19 juni 2004 av demoniqus
Wille Postat 19 juni 2004 Postat 19 juni 2004 inspelning på denna den där Virus rack ligger himmlans bra till var hittar jag en sån i stockholm ? För faeen... 🙂 du är ju en Rocker, du ska ha en Oberheim OB-X!! 😮
Carl_B Postat 20 juni 2004 Postat 20 juni 2004 Calle..har du ingen bild på den nya svarta sockerbiten oxå 😉 Rockfart: Här är en bild på 3st DA88 hårddisk"portor" i rackformat.. Rackare Du menar MIN sockerbit? 😏 okej.. för din skull då demon.. 😆
dbd Postat 20 juni 2004 Postat 20 juni 2004 Du menar MIN sockerbit? 😏okej.. för din skull då demon.. 😉 Säg det med bilder 2004
Lindeberg Postat 20 juni 2004 Postat 20 juni 2004 Fast strunta i Virusen. Den är så uttjatad. Jag rekommenderar digital-(helst fm-)syntar från 80-talet; kolla in Yamahas lådor. Feta analogsoundet känns lite för mycket 1997 tycker jag.
tordA Postat 20 juni 2004 Trådstartare Postat 20 juni 2004 jakten går vidare 😏 eftersom jag inte har nåt mätbart förstånd så betyder årtal ingenting, bara ljudet (the Sound, som vi säger hemmavid) 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.