Jump to content
Annons

Inversion?


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Kom hem från jobbet i en del av stan till min bostad i en annan del av stan. Bägge platserna får dock sägas ligga centralt. Hursomhelst, luften var sisådär vid arbetsplatsen, men när jag klev av bussen hemmavid fick jag en smärre chock! Det var det värsta jag varit med om! Det luktade som om flera hus brann - vilken "brandröksliknande mäktig enorm stank". Är det detta som kallas "inversion"? Det måste ha varit nåt sånt. Det är inte första gången det händer, men det var det värsta jag nånsin känt. Inversion är ju när avgaserna stängs in ett slags luftlock. Vilken koncentration. Vilken hosta. Det var faktiskt värre än då jag var i London och en smärre variant inträffade där. Bor i Gbg.

Jag kom att tänka på ett barndomsminne som handlade om när grannkåken brann och vi var tvungna att bege oss ut och glana på branden, ifall den skulle sprida sig till vårt hus. Då luktade det också nåt liknande, men ändå inte i närheten av vad jag kände idag.

Varför luktar det precis som brandrök??

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

😳

Nej men, det var ju inte i närheten av asfaltlukt. Det är ju nästan angenämt!

Link to comment
Dela på andra sajter

😆🙂 ... tur att en själv bor i Skövde.

Tillräckligt litet för att slippa dålig luft, tillräckligt stort för att slippa gödsellukt och kossor på torget i centrum 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Kom hem från jobbet i en del av stan till min bostad i en annan del av stan. Bägge platserna får dock sägas ligga centralt. Hursomhelst, luften var sisådär vid arbetsplatsen, men när jag klev av bussen hemmavid fick jag en smärre chock! Det var det värsta jag varit med om! Det luktade som om flera hus brann - vilken "brandröksliknande mäktig enorm stank". Är det detta som kallas "inversion"? Det måste ha varit nåt sånt. Det är inte första gången det händer, men det var det värsta jag nånsin känt. Inversion är ju när avgaserna stängs in ett slags luftlock. Vilken koncentration. Vilken hosta. Det var faktiskt värre än då jag var i London och en smärre variant inträffade där. Bor i Gbg.

Jag kom att tänka på ett barndomsminne som handlade om när grannkåken brann och vi var tvungna att bege oss ut och glana på branden, ifall den skulle sprida sig till vårt hus. Då luktade det också nåt liknande, men ändå inte i närheten av vad jag kände idag.

Varför luktar det precis som brandrök??

🙂

:musik

Det var troligtvis rök från någon av skogsbränderna runt Göteborg som härjade vid tidpunkten.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Oj. Var det skogsbrand utanför Göteborg? Som kändes ända in till innerstan. Oj.

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i Hälsingland bränner dom av nåt hygge ibland och då uppstår samma oangenäma doft. Inget att göra något åt. Bara att härda ut :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Här i Hälsingland bränner dom av nåt hygge ibland och då uppstår samma oangenäma doft. Inget att göra något åt. Bara att härda ut 😉

Fast... de släktingar, bekanta och brudar som övernattat har påtalat detta också. Att avgaserna luktar brandrök. Så jag vet inte...

Det sägs ju att det kan bli sån lukt vid förbränningen i motorerna, om det finns ett värmelock som håller kvar stanken under locket.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...