Jump to content
Annons

Lars Winnerbäck - Live i Linköping

Zyan

Recommended Posts

Här köper man en dvd skiva, visst, konserten låter bra. Men sen tyckte jag det skulle vara kul att ha kommentatorspåren på i bakgrunden när jag satt vid datorn, se om de nämde några missar eller instrument osv.

Men de var så jävla dåligt upptagna, massa missljud hela tiden, fick faan stänga av skiten. Hur kan wb låta något sådant lättfixat gå igenom sin produktion.

Alla här på forumet skulle lätt ha kunnat göra det bättre.

Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Vilka ackord i bandpresentationen? Jag tyckte det verka så lätt men kan inte hitta det sista.

Tror det är:

e...5...5...5...x

b...5...7...5...5

g...6...7...6...x

d...7...0...7...6

a...x...x...x...7

e...x...x...x...x

Kan någon göra sin egen bedömning?

Redigerat av Olsberg
Dela på andra sajter

Nu ska ni inte vara sådana pop-hatare. Jag tycker hans musik är bra och det ska inte vara perfekt, lite slitet medför känslan han vill förmedla.

Men de kan inte ens spela in när några personer sitter i ett rum och tittar på tv och berättar om det. Det är snarare produktionsbolaget jag är förbannad på, eller vem det nu är som är ansvarig.

Dela på andra sajter

å andra sidan har ju lars winnerbäcks kvalitetskurva inte direkt gått uppåt.

han blir ju bara sämre och sämre för varje platta.

hur han är live ska vi inte prata om. åka runt med ett gäng hippies. blä

Jag kan hålla med om att hans skivor varierar i kvalite, men jag tycker den senaste han släppte (Vatten under broarna) är jäkligt bra.

Och angående kommentatorspårens kvalite så tycker jag inte alls det är överraskande. WB är ett företag. Företag vill ha maximal inkomst för minimal utgift. Varför ska WB bry sig om att se till att produkten håller hög kvalite när de vet att alla som älskar Winnerbäck kommer springa iväg till butiken och gladeligen betala 200 spänn för filmen? Lite som med Darin faktiskt, skivbolaget bryr sig inte om att han och hans musik suger! De vet bara att den musiken säljer och nöjer sig med det faktum.

Jag tror att formeln ser ut något så här: Ju större företag, desto mindre bryr man sig om ideal.

Dela på andra sajter

Jag tycker Winnerbäck är rätt schysst. Visst, hans musik håller inte alltid hög kvalité men han har gjort en del mycket bra låtar.

Sorry att det blev lite OT... 😆

Dela på andra sajter

Angående ackorden i bandpresentationen fann jag detta på Lasseackord.tk , verkar korrekt:

Bandpresentationen från DVDn

Linköping 13 & 14 september 2003

Hela låten: A D A E7

Greppa ackorden såhär

Str E-A-D-G-B-E

A: x-0-7-6-5-0

D: x-x-0-7-7-5

E7: 0-7-6-7-5-0

Ackordanalys av Fredrik Forell (fredrik_forell@hotmail.com)

Dela på andra sajter

Angående ackorden i bandpresentationen fann jag detta på Lasseackord.tk , verkar korrekt:

Bandpresentationen från DVDn

Linköping 13 & 14 september 2003

Hela låten: A D A E7

Greppa ackorden såhär

Str E-A-D-G-B-E

A: x-0-7-6-5-0

D: x-x-0-7-7-5

E7: 0-7-6-7-5-0

Ackordanalys av Fredrik Forell (fredrik_forell@hotmail.com)

Tack...gillar inte tab...hellre att en person som också har provat att spela. Det känns alltid bättre. Men tack för svaret.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.