tbruce Postat 19 juni 2006 Dela Postat 19 juni 2006 Hej, jag undrar om det finns nån som helst möjlighet att få till ett snyggt, bra och tydligt vocoderljud när man spelar live? Vocodrar kan ju vara ganska känsliga, har man skräpljud i micken så låter det ju allt som oftast skit. Jag gissar på att det skulle krävas en rätt mastig gate för att det öht ska vara nån idé, men räcker ens det? Ska man bara ge upp? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 19 juni 2006 Dela Postat 19 juni 2006 Hej, jag undrar om det finns nån som helst möjlighet att få till ett snyggt, bra och tydligt vocoderljud när man spelar live? Vocodrar kan ju vara ganska känsliga, har man skräpljud i micken så låter det ju allt som oftast skit. Jag gissar på att det skulle krävas en rätt mastig gate för att det öht ska vara nån idé, men räcker ens det? Ska man bara ge upp? Ett av mina favvoband (Anathema) brukar köra med vocoder live. Det är ju bara att köra med en väldigt riktad dynamisk mic så funkar det nog utmärkt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 19 juni 2006 Dela Postat 19 juni 2006 (redigerat) Beror ju helt på vad för patch du kör och vilken synt etc etc. Jag har fått fram bra vocoder ljud live med en nord micro modular. Finns fina patchar att ladda ned från clavias hemsida om jag inte missminner mig. En modular kostar inte mycket och är nog den bästa lilla synten man kan skaffa sig i hårdvara för en sån slant. (med tanke på att den är modulär). Gate är jätteviktigt, såväl som en tokriktad mick. En sm57 funkar finemang. Sjung nära och ta i så blir det finemang. Redigerat 19 juni 2006 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.