Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Idag fyller Paul McCartney 64. Jag har ända sen han skrev låten "When I'm sixtiefour" där han i texten beskriver hur det är att vara 64, undrat hur han själv kommer att se på det han skrev som 24-åring. Hur tänker man sej själv 40 år senare? Och hur stämmer det?

Själv är jag 57 och spelar och gör musik varje kväll på min fritid precis som när jag var 24. Här på forumet är ju dom flesta mellan 20 och 30, hur ser man sej själv om 40 år?

Annons
Postat

Skulle man följa något slags logik så borde ju det som skett de senaste tio åren ske alltmer ju äldre man blir. i så fall blir jag ;

fetare,

skalligare,

men hår i näsan,

mer förvirrad

och surare.

Bäst att inte tänka för mycket på det.

Annars håller jag med nittioettan. När jag var femton så tänkte jag att jag skulle bli annorlunda när jag blev vuxen, men det är precis samma skit. Jag är i stort sett road av samma saker, har nästan samma sorts humor och gillar samma saker som då. 😕

Postat

Får man tro kvällspressen o en del andra blaskor så är detta vad han tänker:

"Varför blev jag ihop med den j... h...?! Varför blev jag ihop med den j... h...?! Varför blev jag ihop med den j... h...?! Varför blev jag ihop med den j... h...?! Varför blev jag ihop med den j... h...?! "

Låste någonstans att det kan kosta honom 3 miljarder att bli av med henne. Varje gång jag ser sånt undrar jag om de känner till äktenskapsförord...

Postat

Ålderdomen är en elak djävel.

Det går uppför fram till 20-25, sen har man en peak i ett par år, och därefter går det nerför tills man dör.

För att inte tala om att kroppen ända från 1 år gammal trånar det som skadar den. Sött, fett, alkohol, tobak...

En idiotisk design egentligen.

Postat

Nej, åldrandet är inget man märker av, man är ju samma person hela tiden, det är bara när man passerar spegeln man får titta bort... 😆

Postat
Det går uppför fram till 20-25, sen har man en peak i ett par år, och därefter går det nerför tills man dör.

Nu utgår du ju bara ifrån det fysiska och kroppen. Det mentala då? Erfarnare? Visare?

Postat

Har hört att man börjar dö efter 30. Det ska tydligen vara ungefär då som kroppen förlorar förmågan att helt återställa sig efter skador och så. Och sen går det bara nedför! Skönt att det är hela 10 år kvar tills man själv får uppleva den åldern! 😱

Postat

Nu utgår du ju bara ifrån det fysiska och kroppen. Det mentala då? Erfarnare? Visare?

Ja, just det. Jag är vis som fan numera. 😱

Rättelse; Ålderdomen är en elak djävel - mot kroppen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.