Snow Brigade Postat 17 juni 2006 Postat 17 juni 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Junkyard ARTIST/GRUPP: Spinning Feather GENRE: Emo LÅTLÄNGD: 4:26 KOMPOSITÖR: SF PRODUCENT: SF EV. MEDVERKANDE: SF INSPELNINGSÅR: 2003 (har jag för mig) FORMAT: mp3 STORLEK: 10.1 Mb STATUS: Färdig demo LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Det här är en gammal låt som jag har mastrat om lite. Det är jag som spelar trummor (och allt annat), vilket jag inte kan så värst bra. Men men, i alla fall. Låten passar inte in så bra bland mina nuvarande låtar. Men, kunde vara kul att höra vad folk tycker. Man kanske skulle gå tillbaka till sina rötter lite. Texten är bättre än trummorna. Den går så här: Radiance of lowlife You sense this town awakening You move toward the middle And in the far horizon...cars approaching...at what miles an hour? Malleable and minor Train to modify it When I suspect that you might Intend to be the fuel from which They build stairs and broken trains I probe into calculations And discalculate Catapult the highlights Strap them to a balcony I´ll set up a drive-by Me and my associates This fucked up resolution Fiddle with the image to get a reasonable shot My wish that you would see this To wish that you would see...this... They build stairs and broken trains I probe into calculations And discalculate And now they´ve come They´ve come to purify you Now they´ve come They´ve come to purify you And this is just a junkyard This is just a junkyard This is but a junkyard This is but a junk...yard...now... Redigerat 17 juni 2006 av Snow Brigade
browno Postat 17 juni 2006 Postat 17 juni 2006 Hejhopp! Länge sen jag kommenterade nån låt, blev lite intresserad när det stod emo... Emo tycker jag dock inte att det var, men bra var det iaf. Jag gillar känslan i låten, fin gitarr och fin sång. Tycker att basen låter lite för hård, och trummorna låter också lite för hårda och får för mycket plats. Har väl inte så mycket mer att tillägga... Mixen är godkänd och låten är bra.
Snow Brigade Postat 17 juni 2006 Trådstartare Postat 17 juni 2006 Hejhopp! Länge sen jag kommenterade nån låt, blev lite intresserad när det stod emo... Emo tycker jag dock inte att det var, men bra var det iaf. Jag gillar känslan i låten, fin gitarr och fin sång. Tycker att basen låter lite för hård, och trummorna låter också lite för hårda och får för mycket plats. Har väl inte så mycket mer att tillägga... Mixen är godkänd och låten är bra. Tack för det. Det är kanske inte emo direkt. Men jag kom inte på nåt annat. Trummorna är, som du säger, inte världsklass, varken i spel eller ljud.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.