clax (oregistrerad) Postat 18 juni 2004 Postat 18 juni 2004 Hej, Först måste jag gnälla av mig lite, men det ska snart vara avklarat. Måste det vara så j*vla meckigt med datorer och sequencers. Allt är så meckigt att jag vill bara gråta Stort tack på förhand till alla som orkar läsa den här tråden 😉 Tillbaka till fakta: * Cubase SX 2 med trum VST:n lm7 * M-Man audiophile USB med senaste drivers * Dator en Shuttle med AMD XP 2700, 512 MB minne * Windows XP satt i high performance mode * filen ignorefilter är flyttad eftersom jag som god medborgare har läst alla andra trådar som handlar om latency * Extern Keyboard kopplad till mitt (nya) audiophile USB Problemet: Det jag vill göra är att spela in trummor från mitt keyboard. Allt är uppsatt och låter bra. Låg latency (3 ms in och 5 ut). Jag sätter igång en inspelning i mitt midi-spår, med metronom och spelar något otroligt enkelt. Här är det konstiga, allt låter bra, ingen störande lång latency tills jag ska lyssna på det jag har spelat in. Eller för den delen titta på det. Det är en massa dubbelslag (jag använde en baskagge) överallt trots att jag bara tryckte en gång. Kom just på att jag inte sökt forumet efter dubbelslag.
novation (oregistrerad) Postat 19 juni 2004 Postat 19 juni 2004 Hej,Först måste jag gnälla av mig lite, men det ska snart vara avklarat. Måste det vara så j*vla meckigt med datorer och sequencers. Allt är så meckigt att jag vill bara gråta 😆 Stort tack på förhand till alla som orkar läsa den här tråden 😎 Tillbaka till fakta: * Cubase SX 2 med trum VST:n lm7 * M-Man audiophile USB med senaste drivers * Dator en Shuttle med AMD XP 2700, 512 MB minne * Windows XP satt i high performance mode * filen ignorefilter är flyttad eftersom jag som god medborgare har läst alla andra trådar som handlar om latency * Extern Keyboard kopplad till mitt (nya) audiophile USB Problemet: Det jag vill göra är att spela in trummor från mitt keyboard. Allt är uppsatt och låter bra. Låg latency (3 ms in och 5 ut). Jag sätter igång en inspelning i mitt midi-spår, med metronom och spelar något otroligt enkelt. Här är det konstiga, allt låter bra, ingen störande lång latency tills jag ska lyssna på det jag har spelat in. Eller för den delen titta på det. Det är en massa dubbelslag (jag använde en baskagge) överallt trots att jag bara tryckte en gång. Kom just på att jag inte sökt forumet efter dubbelslag. Man får gnälla.. det är meckigt med datorer och sequencers.. Tänkte på "Local Off" men det är ju VSTi så det gick ju bort.. Enda som dyker upp nu är kvantisering, inställd på? Får fundera lite och återkomma om jag hittar nåt tips..
clax (oregistrerad) Postat 20 juni 2004 Postat 20 juni 2004 Jag kom på det. Efter ignoreports grejen (http://service.steinberg.net/knowledge_pro.nsf/show/sx_emulated_midi_ports) så visas all mid-in portar i preferences. Då fick jag se både den "äkta" och den emulerade. Det man vill göra sedan är att inaktivera den emulerade: Meny->Devices->Device Setup->All MIDI Inputs [Emulated] varianten ska inaktiveras och under Default MIDI ports i samma fönster så ska den emulerade varianten såklart väljas bort. Nemas problemas som serberna säger. För övrigt så rockar det här forumet och det är go å gla stämning:) /Clax
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.