Egghuvud Postat 16 juni 2006 Dela Postat 16 juni 2006 (redigerat) Har kört med k-lite, men när jag uppgraderade BSplayer så var jag tvungen att installera ett pop-Up program. Nej tack. Vill ha en bra spelare som tar både audio och film. Alla format, så enkelt som möjligt utan pop-up skit och liknande. Några förslag? 😳 edit: Winamp tar ju 24 bitars men det vore käckt om den klarade detta formatet också. Redigerat 16 juni 2006 av Egghuvud Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 16 juni 2006 Dela Postat 16 juni 2006 Jag kör med Media Player Classic. Med rätt codecs (främst för video så klart) så tar den det mesta och är det någon konstig/ovanlig codec så kan man rapportera in detta. Använder den själv inte för audio men den klarar i alla fall MP3, hur det är med andra format vet jag inte... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 16 juni 2006 Dela Postat 16 juni 2006 iTunes klarar 24 bitar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 16 juni 2006 Dela Postat 16 juni 2006 VLC Player Klarar allt.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 16 juni 2006 Dela Postat 16 juni 2006 Jag kör med Media Player Classic. Med rätt codecs (främst för video så klart) så tar den det mesta och är det någon konstig/ovanlig codec så kan man rapportera in detta. Använder den själv inte för audio men den klarar i alla fall MP3, hur det är med andra format vet jag inte... jag kör samma! till musik kör jag foobar2000!!! asbra!! tar typ ingen processorkraft heller!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 16 juni 2006 Dela Postat 16 juni 2006 VLC är otroligt bra. Den kämpar för att öppna allt man ger den Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cloudsurfer Postat 16 juni 2006 Dela Postat 16 juni 2006 Som ovan är Videolan extremt bra! Men med lite krångligare playlist? Jag kör iaf Winamp, har alltid funkat svinbra för mig! Plus att den nu har inbyggt mediacenter som söker upp radiokanaler, webtv-streamar och har ett smidigt ljudbibliotek i sig samt en playlist man kan organisera hur man vill. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
iOlle Postat 16 juni 2006 Dela Postat 16 juni 2006 VLC! www.videolan.org Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Coffeemidget Postat 16 juni 2006 Dela Postat 16 juni 2006 Hatar mediaplayer... Försöker koppla upp mot nån jävla mediaguide när jag öppnar den. seg som stryk. Det är väl antagligen någonting jag inte orkat ställa in. VLC åt folket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 16 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 16 juni 2006 Tack för tipsen. Fördelen med k-lite var ju att den tog allt. Behövde aldrig bry mig om att öppna och konstra. VLC får jag väl testa Är det någon som öht använder Windows media player? Seg som stryk Tar inte hälften av allt man ger den. 😠 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 16 juni 2006 Dela Postat 16 juni 2006 Jag kör Winamp Lite för musik och installerar extra pluggar för ogg, flac, xm, it och annat när jag behöver det. För video kör jag Media Player Classic som är snabbt, resurssnålt men kräver att flera codecar är installerade. Eller så kör jag VLC player som är långsamt, korkat men har alla codecar integrerade. /Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 16 juni 2006 Dela Postat 16 juni 2006 Jag kör med Media Player Classic. Med rätt codecs (främst för video så klart) så tar den det mesta och är det någon konstig/ovanlig codec så kan man rapportera in detta. Använder den själv inte för audio men den klarar i alla fall MP3, hur det är med andra format vet jag inte... jag kör samma! till musik kör jag foobar2000!!! asbra!! tar typ ingen processorkraft heller!! Vi är tydligen kompisar du o jag! 😠 Kör också Foobar för musik sedan jag blev galen på starttiden/resurssvinnet för Winamp... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Snow Brigade Postat 16 juni 2006 Dela Postat 16 juni 2006 (redigerat) Jag använder media player. Vad gör det att den är seg? Man har ju en bra dator och gör inte så mycket annat än lyssnar på musik eller ser på film när man har media player igång. Det är ju inte direkt så att jag behöver mixa en megasession i Pro Tools samtidigt som jag ser en film. 😠 EDIT: med "seg" menar jag att den tar ca 2 sekunder längre att starta än VLC. Redigerat 16 juni 2006 av Snow Brigade Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 16 juni 2006 Dela Postat 16 juni 2006 Vi är tydligen kompisar du o jag! 😠 Kör också Foobar för musik sedan jag blev galen på starttiden/resurssvinnet för Winamp... Man bör undvika alla Winamp versioner som inte heter "Lite". Min gamla P4'a kör igång Winamp 5 Lite på under en sekund och det är nog faktiskt ett av få program som aldrig nånsin kraschar. Foobar är helt okej också, men jag tycker att gränssnittet är lite väl klumpigt. /Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
martinm Postat 16 juni 2006 Dela Postat 16 juni 2006 (redigerat) Jag kör Thorens TD 166 MkII för audio och Sony SLV-SE60 för film. Startar direkt och kraschar aldrig. Edit: Inga popups heller 😆 Redigerat 16 juni 2006 av martinm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.