Jump to content
Annons

Trumtriggning i PT

isotone

Recommended Posts

Funkar drum rehab utan latency i PT LE?

Det är största nackdelen med drumagog tycker jag nog allt strul med latenxy hit och dit är...

/R

Dela på andra sajter

Annons

när jag behöver triggar sitter jag och klipper in Hits i mitt arr fönster på en separat bd kanal under den första originalet! funkar galant, tar lite tid, men oftast blir det så man vill ha det!!!

Dela på andra sajter

när jag behöver triggar sitter jag och klipper in Hits i mitt arr fönster på en separat bd kanal under den första originalet! funkar galant, tar lite tid, men oftast blir det så man vill ha det!!!

Det var precis det jag ville komma undan, men vill man ha nåt gjort så... 🙂

Dela på andra sajter

Det var precis det jag ville komma undan, men vill man ha nåt gjort så... 😉

you got my point..dessutom har man rumsljudet kvar frånbastrummemicken!! ( om man vill ha det !! )

😉

Dela på andra sajter

Det var precis det jag ville komma undan, men vill man ha nåt gjort så... 😉

you got my point..dessutom har man rumsljudet kvar frånbastrummemicken!! ( om man vill ha det !! )

😉

edit: om du villkan jag kasta upp en snabb låt hur jag fick det när jag gjorde detta!!!

Dela på andra sajter

Finns det något så JÄVULSKT tråkigt/monotont men samtidigt UNDERBART som att trigga trummor?

Tänk er en bra tagning och sen se fläsket växa fram när man itter med en kopp nybryggt kaffe? 😎

Drumagog:

Den plugg blir jag inte klok på.

Det sämsta med pluggen är den krångliga latenzyn som inte alltid är konsekvent.

En sak jag märkt är att om du har ett ren session utan massa filer i audiopolen går det lättare.

+

Virvel: Funkar riktigt bra. Se till att välja rätt eq filter så brukar 95 % av alla drumtracks funka.

Ibland väljer jag att automatisera den om det kommer ett proggigt fill i låten anars är den bara att inserta, tuta och köra!

-

Kick är bara att glömma, jag kör hellre AP Trigga.

(Om jag har ett track utan för mycket läck)

Har du ett spår över så ta och spela in en trigg signaloch inserta Ap Trigga, då går det INTE att göra fel.

Pukor funkar väl ok men ibland beter den sej mysko när det gäller velocity.

pröva annars att göra midi duttar och trigga via tex. NNXT i reason.

Dela på andra sajter

Förresten, hur triggade du dina midispår i PT?

Dela på andra sajter

Förresten, hur triggade du dina midispår i PT?

Tab-to-transient på triggmick-spåret och sen en mididutt på midispåret under, sen justerar jag velocityn där det behövs. Tar ca 1-2 timmar per låt men det blir ju perfekt. Som jag sa; vill man ha nåt gjort får man göra det själv! 😎

Dela på andra sajter

å förlåt, jag menade HUR triggade du sjäva midi informationen?

AP trigga?

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.