Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja! 😆

Nu är det såhär att jag sommarjobbar just nu och kommer få ihop ca 4lax när månaden är slut. Jag tänker såklart lägga pengarna på nå ny fräsh studio pryl. Jag har detta att spela in min rap/sång med just nu:

Studioprojects b1 - Mikrofon

Studioprojects VTB-1 - preamp

ESI Juli@ - Ljudkort

Vad ska jag uppgradera eller köpa, för ca4000kr som gör att min ljud blir bättre?

Tack på förhand & glad sommar!

😄

Annons
Postat

Du har ju rätt bra prylar så ett par monitorer för att kunna mixa bättre är nog ett rätt självklart val.

Postat
Monitorer? Han är hiphoppare. 😆

Va? Skulle en hiphoppare inte behöva monitorer?

Postat (redigerat)
Monitorer? Han är hiphoppare.  😆

Jo, men bara för och visa tung ghettoporr! Så inspirationen till nästa dirtylåt kan spira fritt.

Ha ha, om du inte förstog så var jag ironisk? 😛

Redigerat av chilone
Postat

Akustikbehandling? samplingar eller mjukvarusynthar? Lite roliga plugins?

Tror inte att det blir någon jättestorskillnad om du exempelvis köper en ny mikrofon för de pengarna.

Postat

Jo, men bara för och visa tung ghettoporr! Så inspirationen till nästa dirtylåt kan spirra fritt.

Ironi faller lätt bort på internet 😛

Postat (redigerat)

Jo, men bara för och visa tung ghettoporr! Så inspirationen till nästa dirtylåt kan spirra fritt.

Ironi faller lätt bort på internet 😛

Tusan!

Har du på något sätt lyckats undkomma fördomarna, mot all musik som inte framförs genom en Marshall-stack & Gibson här? Ha ha! Jag tog mig friheten.

Men ändå, hiphop är okej. men bara med skitiga distade trummor. Så du, köp dig en skön distpedal! 😛

Redigerat av chilone
Postat
listen upp yall, jag HAR monitorer (aktiva).. come on now, vad bör jag köpa/uppgradera? 4000-5000kr 😆

Då så! Då behöver herrn en synth!

Alla behöver schyssta synthar, och speciellt hiphopare tror jag alldeles bestämt... 😛

Postat (redigerat)

Riktiga hiphoppare samplar, de använder inga synthar. Vill du få killens nya BMW misshandlad eller? 😆

Redigerat av chilone
Postat

en synth vill jag inte ha 😛

Jag gör inte beats, har polare/producenter som jag håvar in ifrån lite då & då.

Akustiskbehandling behöver jag inte heller, det är bra som det är.

Så med andra ord kan jag inte förbättra mitt ljud för 5000kr? 🥰😲

får jag väll göra något annat för pengarna då 😎

Trevlig sommar!

Postat
en synth vill jag inte ha 😛

Jag gör inte beats, har polare/producenter som jag håvar in ifrån lite då & då.

Akustiskbehandling behöver jag inte heller, det är bra som det är.

Så med andra ord kan jag inte förbättra mitt ljud för 5000kr? 🥰😲

får jag väll göra något annat för pengarna då 😎

Trevlig sommar!

nja, inte så markant. En schysst channelstrip för 7-8000 vore kanske nåt.

Postat

Måste du köpa nåt? 😛

Köp ett puffskydd och spara resten av pengarna tills du kan köpa nån bra studiopryl i högre prisklasser. 🥰

Postat

Något så när seriöst skulle jag svara - om du känner ett behov av något specifikt så behvöer du inte köpa något. Inte ens en fet hoe. (Men vad skall du med en fet trädgårdskratta till??)

*det var ett skämt, en ordvits för den i engelske språket bevandrade*

Postat (redigerat)

Du kan ju också fundera på en mic med lite mer färgning än B1:an - kanske en Studio Projects T3 om du vill ha en rörmic - eller en Oktava MK319 om du vill ha en kondensatormic med annat sound än B1:an. Ytterligare en som kan vara kul, är Violet Design's Black Knight. Alla dessa finns naturligtvis representerade på min testsite... 😄

Andra alternativ skulle kunna vara en Joemeek SixQ, som jag vet att många har fastnat för. Den färgar på ett trevligt sätt och kan vara ett bra komplement.

Redigerat av Claes
Postat

fattar inte varför du ska lägga pengar på något om du inte har något behov.

det skulle vara om du bestämmer dig för att börja göra beats eller nåt.

det är ju askorkat att köpa något som du inte behöver.

Postat

en rolig preamp! inget billigt trams!! jag brukar alltid köpa ngt dyrt när jag känner mig lite ner.. har råkat bli "nere" lite för många gånger!! 😕😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.