MickeMikrofon Postat 15 juni 2006 Dela Postat 15 juni 2006 Tja! đ Nu Ă€r det sĂ„hĂ€r att jag sommarjobbar just nu och kommer fĂ„ ihop ca 4lax nĂ€r mĂ„naden Ă€r slut. Jag tĂ€nker sĂ„klart lĂ€gga pengarna pĂ„ nĂ„ ny frĂ€sh studio pryl. Jag har detta att spela in min rap/sĂ„ng med just nu: Studioprojects b1 - Mikrofon Studioprojects VTB-1 - preamp ESI Juli@ - Ljudkort Vad ska jag uppgradera eller köpa, för ca4000kr som gör att min ljud blir bĂ€ttre? Tack pĂ„ förhand & glad sommar! đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 15 juni 2006 Dela Postat 15 juni 2006 Monitorer...lÄter trÄkigt men bra lyssning Àr a och o. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
dancedancedance Postat 15 juni 2006 Dela Postat 15 juni 2006 om du endast spelar in sÄng sÄ rÀcker vÀll det dÀr vÀldigt bra. lyssning Àr nog ingen dum ide faktiskt. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Emil Postat 15 juni 2006 Dela Postat 15 juni 2006 Du har ju rÀtt bra prylar sÄ ett par monitorer för att kunna mixa bÀttre Àr nog ett rÀtt sjÀlvklart val. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 15 juni 2006 Dela Postat 15 juni 2006 ...alternativt akustikbehandling - beroende pĂ„ vad du har för monitorer nu... đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Martin Postat 15 juni 2006 Dela Postat 15 juni 2006 Monitorer? Han Ă€r hiphoppare. đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Emil Postat 15 juni 2006 Dela Postat 15 juni 2006 Monitorer? Han Ă€r hiphoppare. đ Va? Skulle en hiphoppare inte behöva monitorer? Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
MickeMikrofon Postat 15 juni 2006 TrĂ„dstartare Dela Postat 15 juni 2006 listen upp yall, jag HAR monitorer (aktiva).. come on now, vad bör jag köpa/uppgradera? 4000-5000kr đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Martin Postat 15 juni 2006 Dela Postat 15 juni 2006 (redigerat) Monitorer? Han Ă€r hiphoppare. đ Va? Skulle en hiphoppare inte behöva monitorer? Jo, men bara för och visa tung ghettoporr! SĂ„ inspirationen till nĂ€sta dirtylĂ„t kan spira fritt. Ha ha, om du inte förstog sĂ„ var jag ironisk? đ Redigerat 15 juni 2006 av chilone Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Emil Postat 15 juni 2006 Dela Postat 15 juni 2006 Akustikbehandling? samplingar eller mjukvarusynthar? Lite roliga plugins? Tror inte att det blir nÄgon jÀttestorskillnad om du exempelvis köper en ny mikrofon för de pengarna. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Emil Postat 15 juni 2006 Dela Postat 15 juni 2006 Monitorer? Han Ă€r hiphoppare. đ Va? Skulle en hiphoppare inte behöva monitorer? Jo, men bara för och visa tung ghettoporr! SĂ„ inspirationen till nĂ€sta dirtylĂ„t kan spirra fritt. Ha ha, om du inte förstog sĂ„ var jag ironisk? đ Ironi faller lĂ€tt bort pĂ„ internet đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Martin Postat 15 juni 2006 Dela Postat 15 juni 2006 (redigerat) Monitorer? Han Ă€r hiphoppare. đ Va? Skulle en hiphoppare inte behöva monitorer? Jo, men bara för och visa tung ghettoporr! SĂ„ inspirationen till nĂ€sta dirtylĂ„t kan spirra fritt. Ha ha, om du inte förstog sĂ„ var jag ironisk? đ Ironi faller lĂ€tt bort pĂ„ internet đ Tusan! Har du pĂ„ nĂ„got sĂ€tt lyckats undkomma fördomarna, mot all musik som inte framförs genom en Marshall-stack & Gibson hĂ€r? Ha ha! Jag tog mig friheten. Men Ă€ndĂ„, hiphop Ă€r okej. men bara med skitiga distade trummor. SĂ„ du, köp dig en skön distpedal! đ Redigerat 15 juni 2006 av chilone Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
android Postat 15 juni 2006 Dela Postat 15 juni 2006 listen upp yall, jag HAR monitorer (aktiva).. come on now, vad bör jag köpa/uppgradera? 4000-5000kr đ DĂ„ sĂ„! DĂ„ behöver herrn en synth! Alla behöver schyssta synthar, och speciellt hiphopare tror jag alldeles bestĂ€mt... đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Martin Postat 15 juni 2006 Dela Postat 15 juni 2006 (redigerat) Riktiga hiphoppare samplar, de anvĂ€nder inga synthar. Vill du fĂ„ killens nya BMW misshandlad eller? đ Redigerat 15 juni 2006 av chilone Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Itzhak Postat 15 juni 2006 Dela Postat 15 juni 2006 sÄnglektioner? ja, jag bara spÄnar. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
MickeMikrofon Postat 15 juni 2006 TrĂ„dstartare Dela Postat 15 juni 2006 en synth vill jag inte ha đ Jag gör inte beats, har polare/producenter som jag hĂ„var in ifrĂ„n lite dĂ„ & dĂ„. Akustiskbehandling behöver jag inte heller, det Ă€r bra som det Ă€r. SĂ„ med andra ord kan jag inte förbĂ€ttra mitt ljud för 5000kr? đ„°đČ fĂ„r jag vĂ€ll göra nĂ„got annat för pengarna dĂ„ đ Trevlig sommar! Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Martin Postat 15 juni 2006 Dela Postat 15 juni 2006 (redigerat) Köp en fet hoe och stĂ€ll henne i studion! đ Redigerat 15 juni 2006 av chilone Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
MickeMikrofon Postat 15 juni 2006 TrĂ„dstartare Dela Postat 15 juni 2006 ..en till? En blondin den hĂ€r gĂ„ngen kanske đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Emil Postat 15 juni 2006 Dela Postat 15 juni 2006 en synth vill jag inte ha đJag gör inte beats, har polare/producenter som jag hĂ„var in ifrĂ„n lite dĂ„ & dĂ„. Akustiskbehandling behöver jag inte heller, det Ă€r bra som det Ă€r. SĂ„ med andra ord kan jag inte förbĂ€ttra mitt ljud för 5000kr? đ„°đČ fĂ„r jag vĂ€ll göra nĂ„got annat för pengarna dĂ„ đ Trevlig sommar! nja, inte sĂ„ markant. En schysst channelstrip för 7-8000 vore kanske nĂ„t. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Linus Postat 15 juni 2006 Dela Postat 15 juni 2006 MĂ„ste du köpa nĂ„t? đ Köp ett puffskydd och spara resten av pengarna tills du kan köpa nĂ„n bra studiopryl i högre prisklasser. đ„° Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Odel Postat 15 juni 2006 Dela Postat 15 juni 2006 (redigerat) Fan grymt bra trĂ„d, jao. đ Redigerat 15 juni 2006 av Odel Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
auto mode Postat 15 juni 2006 Dela Postat 15 juni 2006 Köp en elgitarr och börja spela hĂ„rdrock istĂ€llet đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 15 juni 2006 Dela Postat 15 juni 2006 Köp en fet hoe och stĂ€ll henne i studion! đ InspirationskĂ€lla... Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 15 juni 2006 Dela Postat 15 juni 2006 Varför inte ett UAD-1 kort och lite pluggar Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 15 juni 2006 Dela Postat 15 juni 2006 NÄgot sÄ nÀr seriöst skulle jag svara - om du kÀnner ett behov av nÄgot specifikt sÄ behvöer du inte köpa nÄgot. Inte ens en fet hoe. (Men vad skall du med en fet trÀdgÄrdskratta till??) *det var ett skÀmt, en ordvits för den i engelske sprÄket bevandrade* Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 15 juni 2006 Dela Postat 15 juni 2006 Precis vad jag tĂ€nkte skriva oxĂ„ DrHans đ Varför inte ett UAD-1? SjĂ€lv funderar jag pĂ„ att köpa ett kort till... đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 15 juni 2006 Dela Postat 15 juni 2006 Precis vad jag tĂ€nkte skriva oxĂ„ DrHans đ Varför inte ett UAD-1? SjĂ€lv funderar jag pĂ„ att köpa ett kort till... đ Bra tĂ€nkt! đź SjĂ€lv har jag tvĂ„, funderar pĂ„ ett till jag med men inte just nu. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 15 juni 2006 Dela Postat 15 juni 2006 (redigerat) Du kan ju ocksĂ„ fundera pĂ„ en mic med lite mer fĂ€rgning Ă€n B1:an - kanske en Studio Projects T3 om du vill ha en rörmic - eller en Oktava MK319 om du vill ha en kondensatormic med annat sound Ă€n B1:an. Ytterligare en som kan vara kul, Ă€r Violet Design's Black Knight. Alla dessa finns naturligtvis representerade pĂ„ min testsite... đ Andra alternativ skulle kunna vara en Joemeek SixQ, som jag vet att mĂ„nga har fastnat för. Den fĂ€rgar pĂ„ ett trevligt sĂ€tt och kan vara ett bra komplement. Redigerat 15 juni 2006 av Claes Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
dancedancedance Postat 15 juni 2006 Dela Postat 15 juni 2006 fattar inte varför du ska lÀgga pengar pÄ nÄgot om du inte har nÄgot behov. det skulle vara om du bestÀmmer dig för att börja göra beats eller nÄt. det Àr ju askorkat att köpa nÄgot som du inte behöver. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
IDF Postat 15 juni 2006 Dela Postat 15 juni 2006 en rolig preamp! inget billigt trams!! jag brukar alltid köpa ngt dyrt nĂ€r jag kĂ€nner mig lite ner.. har rĂ„kat bli "nere" lite för mĂ„nga gĂ„nger!! đđ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.