Jump to content
Annons

Smått nervig nybörjare


Johan Paul

Recommended Posts

Helt klart på tiden att jag presenterar mig! Har smugit runt en del på forumet utan att ha gjort så mycket väsen av mig. Det är först nu som jag har fått tummen ur och skaffat mig en vettig bredbands-uppkoppling (ja, det är sant... det finns fortfarande teknikskeptiska/teknikrädda idioter som jag som är under 70 bast).

Man skulle kunna säga att jag lever på musiken, men själva hemmapulandet o inspelandet är och kommer nog alltid bli mest en hobby i mitt fall. Är grymt sugen på att lära mig mer om allt som har med studioarbete att göra, vilket ibland leder till att jag inte får ett skit gjort i själva skapandeprocessen. Någon som känner igen sig? -det är mycket roligare att skruva på rattar, leta fram rätt ljud eller ställa in den perfekta kompressionen än vad det är att skriva själva låten... Man dribblar liksom bort sig själv. Få människor är så begåvade att de klarar av vara både den bästa musikern/artisten OCH den ultimata producenten. Själv skulle jag inte vilja placera mig i någon av kategorierna...

Andra ovärderliga fakta om mig:

Favoritpryl (förutom min musik-PC, såklart): Min Tivoli-Audio Monoradio (med aux-ingång).

Största I-landsproblem: Oroväckande hårfäste som är på väg uppåt.

Tacksam för: En hel del! Just nu t.ex. Niklas Frisk o hela Atomic Swing.

See you around, folks!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej o välkommen. Jag är permanent nybörjare. Tyvärr. 😆

Min pappa har en Tivoli.En helvit. Bra ljud men den är hopplös att ställa in på svagt ljud. Bara man nuddar vid volymkontrollen spelar den på nästan max volym. Snudd på felkonstruerad tycker jag. Jag har ärvt min pappas gamla radio, en sån där kortvågsradio som man förr hade för att höra på radio från långtbortifrån länder när inte internetradio fanns. En Grundig satellit 700 heter den.

Link to comment
Dela på andra sajter

åhh, jag fattar inte att det kan vara så utmärkt ljud i den lilla högtalaren och dessutom med monoljud...

Eller musik är den inte direkt optimal för kanske, men det är väl det bästa man kan ha som en köksradio att lyssna på P1 i...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej välkommen till Internets ände. Och ja, jag känner igen mig... va f? Varför är det inget ljud nu då? Startar om datorn. Där var ljudet igen. Men var tog inspirationen vägen nu då?! 😛🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...