figge Postat 15 juni 2006 Dela Postat 15 juni 2006 (redigerat) * LÅTNAMN: Nu siktar vi mot guldmedalj * ARTIST: Figge & Mackan * GENRE: Modern Pop * LÅTLÄNGD: 3.04 * TEXT/MUSIK: Figge & Mackan * PRODUCENT: Figge * INSPELNINGSÅR: 2006 * FORMAT: Mp3 * STORLEK: 5,6 Mb * STATUS: Färdig Tjena! Här kommer ett försök till VM-låt. Vad tycker ni? 😳 Här är texten GULDMEDALJ.mp3 Redigerat 15 juni 2006 av figge Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 15 juni 2006 Dela Postat 15 juni 2006 Full fart framåt...Håll Tätt bakåt...???? Känns inte helt neutral den här låten och får således inte min röst!!! Fan det lät ju så bra fram till dess! BAJENUFFE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Exil Postat 15 juni 2006 Dela Postat 15 juni 2006 Jag tycker det är en bra låt faktiskt, om det skulle ha varit en annan text hade det lika gärna kunna vara en schlager låt, längen är ju också anpassad för det hehe 😳 Du sjunger riktigt bra, texten kanske brister på vissa ställen men absolut mycket bättre en Ledins bleka försök till en VM-låt. Pianot är väl det som låter sämst, kvantiserat och låter tyvärr riktigt dåligt. Men absolut en bra låt 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars-Olof Postat 15 juni 2006 Dela Postat 15 juni 2006 Det bara osar schlager om den här låten. Arret, sången, höjningen på slutet. Jag tycker att det låter rätt profsigt ändå, med eventuellt undantag från pianot, som nämnts. Bra låt, men för mycket schlager för att vara riktigt bra i fotbollssammanhang enligt min smak. Gillar inte riktigt sångstilen heller. Bra gjort hur som... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HONUNG Postat 15 juni 2006 Dela Postat 15 juni 2006 hajjade till på en grej... Vad är INTE ett alternativ till ledin. vinterkräksjukan? 😕 ett försök till att vara rolig:) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tokai Postat 16 juni 2006 Dela Postat 16 juni 2006 Varför gör man en VM-låt? Som jag ser det för att publiken, supportar, ska kunna sjunga den. Alltså mer intensivt, svepande, allsång typ. Det här låter väldigt proffsigt, lycka till i nästa melodifestival! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
belsebub Postat 16 juni 2006 Dela Postat 16 juni 2006 Väldigt proffsigt och mycket schlager med en annan text skulle den även vara grymm som reklam för pripps blå 🙂 Och helt klart bättre än Ledin. Det jag saknar är mer fotbolls kör typ in med bollen i mål. F-N vad grymm röst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tobb Postat 16 juni 2006 Dela Postat 16 juni 2006 Spontant så tycker jag du sjunger väldigt likt Magnus Bäcklund... Riktigt schysst pipa. Helt okej låt 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
figge Postat 17 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 17 juni 2006 Spontant så tycker jag du sjunger väldigt likt Magnus Bäcklund... Riktigt schysst pipa. Helt okej låt 😉 Tack, men det är inte jag som sjunger. Jag spelar, även med Magnus Bäcklund, och det kan du lyssna på här: Your browser does not support the HTML5 audio tag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.