hamburgaren Postat 14 juni 2006 Dela Postat 14 juni 2006 Hejsan! Jag vill kunna spela in gitarr via datorn och jag vill höra om råd om vilket av dessa 2 jag ska köra med. På musikaffären tycker dem jag ska köra med effektprocesorn, alltså poden. Jag testade den och den lät väldigt bra med effekter och så. Den andre förstärkaren Voxen AD30 lät också väldigt bra. Jag pratade med en kille som tyckte jag skulle handla den ist för att undvika den digitala närvaron för en mer live känsla. Jag vet inte. Tycker detta är svårt. Med tanke på att båda låter väldigt bra. Eller kanske ni kan rekommendera mig något annat. Uppskattar för tips och vägledning. 😉 Tack för svar i förhand Förstärkare VOX AD30VT http://www.musikborsen.se/frameset.aspx?id...tno=145801&fm=1 Preamp Line6 Pod2 http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=5885&artno=73130 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
easy_dog Postat 15 juni 2006 Dela Postat 15 juni 2006 De flesta verkar tycka att POD2 låter för digital, jag har inte hört så mycket själv av den dock. Men om du är inne på det spåret kan du ju leta upp en begagnad POD XT som ska låta hästlängder bättre(utifrån vad jag hört så är den inte helt fel). Voxkombon har jag ingen erfarenhet av alls, testade du att köra den via dator då? Spelar ju ingen roll om den låter bra att köra på egen hand om den sen låter skit vid direktinspelning(för det var det du skulle ha den till om jag inte missförstod dig va?). Vox tonelab SE(tror jag den heter) är en pedal som många är nöjda med, funkar dock inte till tung metal vad jag förstått. Men gör du inte tung metal kan du alltid leta upp en sådan begagnad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamburgaren Postat 15 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 15 juni 2006 Jasså så det är sån skillnad mellan Pod och Pod XT? Fan hade velat provtesta den också isf. :-/ Den där Voxen blev jag demonstrerad i en musikaffär som i Falun, och jag bor ju inte där. Tyckte det lät väldigt bra. Alltså grejen är ju att jag är så jekla rädd att kasta pengarna på något som jag senare inte kommer vara nöjd över. Den där Poden jag testade lät väl bra, men att jag kanske blir mer nöjd över Voxen. Äsch fan. Usch tycker det är sååå svårt. 😉🙁🙂 Får nog dra mig en tur till Falun och kolla på den där igen. Dem tyckte att eftersom jag gör musik via datorn så ska jag använda mig av poden sa dem i en annan musikaffär. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kaffe Postat 15 juni 2006 Dela Postat 15 juni 2006 Har testat och ägt både pod 2 och pod xt och kan rekommendera dig till att hitta en pod xt beggad till ett bra pris. Voxen har jag testat och tänkte ett tag ha som hemmastärkare, men det blev en pod xt genom ett par datahögtalare istället. Nu sitter den i en Atomic Reactor och låter hur bra som helst. Annars kan du ju titta på Guitar Rig om du ändå sitter vid datorn och spelar in. Men om du ska ha utomstående gitarrgrunka är pod xt det som rekommenderas av mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 15 juni 2006 Dela Postat 15 juni 2006 Jag föredrar Vox Tonelab SE. Speciellt de rena och skitiga ljuden är bättre än i en Pod XT tycker jag, bättre respons och varmare ljud. Här är två klipp jag spelat in tidigare för att demonstrera ljudet (slarvigt spelat på ett par minuter): Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.