JimmyN Postat 14 juni 2006 Dela Postat 14 juni 2006 Hej! Min plan är att skaffa en Studio Project B1 och Tapco Blend 6-mixer. Eftersom jag kommer koppla både gitarren och micken på mixern, funkar det då med ett kort liknanade detta: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=303120&view=detailed för att få in ljudet i datorn? (Laptop) Andra prisvärda förslag mottages gärna. Mvh / Jimmy Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JimmyN Postat 14 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 14 juni 2006 Lägger in en egen fundering. Det kanske är viktigt att kortet har RCA-ingångar för bästa överföring mellan mixer och ljudkort? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signert Postat 14 juni 2006 Dela Postat 14 juni 2006 SB Live har ett mycket dåligt rykte när det gäller musikproduktion, även om det finns de som använder det. Skulle rekommendera dig att titta på Behringers budgetvariant för FW, FCA202 (ca.1000:-). Sen finns ju M-audios Fast Track USB (ca.1200:-) som redan har en mikingång (dock utan fantommatning) och en instrumentingång. Lycka till! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JimmyN Postat 14 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 14 juni 2006 SB Live har ett mycket dåligt rykte när det gäller musikproduktion, även om det finns de som använder det. Skulle rekommendera dig att titta på Behringers budgetvariant för FW, FCA202 (ca.1000:-). Sen finns ju M-audios Fast Track USB (ca.1200:-) som redan har en mikingång (dock utan fantommatning) och en instrumentingång. Lycka till! Tack så mycket! Kanske en dum fråga. Men det inbyggda ljudkortet i min laptop är pajj. Kan jag använda ett M-audio-kort både till uppspelning och inspelning? Alltså helt ersätta det interna kortet? Mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signert Postat 14 juni 2006 Dela Postat 14 juni 2006 SB Live har ett mycket dåligt rykte när det gäller musikproduktion, även om det finns de som använder det. Skulle rekommendera dig att titta på Behringers budgetvariant för FW, FCA202 (ca.1000:-). Sen finns ju M-audios Fast Track USB (ca.1200:-) som redan har en mikingång (dock utan fantommatning) och en instrumentingång. Lycka till! Tack så mycket! Kanske en dum fråga. Men det inbyggda ljudkortet i min laptop är pajj. Kan jag använda ett M-audio-kort både till uppspelning och inspelning? Alltså helt ersätta det interna kortet? Mvh Ja. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JimmyN Postat 14 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 14 juni 2006 Tack för svaren Signert. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 14 juni 2006 Dela Postat 14 juni 2006 annars kostar ju m-audio 24/96 995:-om jag inte misstar mig helt, på musikbörsen ( 🙂 ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signert Postat 14 juni 2006 Dela Postat 14 juni 2006 annars kostar ju m-audio 24/96 995:-om jag inte misstar mig helt, på musikbörsen ( 🙂 ) Fast det är ju ett PCI-kort, vilket inte funkar till laptop. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.