Emil Postat 26 juni 2006 Dela Postat 26 juni 2006 köp inte en studio... dom är fruktansvärt "billigt" tillverkade... Det du betalar för är Gibson loggan! Leta istället upp tex en begagnad Tokai, eller spendera lite mer på en begagnad Classic eller Standard elelr något på bloket.... Vad är det som är billigt på den. Visst det är inte samma finish, men jag kan inte höra 10 000krs skillnad till en standard. Och sen gillar jag tanken att ägen en gibson, för det känns som jag, när jag blir rik sen efter studierna så blir det en standard kanske. Vågar inte köpa på blocket än för dessa summor...måste ha mer kunskap först...har svårt att bedöma kvaliteten på begangade gitarrer...men allt känns bättre än min epiphone...så det är svårt att avgöra vad som är bäst om man inte spelar dem myyyyyyycket och tätt inpå varandra. Du behöver inte köpa på blocket för att hitta en begagnad, de dyker ofta upp begagnade Gibson-gitarrer även i butikerna. Iaf i sthlm 😉. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 5 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 5 augusti 2006 Nu börjar det dra ihop sig.... Fortfarande jäkligt sugen på en Studio...och jag hör ingen skillnad mellan en studio och en standard. Jag tycker att les paul är de läckraste. Vinröd med guld... pimpad 🙂 Ska leta lite beg...men gillar bara en musikaffär här i stan...och de hade inga beg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 5 augusti 2006 Dela Postat 5 augusti 2006 (redigerat) Ska köpa min första riktiga gitarr. Så talar en man!! 🙂 Håller med om att Les Paul Studio i vinrött och guld är jättefin! Glad å dina vägnar. Gibson Les Paul Studio Gold Hardware. Kan du även få pickupväljare, pickuphållare, ton- och volymkontroller i guld, plus kanske beige plektrumskydd? Vore inte det ultimat? Äh..man kan ju byta ut själv sen om man vill... Varför ska förresten Gibson alltid blanda guld, silver (t.ex. halsinläggnigar) och svart på alla sina modeller av Les Paul?? 😉 :musik Redigerat 5 augusti 2006 av musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 5 augusti 2006 Dela Postat 5 augusti 2006 Oooppsss.... ...finns Studio "bara" i den tjockare '59-halsen? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 5 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 5 augusti 2006 Oooppsss.... ...finns Studio "bara" i den tjockare '59-halsen? 😳 Jupp...men jag har inget emot 59halsen... Infogar en bra bild. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 5 augusti 2006 Dela Postat 5 augusti 2006 (redigerat) Och kirurgen har sytt ihop just det exemplaret jäkligt snygg där på mitten av kroppen också, märker du det? På 99.9% av alla Gibson Les Paul STANDARD, så ser man annars ärret dvs. skarven för tydligt. 😳 Redigerat 5 augusti 2006 av musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hobbex2004 Postat 5 augusti 2006 Dela Postat 5 augusti 2006 Det är denna jag har spanat in Kropp: Mahogny med topp i välvd lönn Hals: Mahogny Greppbräda: Ebenholtz Mekanik: krom eller förgylld Elektronik: Rhythm: 490-R Humbucker med Alnico magnet, Treble: 498-T Humbucker med Alnico magnet, 3-läges pickup väljare Är det 50 eller 60hals? Edit: Fetare bild i pop up här. Jag har 2 såna... en med guld och en med krom hardware. Har dock inte spelat på dem på väldigt många år, men kan bara säga att det är guldgitarrer. Dock lite tunga att repa/stå på ecnen med, sen har de mkt tjockare hals än min Jackson som är min Default-gitarr.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 6 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 6 augusti 2006 Vad tycker du om dem i längden...ljud och kvalitetmässigt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hobbex2004 Postat 6 augusti 2006 Dela Postat 6 augusti 2006 Vad tycker du om dem i längden...ljud och kvalitetmässigt? de är skitbra, både kvalitetsmässigt och ljudmässigt. Iaf jämfört med de gitarrer jag testat.. Fast jag hade tänkt göra iordning dem och sälja dem, då jag inte använder dem. Har vant mig vid att spela på smalare hals och lite lättare gitarrer, även om ljudet blir lite sämre. På en av dem har jag ju en diMarzio mick, då får man en riktigt skön dist om man ska spela musik som kräver lite mer dist. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 6 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 6 augusti 2006 Håller mig inte till dist...skulle nog skaffat ibanez eller jacksomliknande saker isf. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hobbex2004 Postat 8 augusti 2006 Dela Postat 8 augusti 2006 Dåså... då är det bara att kööööpa, vad väntar du på??? 😛 Det rena ljudet är guldvärt!!! (inte för att det är ngt fel på distljudet) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 8 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 8 augusti 2006 Väntar på lönen 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.