MisanthroPunk Postat 17 juni 2004 Postat 17 juni 2004 Hej. undrar om Novation super bass station är något att ha? är ute efter variation, funktionalitet, attityd och unikhet, hur står den sig i dessa fyra kvaliteer? några andra kommentarer om den?
MisanthroPunk Postat 18 juni 2004 Trådstartare Postat 18 juni 2004 från vilket märke? grejjen är den att jag hittat en super bass station för runt 2-3000, verkar lite rimligt.
Carl_B Postat 18 juni 2004 Postat 18 juni 2004 från vilket märke? grejjen är den att jag hittat en super bass station för runt 2-3000, verkar lite rimligt. tror han menar Spectrasonics Trilogy... en mjukvaru... uhm hybrid... sampler/synth typ... de har tydligen feta basljud... 3 gb core library... synthbasar, elektriska basar och akustiska...
MisanthroPunk Postat 18 juni 2004 Trådstartare Postat 18 juni 2004 tror han menar Spectrasonics Trilogy... en mjukvaru... uhm hybrid... sampler/synth typ... de har tydligen feta basljud... 3 gb core library... synthbasar, elektriska basar och akustiska... ah, nu när du säger det så.. men kör inte datorbaserat, dock.. har inte ekonomi för sådan lyx. =P
Lundin Postat 18 juni 2004 Postat 18 juni 2004 (redigerat) Super basstation kostade väl 7-8000:-ny...köp vettja..hmmm..den har väl analoga VCO'er??? Jag var själv ute efter en sån för ett tag sen, bara för det analoga.. edit: jag gillar hårda prylar och tycker att 2 - 3000:- inte är något som helst att snacka om... och troligtvis kan du skruva fram rätt kul grejer ur den....har däremot inte lyssnat på den.. Redigerat 18 juni 2004 av demoniqus
Danny Cort (oregistrerad) Postat 18 juni 2004 Postat 18 juni 2004 hehe ok... Men Trilogy är fan det fetaste som hänt sen...Rolf Lassgård typ.
Carl_B Postat 18 juni 2004 Postat 18 juni 2004 hehe ok... Men Trilogy är fan det fetaste som hänt sen...Rolf Lassgård typ. 😆 då måste jag prova den!
SERO Postat 18 juni 2004 Postat 18 juni 2004 Jag tycker personligen att 50% av alla förinställda ljud i Trilogy låter typ likadant. Det är bara synthbasarna som skilljer sig. Har jag fel? Kanske har jag testat Trilogy aldeles för få gånger?...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 18 juni 2004 Postat 18 juni 2004 Jag vet ju inte hur många gånger du har testat den... Menj ag använder den nästan på varenda produktiion där inte FenderJazzbasen känns konsekvent. Synthbasarna är helt grymma & hiphopbasarna också. Sen älskar jag ackbasarna, ståbasarna där fingerslaparna är samplade så ju hårdare jag trycker ner tangenterna på keyboardet. ju hårdare är strängarna mot halsen... Gött!
SERO Postat 18 juni 2004 Postat 18 juni 2004 Det är väl speciellt ack-basarna som är lika...men jag håller med. Grymt program annars. Rätt datorkrävande dock!
dbd Postat 18 juni 2004 Postat 18 juni 2004 Jag tycker Bass Station låter klent faktiskt. Hade en här hemma för några veckor sedan och jämförde den med min ATC-1. Man kan inte göra speciellt mycket med den heller faktiskt. Tråkig är vad den är.
novation (oregistrerad) Postat 19 juni 2004 Postat 19 juni 2004 Kan hålla med dbd om att ljudet är lite tunt.. Har inte kvar min Bass Station men saknar den faktiskt, dels pga CV/Gate:n och möjligheten att trigga andra ljudkällor genom filtret. Sålde min för 1000kr så tyckte kanske priset på Super Bassen låter lite högt? Men den har väl en del extra som inte den första versionen hade kanske.. hmm.. kanske borde byta nickname nu när den är såld? 😆
MisanthroPunk Postat 19 juni 2004 Trådstartare Postat 19 juni 2004 oki.. några andra tips på synthar i samma klass? letar allt där som är begagnat. rackmoduler är att föredra..
dbd Postat 19 juni 2004 Postat 19 juni 2004 Det är svårt i den prisklassen. Vill du ha bra helanaloga moduler för basarna får du nog gå upp några tusen i pris.
Lundin Postat 19 juni 2004 Postat 19 juni 2004 Dom sålde en SH101 i senaste MM för 3900:- nyservad utan batterilucka
Wille Postat 19 juni 2004 Postat 19 juni 2004 Jag tycker Bass Station låter klent faktiskt. Hade en här hemma för några veckor sedan och jämförde den med min ATC-1. Man kan inte göra speciellt mycket med den heller faktiskt. Tråkig är vad den är. Håller med till 100%, Filtret och Env känns rätt trötta faktiskt, 🙂 Ett alternativ fast Vsti dock. Har testat Vsti'n Monologue som medföljer i senaste Cubase SX2 update. måste säga att den är en av dom bästa softare jag nååågonsin testat!! 😮 Skall du ha hårdvara så köp en Clavia Nordrack 1 alt 2, en etta kan fås med 12 rösters exp för ca: 2500 -3000:- funkar kanon till Bass, lead mm.. Mvh / Starion.
Lundin Postat 22 juni 2004 Postat 22 juni 2004 Har testat Vsti'n Monologue som medföljer i senaste Cubase SX2 update. måste säga att den är en av dom bästa softare jag nååågonsin testat!! 😆 Jag dubblar här... använder den på allt jag gör numera.. jag är nästan lite fånigt lyrisk...( får man säga så?)
eckan Postat 22 juni 2004 Postat 22 juni 2004 Hörde något om Deep Base Nine under en annan tråd. Är det något alternativ?? Är själv i samma situation nämligen.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.