Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har tänkt köpa monitorer nu men har verkligen ingen aning om vad som är bra osv, antar att allt är bättre än mina 300kr högtalare 😳 Så, någon som har koll på ämnet, är dom här något att ha? Vill helst inte lägga allt för mycket pengar då man är fattig student 😳

jam.se

Och om ni inte orkar öppna sidan har jag skrivit all info nedan 🙁

ESI Near 04. Små trevliga aktiva monitorer med bra botten trots storleken. 2-vägs delning och 2X20W slutsteg - ett för basen, ett för diskanten. nEar04 har en 4" LF-kon av polypropylen och en 1" HF-kon av naturligt silke. nEar04 har trots den lilla storleken ärvt teknologin med dubbla förstärkare från storebröderna nEar05 och nEar06. Detta är ett par perfekta monitorer för den lilla hemstudion som vill få riktigt bra ljud på ett litet utrymme och med bra botten - låter lite som storebröderna fast kanske inte riktigt lika högt. Basreflex som är bakåtriktad gör att du kan placera dom närmare en vägg för att få mer tryck i basen - eller dra ut dom en bit om du vill ha mindre bas.

Specifikationer

Typ : 2-vägs bokhylleformat (ena sidan är passiv)

LF Konen : 4 tums polypropylen med dämpande gummi runtom konen.

HF Driver : 1 tums magentiskt avskärmad kon av naturligt silke

Frekvensomfång: 100Hz - 22kHz

Övergångsfrekvens: 4.1kHz

Förstärkarkraft: 20W x 2

S/N Ratio: > 100dB under full utsignal, 20 kHz bandbredd

Anslutningar: 2 x TRS balanserat/ obalansert

Polaritet: Positiv signal vid +insignal ger utåtriktad felplacering av LF kon

Impedans ingång : 20k ohm balanserad, 10k ohm obalanserad

Känslighet ingång : 200mV som insignal ger full utsignal med volymkontrollen ställd på max

Skydd : RF avbrott, utgångslimiter, överhettningsskydd, stäng av/sätt på transient, externa huvudsäkringar.

Indikator : Power ON/OFF indikator på framsidan

Kabinett : vinyllaminerad MDF

Dimensioner: 206mm(H) x 136mm( 😛 x 149mm(D)

Annons
Postat

vad gör du för musik?

Högtalarna spelar ingenting under 100hz vilket är på tok för dåligt.

Jag skulle iaf spara pengarna och köpa ett par Tapco med 8" element när du har råd. Eller köpa ett par bra lurar om det nu är bra lyssning för mixning du vill ha.

Postat
Det jag gör är väl mest pop/rock och elektronisk...och lite metal när det faller mig in (sällan 😲 )

Du råkar inte ligga på en länk till dom högtalarna? och gärna om du vet ett par hörlurar som är prisvärda 😮

Länk till Tapco S8, kanske lite för dyra. Annars kan jag faktiskt rekomendera Behringer 2031A som är snorbilliga och faktiskt låter väldigt bra för pengarna.

När det gäller hörlurar så har jag tyckt mest om Sennheiser av det jag lyssnat på men dom har ju fruktansvärt många modeller så har inte hört alla.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.