Jump to content
Annons

En dag i musiks liv


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

1) Satte mobiltelefonen på ringning som vanligt, när det visar sig att den inte ringer, för det har blivit något fel på den just idag av alla da'r... Hinner därför inte äta alls...

2) Fick nämligen ett akutbesked att jag var tvungen att infinna mig på en stor lungundersökning, då det är fara och färde... Sagt och gjort, tar mig till hållplatsen och väntar på bussen.

3) Bussen eller rättare sagt bussarna kommer aldrig, och inte heller spårvagnarna. Anledning en kombination av tekniskt fel och tidigare vandalism.

Alltså kommer jag försent.

4) När jag står och väntar länge länge på bussen kommer en av många grannar rantande och talar om att det varit inbrott och att jag bör skynda mig tillbaka hem igen!! 😳 Jag väljer dock att ta mig till sjukhuset, eftersom det är viktigare.

5) Väl där får jag reda på att den remiss som skulle ha skickats från första stället till detta nya ställe aldrig sänts iväg för 15 månader sedan! De har också klantat sig med journalerna och bytt läkare. Som vanligt mao. Remissen skrevs officiellt idag, samma dag som jag undersöks alltså. Märkligt.

5) Undersökningen som omfattar en masa olika apparater och hälften av resultaten blir så kassa att de inte ens går att använda... Till sist uppenbarar sig det faktum att det är mycket illa ställt med mina lungor. Jag behöver knappast säga mer... 😮 Mina dagar är räknade.

6) Tar mig till hållplatsen för att åka hem och få nåt i magen, vilket jag inte hunnit innan. Blir då mordhotad (som vanligt) och fysiskt attackerad av en för mig helt okänd människa utomhus.

7) Väl hemma då jag ska ta mig mat märker jag att någon stängt av vattnet helt utan förvarning (ingen lapp i uppgången heller), varför jag får problem med ett par kontaktlinser (kostar 350 SEK). Det går inte heller att koka allt jag tänkt koka i matväg. 😮 Så jag kan inte äta annat än lite annat krafs.

8) Hinner få ett samtal där jag får reda på att min lillebror är spårlöst försvunnen sedan flera da'r... 🙁 Blir orolig. Funderar över inbrottet, hinner inte göra något åt saken.

9) Tar mig till jobbet, men missar spårvagnen som går för tidigt enligt tidtabellen, och det just idag! (När hände det sist?) Väl där får jag bassning av en ny idog chef som letar fel. För saker jag annars istället fått exemplariskt beröm för i 4 år!!... 🙁

10) Blir mordhotad igen, av ett antal kunder i telefon.

11) Ska ta middagsrast på jobbet, men märker försent att den baguette jag köpt i affären helt saknar margarin eller smör, varför jag sätter en tugga i halsen, blir likblek och inte får luft. Blir aldrig riktigt återhämtad under resten av arbetstiden och missar all bonus. Men det beror även på att alla datorer och övrig utrustning jag sätter mig vid går sönder eller redan är sönder. Otur. 🙁

12) Sitter och funderar på hur jag ska göra med inbrottet... Och hur jag ska orka överhuvudtaget. Och hur jag ska hinna.

🙁

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej Musik

Är detta verkligen sant?? 😮

Jag har under en lång tid följt din anamnes, (googla!) och kan detta vara möjligt?

Jag har ingen anledning att betvivla din trovärdighet mer än normal statistik och sannolikhetsskalkyler av vad en människa hinner drabbas av under en normal livstid.

Säg att du skojar med oss? 😲

/Roffe

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag läser dina inlägg så tänker jag ofta att: Han borde skriva en bok!

Det har han ju redan gjort. Fast jag tvivlar på att han avslöjar titeln/titlarna här... 😆

Jag tycker musik ska dyka upp på en Studio IRL nångång. Finns ingen annan på detta forumet som jag är ens i närheten av lika nyfiken på att träffa IRL... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag läser dina inlägg så tänker jag ofta att: Han borde skriva en bok!

Det har han ju redan gjort. Fast jag tvivlar på att han avslöjar titeln/titlarna här... 😆

Jag tycker musik ska dyka upp på en Studio IRL nångång. Finns ingen annan på detta forumet som jag är ens i närheten av lika nyfiken på att träffa IRL... 😱

Wörd! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

5) Undersökningen som omfattar en masa olika apparater och hälften av resultaten blir så kassa att de inte ens går att använda... Till sist uppenbarar sig det faktum att det är mycket illa ställt med mina lungor. Jag behöver knappast säga mer... 😆 Mina dagar är räknade.

Allas våra dagar är räknade Musik, men de flesta av oss hoppas på en lott med höga tal...

I en blandning av omsorg kring din person vars inlägg jag läst med bestörtning och glädje, och oförfalskad nyfikenhet kan jag inte låt bli att undra vad som felas med dina lungor? Formuleringen är onekligen något drastisk till sin natur, eller hur?

/Roffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Roffe och jag kan komma hem till dig med bullar o saft o krya-på-dig-kort, musik. Det gör vi så gärna så. Eller hur, Roffe? Skulle tro att Pazo också gärna hänger på. 🙂

Jepp, jag tar med guran och sjunger stämsång med Hacke.

Intet öga torrt som det heter 🙂

Vi kommer i Hackecabben, skulle inte förvåna mig om två så attraktiva musiker i en sådan schangdååbel kabb har med sig lite groupies också... 😉

Det här kan bli riktigt bra. Pazo får åka moped eftersom alla säten är upptagna!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Tack för era inlägg.

Valdez, att skriva en bok är det jag håller på med när orken tillåter. Det är en rysarsamling som faktiskt går bra. Vet inte vad den ska heta. Kanske "Lampfoten och andra rysare" eller "25 rysare". Tyvärr blir en del av materialet självupplevt nu. Jag har tidigare skrivit en halvfärdig bok, men den orkar jag nog inte återuppta.

Roffe. Inflammerade luftrör, de växer igen. Leder till att luften inte kommer ut. När den inte kommer ut måste den ta vägen nån annanstans. Då går den inåt och pajar alveolerna. På så sätt uppstår lungemfysem. Även abnorm okontrollerad ökning av slemproducerande spottkörtlar. Delar av detta slemöverskott kväver alveolerna.

Kricke. Även om jag blev miljonär så skulle jag inte kunna köpa mig ett nytt liv. En lungtransplantion skulle jag kunna betala privat. Då får jag enligt expertisen garanterat 1-2 år extra livslängd. En del kan dock leva ännu längre med andras begagnade lungor. Jag kommer aldrig nå fasen kolli vid maskin.

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Helvete, musik. Låter inte alls kul det där.

Läste lite om Lungemfysem och lärde mig att man behandlar med kortison och lungtransplantation. Såvida du inte röker....? För då är rökstopp den primära och uppenbara behandlingen.

Fast sen kunde man visst även ha ärvt alfa1-antitrypsinbrist, och då kan man få emfysem utan rökning, och till på köpet finns det ingen godkänd behandling för det i Sverige. Finns dock experimentiell sådan i Tyskland, USA och Kanada.

Hittade även en artikel som kanske kan vara av intresse:

http://www.medicallink.se/news/showNews.cfm?newsID=800

Men allt detta visste du säkert redan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Roffe. Inflammerade luftrör, de växer igen. Leder till att luften inte kommer ut. När den inte kommer ut måste den ta vägen nån annanstans. Då går den inåt och pajar alveolerna. På så sätt uppstår lungemfysem. Även abnorm okontrollerad ökning av slemproducerande spottkörtlar. Delar av detta slemöverskott kväver alveolerna.

Det här låter o-bra som vi säger i norrland.... 😉

Hacke, du gör skäl för ditt namn, du verkar kunna hacka fram information om vad som helst.

Hacke och Musik, ska ni inte göra slag i saken och komma upp och "kubba" lite med oss nästa lördag? Vi måste ta tag i den här härvan av elände och försöka bryta Musiks onda loop. Det verkar som om datorn som styr tingens ordning har en liggande konflikt med Musiks liv.

/R

Link to comment
Dela på andra sajter

Roffe. Inflammerade luftrör, de växer igen. Leder till att luften inte kommer ut. När den inte kommer ut måste den ta vägen nån annanstans. Då går den inåt och pajar alveolerna. På så sätt uppstår lungemfysem. Även abnorm okontrollerad ökning av slemproducerande spottkörtlar. Delar av detta slemöverskott kväver alveolerna.

Det här låter o-bra som vi säger i norrland.... 😉

Hacke, du gör skäl för ditt namn, du verkar kunna hacka fram information om vad som helst.

Hacke och Musik, ska ni inte göra slag i saken och komma upp och "kubba" lite med oss nästa lördag? Vi måste ta tag i den här härvan av elände och försöka bryta Musiks onda loop. Det verkar som om datorn som styr tingens ordning har en liggande konflikt med Musiks liv.

/R

Fan Roffe. Nu e jag förvirrad. Igen.

Jag tyckte först du skrev "krubba" lite med oss, så jag tolkade det som en inbjudan till dig och din respektive. Såg framför mig hur du, jag och musik - med (edit: eventuella) respektive - sitter o käkar, dricker gott, snackar musik, :musik, poltergiestrar, meningen med livet och allt annat vi inte förstår. En rätt kul bild faktiskt. På ett positivt sätt. 🙂

Sen såg jag att det stod "kubba" och då tänkte jag att du nog fan menade att vi skulle komma upp till Studio IRL:en och träffas där (nästa helg?!). Det återväckte samma planeringstankar som jag haft några gånger de senaste veckorna; hur ska jag fixa så att jag och Stina kan åka upp och göra nåt i Sthlm tillsammans på fredagen och sen egna grejor på lördagen (när det är IRL). Jag kopplade inte att IRL:en faktiskt är denna helgen.

Sen samtidigt som jag läser ditt inlägg chattar jag med djonas och frågar om han ska upp till IRL:en nästa helg. Hans svar blir "Midsommarhelgen??". Nu är jag ställd. "Va-i-helvete, är IRL:en på Midsommarhelgen?????"

Snabbt inser jag att det kan den ju faktiskt inte vara. Och djonas bekräftar. Nääästan lika snabbt inser jag att du menade alltså kubba, och inte krubba, fast du menade inte på IRL:en, utan på Midsommarhelgen. Right?

Du bjuder alltså hem studionöööööööööööööördar till dig på midsommarafton? Vafaaaaaaan.. hahahahaha.... har du iiiiiiinget bättre för dig?!?!?! Hahahahaar du inga riiiiktliga vänner?!? Hihihihi. 😉

Jag tackar ja. 😆

Nämenskämtosidova. Det hade varit kul. Framförallt hade det känts som man slått ett slag för godhet och omtanke här i världen. Och för :musik. Tror han förtjänar det mer än vi anar. Och jag förstår klockrent din känsla och omtanke, Roffe. Tro mig.

Så... ehhrmm... ska jag lägga fram förslaget för min sambo? 😮

edit2 (jaa, det finns faktiskt en edit1 ovan): ehh... hehe... det är lite av "finn fem fel" ovan.. logiken skiter sig på sina ställen... skyller på rödtjuten... och just därför pallar jag inte göra nåt åt det heller... 😉

edit3: fuck va mycket jag blajjat... 😉

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...